• siamusen

Bara fegisar som föder vaginalt!!

Alla vet ju att det är mycket större risker för mamman och barnet att föda med kejsarsnitt.

Alla vet ju att man inte far träffa sitt barn pa massa massa timmar lixom.

Alla vet ju att det gör ont i flera manader efterat, att man inte kan lyfta sitt barn eller knappt ga.

Och sa vet man ju att man inte kan fa sa himla manga barn heller.

tycker det âr mycket modigare än att föda vaginalt.

Är det inte lite fegt att ta den säkra vägen lixom och föda vaginalt?
    Vad fasen är det mot ett stor operation...näää.

Lite fusk nâstan att föda vaginalt..snacka om att glida pa en räkmacka...swisch lixom!

Tack för mig...min asikt bara.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-01 23:22:03:
    Och sa far de som snittas ingen matbricka med en liten svensk flagga pa heller efter snittet.

det far de som föder vaginalt

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-02 13:03:36:
    De som föder vaginalt är âven fåfängare och ytligare ân de som föder med kejsarsnitt.

De vagar inte ha ett ärr pa magen utan tycker än snygg mage âr viktigare ân barnet tydligen.

Tack, du meddebattör som papekade denna viktiga poäng för mig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-02 13:09:22:
    Man får bli tjurig för att jag har rätt om man vill. Jag ser inte ner på er för den skull

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 14:57
    Och som psyckocandy påpekade: Man får inte orgasm av kejsarsnitt, vilket man kan få när man föder vaginalt.

Så vi kan aldrig veta om vaginalisterna föder barn för att de vill ha barnen (tveksamt?) eller för att de är perversa utöver att vara fega.

Man tycker att de kanske kunde köpt en leksak istâllet men de kanske inte har råd?

• Svar på tråden Bara fegisar som föder vaginalt!!
  • mickans

jag kan säga att jag har blivit upplyst, jag har från å med nu sett ljuset...kan inte riktig sätta fingret på det...

Jag har åkt på en räkmacka, och i min ovisshet så har jag haft mage att gnälla över verkar och sprickor och förstoppningar....*förlåt*..nu skäms man verkligen....

• siamusen
    mickans skrev 2007-10-04 13:47:27 följande:
    jag kan säga att jag har blivit upplyst, jag har från å med nu sett ljuset...kan inte riktig sätta fingret på det...Jag har åkt på en räkmacka, och i min ovisshet så har jag haft mage att gnälla över verkar och sprickor och förstoppningar....*förlåt*..nu skäms man verkligen....
    Vad bra att du sett ljuset

men inte ska du behöva skâmmas..vi kan alla göra misstag.
  • Moomin
    siamusen skrev 2007-10-04 13:46:08 följande:
    vem har sagt att vi använde smärtlindring?
    Ingen faktiskt...i min enfald fick jag bara för mig att man på alla sjukhus bedövade innan man skar upp magen. Men så är jag ju lite pantad oxå.
  • siamusen
    Moomin skrev 2007-10-04 13:50:26 följande:
    Ingen faktiskt...i min enfald fick jag bara för mig att man på alla sjukhus bedövade innan man skar upp magen. Men så är jag ju lite pantad oxå.
    kan hända âven den bästa

*styrkekram*
  • Moomin
    siamusen skrev 2007-10-04 13:52:16 följande:
    kan hända âven den bästa*styrkekram*
    Åh tack, det känns mycket bättre nu.

Nu skall jag gå och tvätta bort mysrester från min soffa.
  • MallaMojs

Om man inte hade något val då, de bara KOM ju???

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • siamusen
    Moomin skrev 2007-10-04 14:21:50 följande:
    Åh tack, det känns mycket bättre nu. Nu skall jag gå och tvätta bort mysrester från min soffa.
    Mysrester pa soffan Sant här vill jag ju inte veta!
  • siamusen
    MallaMojs skrev 2007-10-04 14:26:31 följande:
    Om man inte hade något val då, de bara KOM ju???
    Ja, hmmmm....svar fraga. Du HADE ju i princip kunnat kräva snitt eller skurit dig lite hâr och där bara för att...men samtidigt sa kanske man inte har tid.

Tja, en liten bricka med smörgas utan palägg âr du nog vârd ända!
  • MallaMojs

Mmm, fick en finbricka - men inte fick jag i min någon macka, med eller utan pålägg - mådde ju illa

Men är det verkligen sant att man inte får någon vid snitt??? Det måste jag styra upp... *ringer Aftonbladet*

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Yoda123

Då måste jag vara stentuff för jag var inte helt bedövad när de snittade mig... dessutom ska jag ha planerat snitt denna gången.

Och ja, man kan få brickan i efterhand, vi fick den på morgonen dagen efter snittet.

Svar på tråden Bara fegisar som föder vaginalt!!