Inlägg från: snigelina |Visa alla inlägg
  • snigelina

För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)

Zvartaliljan skrev 2007-11-20 23:38:11 följande:
    Sorry för en massa OT i tråden Men det var ju Ts själv som startade Nu har jag mycket mer hopp då vi äntligen får hjälp. Har kämpat hela året för att få läkarna att fatta att något inte stämmer. Just nu är Maia inne på sin 9e antibiotikakur i år 4e på två månader...så NU har de äntligen börjat lyssna på mig! Jag fick ett nytt jobb för 5 veckor sen...har haft v.a.b 3 av de veckorna...mindre roligt
    Lilla skruttan som är så sjuk då, vad jobbigt ni har det

En kompis till mig har också problem med sin dotter, hon är 20 mån och väger 8,6 kg. Hon är så allergisk, tål ingenting
  • snigelina
    Zvartaliljan skrev 2007-11-20 23:44:58 följande:
    Maia är inte allergisk mot någonting...annat än penicillin då...det hade nästan varit enklare om hon varit allergisk mot någon mat faktiskt...det hade jag kunnat hantera. Svårare med immunbrist...finns inget att göra något åt.
    Hennes dotter får bara äta specialvälling, gurka och vatten. Hon äter ingenting på dagis, eftersom hon bara accepterar att bli matad av sin mamma Hon har också nedsatt immunförsvar

Och jag gnäller för att mina barn ärvt min dåliga syn, det är ju lätt åtgärdat i jämförelse..
  • snigelina
    Zvartaliljan skrev 2007-11-20 23:52:18 följande:
    Usch då...ja då var det ju värre. Maia kan ju äta allt...problemet är ju att hon inte vill utan lever helst på ca 400ml välling om dagen. Vilket ju leder till att hennes immunsystem försämras ännu mer = hon blir sjuk igen = hon äter ännu mindre = immunsystemet försämras ännu mer = väldigt ond cirkel.Grannpojken är precis likadan. Ett halvår äldre än Maia och bara ett kilo större. Så vi brukar gnälla för varandra. I somras såg de nog rätt roligt ut här ute på gården när vi jämt och ständigt sprang och jagade ungarna med mat i händerna Det gör vi ju nu med inne men det ser ju inte grannarna på samma sätt förstås...
    Ja, vilken ond cirkel det blir Tur att du har din granne ändå, det måste vara skönt att ha varandra och någon som förstår precis.
  • snigelina
    Zvartaliljan skrev 2007-11-21 00:05:12 följande:
    Jo det är jätteskönt med någon som sitter i ungefär samma sits. Fast hennes son har problem med matsmältningen "bara" och är nästan aldrig sjuk så det är ju inte riktigt samma men ändå... Vi brukar klaga tillsammans på alla man möter som bara måste kommentera att "Nä, men så gammal kan hon ju inte vara! Hon är ju så liten!"Det svåra är verkligen att få folk att förstå...har fått många gliringar om att det är jag som inte försöker tillräckligt...att jag bara måste kämpa lite hårdare för att få i henne maten. Det är jobbigt att höra när jag kämpar jättehårt hela tiden Min egen mamma säger så...bara för att Maia äter mycket bättre hos henne...men det kvittar ju om jag så gör samma mat som mamma så äter hon inte lika mycket ändå! Det är bara så...hon äter bättre hos mormor och hos dagmamman än hemma. Vet inte varför...
    Om det är till nån tröst så är många barn så, däribland våra. De äter mycket bättre på dagis och hos mormor/farmor tex än hemma, så det är inget ovanligt för just er. Det är klart du gör allt du kan och lite till, man vill ju sitt barn det allra bästa såklart!

Tråkigt med kommentarer om att hon är liten.. Våra barn är istället stora och förväntas uppföra sig som ett par år äldre barn. Det känns som det blir fel åt båda håll, vad man än gör..
  • snigelina
    Zvartaliljan skrev 2007-11-21 00:17:28 följande:
    Ja det är ju också jobbigt att behöva höra på. Så dumt att det ens finns något som heter "normalstor" när det gäller barn Nej ska sluta gnälla nu...det finns de som har det värre...en kompis till mig har en dotter på 18 månader som varken kan krypa eller gå. Hennes muskler i benen är för svaga och det är osäkert om hon någonsin kommer kunna gå...Sen har jag två vänner som precis förlorat sina små flickor så då känns det verkligen illa att sitta här och klaga...Maia har varit nära döden men hon klarade sig så jag ska väl tacka min lyckliga stjärna istället för att jag har en så underbart go och fin dotter
    Javisst, det finns många som har det sämre och oh, så hemskt att förlora sina barn Fast samtidigt så måste man tillåta sig själv att "sörja" också. Igår fick vi beskedet att Stella ska få glasögon och jag tillät mig själv att vara ledsen över det på kvällen.. Hade hoppats att hon skulle få slippa, men nu blir det en liten 2,5-åring med brillor här hemma, men som sagt, synfel är ju - oftast - lätt att åtgärda.
  • snigelina
    Zvartaliljan skrev 2007-11-21 00:31:22 följande:
    Nej nu MÅSTE jag verkligen gå o lägga mig!Vi får snacka mer imorgon Sara.Sorry alla för att vi har typ 3 sidor OT nu!!
    Hehe.. Ja, jag ska ta min lilla 5-åring och bära henne från soffan till sängen och sen ska jag sova i 6 timmar tills klockan ringer. Natti natti

För att bryta allt OT kan jag ju säga att jag ska till Lindex imorgon också
  • snigelina
    solida skrev 2007-11-21 11:05:05 följande:
    Inna H skrev 2007-11-21 11:02:02 följande: Njaej... Det kostar 19 kr i porto... Spelar nog ingen roll om det råkar vara slut i just din butik.Vad ska man klä en liten pojke i på julafton? Finns ju himla fina klänningar, men vad ska Milo ha på sig? Han kommer vara ett år ganska precis (fyller 4/1). Finns det några fina byxor?
    Jag vet vad jag skulle haft på en liten pojke, men det är inte Lindex utan "lite" dyrare Katvigs julkollektion är urfin, särskilt tröjan till pojkarna!
  • snigelina
    solida skrev 2007-11-21 11:07:53 följande:
    Har du någon länk? Jag har ingen koll på alla dyra märken...
    www.elvasmatroll.e-butik.se har den iaf, har inte koll på andra butiker.
  • snigelina
    solida skrev 2007-11-21 11:12:04 följande:
    Är det den här du menar?www.elvasmatroll.e-butik.se/Elvasmatroll/imag...Vad skulle du i så fall ha till den...?
    Japp, den är ju jättefin! Ett par brunrutiga byxor kanske? Vet inte, har inte funderat över det eftersom inte tröjan är aktuell för oss
  • snigelina

Idag kom så min kupong, det var ju på tiden Gick inte tillbaka idag för att få en hundring tillbaka.. kommer utnyttja en kupong nästa vecka istället, måste köpa en uppsättning finkläder till till min stortjej.

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)