Inlägg från: Swenglish |Visa alla inlägg
  • Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Tack Hellur för idag! Och abc och frill för trevligt sällskap! Säger det igen, sååå skönt att träffas hos varandra!

• Swenglish

Plutten- jag är lite inne på samma taktik. Tror vi båda ska sova i vardagsrummet inatt och så får J gå in när F vaknar. Kanske ska man fixa ersättning istället och se om det är hunger eller snuttning som behövs? Gav dessutom F en alvedon nu precis innan läggdags ifall det är tänderna som gör ont.

TH- du får sätta in bilder sen på hur din klädkammare blir! Jag vill fixa Fs rum NU! Synd bara att vi har tusen millioner grejer här inne just nu (tex datorn), och ingen källare att ställa ner det i.

Lillen- de som bjuder har inte barn va? Tror inte folk som har barn fattar riktigt. Vi var också med för det mesta och somnade lite varsomhelst. Däremot menade de säkert inget illa, utan tänkte att ni verkligen vill komma ifrån Inez och festa? Fast som sagt lätt att få barnvakt på nyår...

Pippi- skönt att det går så bra med E!

Barn eller ej på bröllop: det beror verkligen på. Är det många barn kanske det finns nåt lekrum eller nåt åt dem, och då kan de ha roligt med varandra. Vi var på bröllop när F var 4 månader, och jag hade gärna gått utan honom om det hade gått, kunde inte alls njuta av maten, talen osv. (J var best man så han kunde inte ha hand om F). Det var typ tre barn i 8-10årsåldern där och de hade tråååkigt. Tycker det är skillnad på bröllop och "vanlig" fest. Kyrkan är ju öppen för alla, så där får barn såklart vara med. Gissa vilka som kommer sitta på rad i Värmdö Kyrka nästa sommar Hellur?

• Swenglish

GRATTIS Plutten, vad roligt!

Frill- här är det likadant, besserwissermamma och lugn pappa.

Lillen- har inte heller nåt jobb att gå tillbaka till. Men Soffy jobbar väl på mäklarfirma trodde jag? Duktigt med jobbansökningar, lycka till!

Natten har varit helt ok! Vi sov båda i vardagsrummet och F i sovrummet. Han vaknade vid 12 och grät lite, pappa sövde om. Vid halv tre vaknade han igen, och då ammade jag utan att föröka söva om först, för mitt bröst höll på att sprängas. Sen vaknade han 6 och då gick pappa upp.

• Swenglish

Ojoj vilken dunderklump Plutten! F vägde idag 9 kg och är 72 cm...

Ginger- ha det så kul i götet!

Sole- bra att vagnen kom tillrätta!

Hellur- jag vill också gå en kurs! hr hört att man kan få en kurs privat om man är typ 10 pers, och det borde vi ju kunna få ihop! nån mer som är itresserad? jag kan ta reda på hur det funkar.

• Swenglish

Lillen- aha, men då blir det ju inte så mycket om man är många! Vet du vilka som organiserar det?

• Swenglish

Lillen- jobbigt sms! Och jobbig situation för dig! Jag tycler du gör rätt som sägar vad du tänkte säga.

Vivs- fy vad jobbigt! Men det är säkert som Murgrönana säger, att det är mcyket som händer nu. vad händer om du håller ner henne? (inte hårt, men så att hon kan slappna av?)

Murgrönan- usch vad tråkigt med räkning! Kan de inte låta er dela upp betalningen på två månader eftersom det ändå är de som har klantat sig? Jag menar har de klarat sig utan de pengarna sen ni flyttade in kan de väl klara sig ett tag till.

Uppdatering: F somnade halv sju relativt lätt, lite gnöl. Vaknade till ett par gånger och sövdes om lätt. Vaknade 23 och det tog en timme att få honom att somna om, men vyssande, bärande, buffande, sjungande. Ammade vid 3, J söde om vid 4, vaknade för morgonen 6. Jag kreveeeerar!

• Swenglish

Eventuellt blir jag kvar i stan efter klippningen, så om det är nån som inte ska promenera i årsta som kanske har lust att äta lunch så kan ni väl smsa! kommer vara på söder.

• Swenglish

plutten- ska klippa mg på renstiernas gata, borde vara klar vid 11, men tänkte springa lite på ringen sen, så halv ett funkar!

• Swenglish

Ja TACK Bianca! vet hur jobbigt sånt där kan vara, men du är ju lärare så du har ju vanan inne!

Pippi- tråkigt med bakslag men duktiga ni var som inte gav upp! Jag ahde nog ammat efetr typ 10 min... Men inatt blir det Andra Bullar. Ingen amning!

• Swenglish

En till som sitter vid datorn en fredagkväll... J har åkt till Arlanda för att hämta svärföräldrarna. F gallskrek vid läggningen ikväll och har vaknat gråtandes ett antal gånger sen dess, ser fram emot en låååång natt...

Lillie- stackars F!

Frill- Det är säkert absolut ingen fara med märkena, bättre att ta det säkra före det osäkra! Skrattade högt åt din blogg nyss! (alltså skrot-bloggen)

Nu är jag nyklippt! Det blev typ lång page, med längre fram än bak. Jag är jättenöjd, och nästa fredag ska det dessutom slingas också! Sååå skönt att bli av med det långa slitna rufset!

TREVLIG HELG alla!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6