• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Plutten forever

sole- jobbigt, hoppas du kan sova lite nu då! vi smsar dig när vi är klara på ÖF.

Grattis söt-Viktor!

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Sole
    ja bianca grattis till den goda sömnen!
    tycker också att du har så coolt namn!
    mitt är sådär...hrmmm...typiskt svenskt och tråkigt

Finns det något som är mer irriterande än när ens barns over som små gudar (från 20-06.30) och man själv är vaken sedan halv fyra?

nä tänkte väl inte det!!

Hoppas halvårsbarnet har lust att somna snart så jag kan somna in en stund innan jag möter upp plutten och swe
    *Viktor född 2007-03-18*
  • bianca2

sole - typiskt! har haft så flera nätter. är sååååååååååå irreterande!
    själv sov jag ok. kag vaknade några ggr av ren vana, men när jag fatta att a sov somnade jag snabbt om

• Hellur

Lillen - Grattis på födelsedagen!

Grattis på 6 månaders dagen Viktor!

Bianca - Skönt med sammanhängande sovande. Är avis.

Sole - Trist med sömnen! Det är så irriterande när man inte kan sova.

Facebook ja, har fått inbjudningar men har inte haft tid att gå in och kolla och har inte heller velat för då fastnar jag väl... Men ALLA pratar om det och verkar vara med, får väl kika in.

Idag är det jag som är krasslig. Har ont och är rosslig i halsen, är tung i huvudet och öm i kroppen. Typiskt! Men var bara en tidsfråga, har haft William nysande, hostande och klängande på mig i en vecka nu.
    W har feber igen (??) Tur att vi ska till bvc idag.

• Swenglish

Hellur- osis! Krya på dig!

Sole- hoppas du får sova en stund! Vi ringer dig sen!

Bianca- det var konstigt? Jag "requestade" dig, funkar det inte bara att säga ok till det?

Grattis Viktor 6 månader!

• ABC08

Här är en till som är totalfast i facebookträsket. Som att man behöver en grej till att spendera tid på vid datorn.

• Björklöv

Känns som om det var länge sedan jag skrev nått här... nåja, har läst i alla fall! Jag har troligtvis fått en inflamation i tummen(telefonkonsultering av "min" sjukgymnast ), har insett hur mycket tummen används! Att byta blöja på K är sååå mycket svårare, och att knäppa alla knappar som babykläder har är en PLÅGA! *aj*

• Hellur

Björklöv - Trist med inflamation! Är ju svårt att "vila" tummen när man har en bebis. Hoppas den går över snart.
    Har insett hur lett det är att få inflamationer nu när man bär runt så mycket, gäller att "hålla rätt". En kompis till mig har haft infektion i båda handlederna under mammaledigheten.

• Vivs

Jag facebookar jag med.. fast är faktiskt inte så himla inne i det, har efter mycket tjat gått med! Ska leta reda på er som är med Om jag inte hittar er kan ni söka efter mig, Viveca Hultheimer.

Swe - självklart blir det träff i nya huset Ska bara få lite ordning, det är mycket att renovera! Till sommaren passar nog.. Just nu känns det mest nervöst inför lägenhetsförsäljningen och besiktningen av huset. Det är trots allt väldigt skruttigt så man är ju lite orolig!

• Vivs

Förresten, grattis lillen och viktor och krya på dig, Hellur!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6