• lollypop

För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)

Här kan vi samlas och disskutera bl.a Lindex
    och barnkläder i allmänhet...

VÄLKOMNA!!!

En mamma håller sina barn i handen en tid, men i sitt hjärta förevigt!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-05 22:52:19:
    www.lindex.se/StartPage/StartPage.aspx

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-06 11:42:30:
    För alla er som undrar över den underbara MOLNOVERALLEN så är den i fleece. Kostar 199:- och finns i storlek 50-80.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-06 11:44:40:
    Det finns många bilder på overallen i tråden (TACK alla som bidragit med foto )
    Dessutom har jag bilder i mitt galleri:
    www.familjeliv.se/hem/lollypop/galleri.php
    Välkomna att kika in!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-14 13:08:23:
    Nu finns det även en BILDTRÅD

Varmt välkomna att visa upp era inköp eller kika på vad andra köpt !!!

www.familjeliv.se/Forum-3-96/m24898225.html
  • Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)
  • nannis84

Så sant så.. fyyy tycker inte alls om att inhandla vinterkläder..
    Har oxå kikat på H&M overallerna o beställt en sån.. verkar mjuk o lätt..
    Är det inte för varm m flecce overall på hösten?? såå dålig på sånt här..

• nannis84

Tack för hjälpen ska inhandla en fleece oxå..lika bra!

• lollypop
    nannis84 skrev 2007-09-06 17:27:25 följande:
    Så sant så.. fyyy tycker inte alls om att inhandla vinterkläder..Har oxå kikat på H&M overallerna o beställt en sån.. verkar mjuk o lätt..Är det inte för varm m flecce overall på hösten?? såå dålig på sånt här..
    Inte här (i skåne) vi har ofta fuktigt, rått och blåsigt. Så här är det perfekt!!!
  • philmKarin
    Line80 skrev 2007-09-06 16:43:50 följande:
    jasså haha.. kunde jag ju listat ut.. jag har 30% rabatt på valfritt barnplagg
    Var har du fått det ifrån???? Irriterande att jag aldrig får sånt som köper så mycket på Lindex!
    nannis84 skrev 2007-09-06 17:15:53 följande:
    måste fråga ännu en sak alla ni som köper fleece overaller till era barn som är dryga året nu i vinter.. räcker det med en sån???? behöver dom inte nåt tjockare??
    Om de inte går och kommer sitta mycket i vagnen så tycker jag det räcker med fleeceoverall och åkpåse men min plutta kommer ju springa omkring så hon har även overall från Po.p (2 st ). Kan rekomendera HM:s rosa overaller... superfina tycker jag!
    Mamma till Tyra - 2006.08.22
  • nannis84
    philmKarin skrev 2007-09-06 17:31:42 följande:
    Om de inte går och kommer sitta mycket i vagnen så tycker jag det räcker med fleeceoverall och åkpåse men min plutta kommer ju springa omkring så hon har även overall från Po.p (2 st ). Kan rekomendera HM:s rosa overaller... superfina tycker jag!
    har beställt en sån
    Min Moa är ju snart 8månader nu så jag har ingen aning hur mycket och om hon går till vintern...
  • lollypop
    philmKarin skrev 2007-09-06 17:31:42 följande:
    Hade en sån förra året och funderar starkt på en i år också. Jättenöjd!
    Lillan är inte på dagis och kommer förmodligen mest sitta i vagnen ändå så varför slänga ut en massa pengar på nått dyrare!?
  • philmKarin
    nannis84 skrev 2007-09-06 17:34:59 följande:
    har beställt en sån Min Moa är ju snart 8månader nu så jag har ingen aning hur mycket och om hon går till vintern...
    Det brukar ju vara kallast i januari/Februari och då går hon nog nästan garanterat . Men att hitta vinterskor i stl 19 är svårare... nån som har nåt tips (helst inte kavat, viking eller ecco)?
    Mamma till Tyra - 2006.08.22
  • Linn och Robin

Gabriel börjar förskola till i januari, kommer vara ute ganska mycket. Dessutom bor vi uppe i norrbotten, och en fleeceoverall kommer inte räcka långt.
    Sedan är det kallt ända in i april/slutet på april, och han kommer ha stor användning av overallen + att han har förmodligen börjat gå då, om inte annat sitter han still på rumpan i blötsnön = blir svinkallt.
    Så har satsat på en Reima overall i vinter, bara för jag inte ska vara orolig för att han ska frysa

• Linn och Robin
    philmKarin skrev 2007-09-06 17:37:45 följande:
    Det brukar ju vara kallast i januari/Februari och då går hon nog nästan garanterat . Men att hitta vinterskor i stl 19 är svårare... nån som har nåt tips (helst inte kavat, viking eller ecco)?
    I jan/feb har vi upp emot 30 minus grader!!
  • solida

Jag har köpt en HMoverall i 80, som är lite tunnare. En reimaoverall i 86 som är helt GIGANTISK så den förstår jag inte när han ska kuna ha. Antagligen lagom till sommaren... Sen ett par täckbyxor och så ska jag köpa en jacka för det kan vara skönt att ha t ex bara jacka om man ska gå i affärer etc. Sen har jag ju molnoverallen, den kommer jag använda nu i höst och om han ska leka på marken drar jag över galonbyxor eller vindbyxor.

Min kompis köpte den där HM-overallen men den kändes inte alls bra i kvalitén, verkade släppa igenom vatten direkt. Så hon skickade tillbaka den.

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)