• siamusen

Bara fegisar som föder vaginalt!!

Alla vet ju att det är mycket större risker för mamman och barnet att föda med kejsarsnitt.

Alla vet ju att man inte far träffa sitt barn pa massa massa timmar lixom.

Alla vet ju att det gör ont i flera manader efterat, att man inte kan lyfta sitt barn eller knappt ga.

Och sa vet man ju att man inte kan fa sa himla manga barn heller.

tycker det âr mycket modigare än att föda vaginalt.

Är det inte lite fegt att ta den säkra vägen lixom och föda vaginalt?
    Vad fasen är det mot ett stor operation...näää.

Lite fusk nâstan att föda vaginalt..snacka om att glida pa en räkmacka...swisch lixom!

Tack för mig...min asikt bara.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-01 23:22:03:
    Och sa far de som snittas ingen matbricka med en liten svensk flagga pa heller efter snittet.

det far de som föder vaginalt

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-02 13:03:36:
    De som föder vaginalt är âven fåfängare och ytligare ân de som föder med kejsarsnitt.

De vagar inte ha ett ärr pa magen utan tycker än snygg mage âr viktigare ân barnet tydligen.

Tack, du meddebattör som papekade denna viktiga poäng för mig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-02 13:09:22:
    Man får bli tjurig för att jag har rätt om man vill. Jag ser inte ner på er för den skull

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 14:57
    Och som psyckocandy påpekade: Man får inte orgasm av kejsarsnitt, vilket man kan få när man föder vaginalt.

Så vi kan aldrig veta om vaginalisterna föder barn för att de vill ha barnen (tveksamt?) eller för att de är perversa utöver att vara fega.

Man tycker att de kanske kunde köpt en leksak istâllet men de kanske inte har råd?

• Svar på tråden Bara fegisar som föder vaginalt!!
  • Livsglädjen
    siamusen skrev 2007-10-01 16:30:57 följande:
    Precis..;vi maste ju tänka pa all arbetslös vardpersonal...vi drar vart stra till stacken sa att sägaFast jag vet inte om jag skulle kalla er andra lipsillar, tycker det later lite negativt, plus att just sillar inte âr direkt kânda för att vara sura, snarare tvärtom.Tycker det duger bättre med överkänsliga.
    Hmmm, sill och strömming är ju samma fisk fast fångade på olika sidor av Sverige, typ...
    Jag är ju norrlänning och vet att SURströmming existerar (fast när jag tänker efter så är ju de flesta människor GLADA när det ska ätas surströmming, hmmm, hur blir det då? Ska de glada människorna uppväga de sura strömmingarna, eller...??? Nej, nu måste jag fundera lite på det här.)
  • Livsglädjen

Har nu funderat en hel minut och inte kommit fram till något svar ännu på mitt ovanstående inlägg...

Siamusen, jag har inte heller fått någon cykel! Vet du om något ställe där man kan skriva på en protestlista eller något? Det kanske är någon som läser denna tråd och ger oss cyklar när de ser hur orättvist behandlade vi är, vi modiga kvinnor utan cyklar (och korgar)!

Jag har förresten värsta bästatipset på hur man ska göra för att bli uppassad så länge som möjligt efter att man har fått barn (med kejsarsnitt förstås). Och detta är ju allas vår rättighet efter allt vi har gått igenom.
    Minns ni förhållningsordern man får när man förlösts med kejsarsnitt?
    "Lyft inget tyngre än barnet de första åtta veckorna!"
    Min son vägde ju hela 935 gram när han föddes! Där har ni tipset!!! Föd inga barn större än några hg! När barnet är åtta veckor så väger det kanske 2 kg. Under den första tiden kan man säga "jag har läkarordination att jag inte får lyfta filpaketet för det väger 1 kg! Var snäll och bär hit det till mig. När du ändå har burit hit det så kan du vara en ängel och hälla upp det och kanske bära tillbaka det till kylskåpet också!"
    Går säkert att applicera på andra saker som behöver göras också. Dammsugaren, skurhinken, ger mig den på att ett blöjpaket väger "för mycket", tvättkorgen, ja, ni fattar...

• siamusen
    Livsglädjen skrev 2007-10-01 22:17:02 följande:
    Har nu funderat en hel minut och inte kommit fram till något svar ännu på mitt ovanstående inlägg...Siamusen, jag har inte heller fått någon cykel! Vet du om något ställe där man kan skriva på en protestlista eller något? Det kanske är någon som läser denna tråd och ger oss cyklar när de ser hur orättvist behandlade vi är, vi modiga kvinnor utan cyklar (och korgar)!Jag har förresten värsta bästatipset på hur man ska göra för att bli uppassad så länge som möjligt efter att man har fått barn (med kejsarsnitt förstås). Och detta är ju allas vår rättighet efter allt vi har gått igenom.Minns ni förhållningsordern man får när man förlösts med kejsarsnitt?"Lyft inget tyngre än barnet de första åtta veckorna!"Min son vägde ju hela 935 gram när han föddes! Där har ni tipset!!! Föd inga barn större än några hg! När barnet är åtta veckor så väger det kanske 2 kg. Under den första tiden kan man säga "jag har läkarordination att jag inte får lyfta filpaketet för det väger 1 kg! Var snäll och bär hit det till mig. När du ändå har burit hit det så kan du vara en ängel och hälla upp det och kanske bära tillbaka det till kylskåpet också!"Går säkert att applicera på andra saker som behöver göras också. Dammsugaren, skurhinken, ger mig den på att ett blöjpaket väger "för mycket", tvättkorgen, ja, ni fattar...
    Vilken toppenidé! Den ska jag komma ihag.

och klart man föder med snitt! Hur skulle man annars fôda ...dooooh.
  • Jamson
    siamusen skrev 2007-10-01 17:31:54 följande:
    Kan du inte karva lite sjâlv sa far du vara med? Har du ingen blindtarm eller liknande att avvara? En njure kanske?Fast du far ju helt klart pluspoäng för att du bad om snitt, det är ju alltid en bra början. Eloge till dig
    Blindtarm redan borta, njure...?
    tja, och då kanske man kan tjäna en slant?
    Jag bad inte om snitt, jag krävde det, men då det vid min vaginala förlossning endast närvarade 3 personer som mest, så var det ingen som hörsammade min order.
    Jag vill också ha en cykel....med korg.
  • siamusen
    Jamson skrev 2007-10-02 18:08:30 följande:
    Blindtarm redan borta, njure...?tja, och då kanske man kan tjäna en slant?Jag bad inte om snitt, jag krävde det, men då det vid min vaginala förlossning endast närvarade 3 personer som mest, så var det ingen som hörsammade min order.Jag vill också ha en cykel....med korg.
    Ja, vi ska fan kräva en cykel var med korg tycker jag!
  • mammacatta

Får man önska med råsa flärpar på styret?

• siamusen
    mammacatta skrev 2007-10-03 18:49:51 följande:
    Får man önska med råsa flärpar på styret?
    önska kan man ju alltid men det är upp till läkarna att bedôma om du är vârdig en flärp.
  • jtoao

*håller med*

Jag behöver verkligen en cykel och ist för två för två barn  så tar jag en cukelkärra och en cykel... korgen skiter jagi!

siamusen skrev 2007-10-02 18:09:42 följande:
    Ja, vi ska fan kräva en cykel var med korg tycker jag!
    I varje trångt utrymme så växer det snart en svamp!
  • Mamasnest

Jag tror att det här med cykel är som med babykit på BB, något man hör talas som men aldrig ser skymten av. Varför ska de luras så, nu vill ju alla skaffa barn om det kommer ut att man kan få en cykel också.

Trebarnsmamma på heltid
  • jtoao

Det är inte ett problem för det är ju bara dom som pallar ett snitt som förtjänar en!!

Mamasnest skrev 2007-10-03 21:29:45 följande:
    Jag tror att det här med cykel är som med babykit på BB, något man hör talas som men aldrig ser skymten av. Varför ska de luras så, nu vill ju alla skaffa barn om det kommer ut att man kan få en cykel också.
    I varje trångt utrymme så växer det snart en svamp!
Svar på tråden Bara fegisar som föder vaginalt!!