Inlägg från: Swenglish |Visa alla inlägg
  • Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Bianca- synd at´t du inte kan, men vi ses ju säkert rätt snart igen!

• Swenglish

Tack själva, det var jättemysigt! Började redan fundera på lucia- och julfika!

Hellur- tråkigt att du känner dig deppig! Kanske det trista vädret som du säger. Du får hänga med oss hela nästa vecka!

Björklöv- bra att du belv gladare!

Nu vill jag också vaccinera mot pneumokocker. Jag var själv "öronbarn" och då finns det ju viss risk att F blir det också. Kostar det 800/dos överallt?

Sole- kan du inte skriva vad den där frissan hette som du tipsade om?

• Swenglish

Tack! Det var så roligt att ha er här! Och som jag trodde, så har J diskat all disk nu... det får bli måååånga lååånga fikor hos varandra nu när höstens mörker faller och folk blir deppiga och behöver muntras upp!

Lillen- visst är det gulligt att de klappar i händerna! F har gjort det ett tag nu och det verkar vara nåt som är inprogrammerat i hjärnan från början, för vi har inte aktivt klappat i händerna åt honom!

Bianca och Pippi- lider med er ang sömnproblem. F vakanr och skriker ofta fortfarande, men jag lyckades med att bara amma honom en gång igår natt. Han är dessutom svår att lägga, speciellt dagtid (som ni som var här fick bevittna). När han var "liten" var det bara att lägga mer honom och gå ut, men inte nu.

• Swenglish

Jag blir galen! Från det att f lägger sig vaknar han typ varje-varannan timme och skriker och gråter. Man får bära runt honom och vyssja och vagga för att han ska lugan sig och kanske kunna somna om.Jag höll på att få ett nervöst sammanbrott igår kväll när han vaknade för sjuttioelfte gången och jag precis höll på att somna. Önskar så jag visste vad det var; ont i magen, mardrömmar, tänderna??? Att han knappt somnar på dagtid utan att bli ammad till sömns eller ligga i vagnen hjälper ju inte heller. Tycker ju synd om honom också, kan ju inte vara kul vad det än är han vaknar av.

• Swenglish

Lade honom nu för ca en halvtimme sen, först ammade jag och han somnade han nästan, men så fort jag tog bort bröstet skriker han. Jag lade ner honom i hans säng, han gnällde och höll på. Hämtade en napp som han tuggade frenetiskt på och gnällde lite. Jag gick ut och gick för att kolla honom efter en liten stund, och då hade han somnat! nappen låg bredvid. Tänker att det är tänderna då? Han fick ju fyra tänder inom loppet av 3 veckor, så kanske ska ALLA tänder komma nu på en gång?

• Swenglish

Tack för uppmuntrande ord! Hellur, vi har en bitring men han biter inte i den utan leker med den, ska kolla efter nån annan sort.

Plutten- förstår precis det där med städningen! Det bästa med att röja upp inför gårdagen finfrämmande (förutom att jag slapp skämmas inför er) var Js glada min när han kom hem! (Usch, det låter verkligen som om vi bor på nåt slags soptipp i vanliga fall...) Hoppas verkligen det är nån fas som F är i!

Sole- ska höra med BVC i veckan om det inte blir bättre.

TH- var var det Barnadiset låg nånstans nu igen? är det som ett kafé där barnen kan leka under uppsikt?

kan de få ont i magen av katrinplommon? Vi ger det med gröt varje kväll för att undvika förstoppning, men det kanske är onödigt?

• Swenglish

Hellur- ska med min mamma och syrra till Ikea idag och förhoppningsvis hämta den lagade tvättmaskinen!

Plutten- vill du att jag köper en sån där fjärrkontrollshållare åt dig?

• Swenglish

Äääääntligen är tvättmaskinen tillbaka!

Plutten- vi skulle inte ha något särskilt på Ikea alls egentligen, men såklart så glömde jag fjärrkontrollsfickan åt dig! Förlåt!

TH- grattis till tanden!

Sole- vi har fortfarande inte fått nån Liberobox-är det nåt kul i den?

Vivs- kul att se dig, J och Herr Vivs idag!

• Swenglish

Björklöv- vad jobbigt! Hoppas ni kan göra nåt kul idag och glämma den usliga natten och sambon!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6