• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Lillie74

Hellur- Nej, det fanns inte så mycket men jag lyckades faktiskt hitta ett par julklappar vilket var bra, de sålde även soldräkter till halva priset. Vi såg det mer som en liten utflykt och ett miljöombyte, min kompis hade aldrig varit där innan så hon tyckte det var kul att se. Vad är det föresten du har skickat i facebook? Jag fick inte upp nåt när jag klickade på det, nyfiken...

• Lillenlillen

Eeeh, förlåt att jag berättar om hela livet i ett inlägg

• Plutten forever

zul: jag kan ju inte mycket om sånt här (du kan iaf mer) men är det inte så att om hon inte kräkts på 5 timmar så har väl kroppen hunnit ta upp rätt mycket vätska? Du sa ju att hon fått i sig flera dl. Och sen kom massor upp - men det kan ju inte vara ALLT, eftersom tarmarna tar upp vätska och näring hela tiden? eller? Det vet man ju själv hur det är när man är magsjuk, om man kräks tex en gång i halvtimmen så kommer det fortfarande upp trots att man inte druckit däremellan. Det har ju blandats med magsyra. Ursäkta detaljerna! Men jag menar bara att jag tror och hoppas att det inte är så illa att hon behöver dropp, eftersom hon fick behålla vätska i 5 timmar! Kissar hn något?
    Hoppas att ni får en bra natt trots allt, jag tänker på lilla Agnes.

• Plutten forever

Lillen- ja fy på dig som klagar så mycket, i den här tråden får vi ju bara berätta solskenshistorier Nej men jag förstår dig såååå, jag ringer också min man med klag, ringer aldrig på dagarna och säger: "allt är bra och vi har det så kul, så kul!". Man ringer ju mest när det är jobbigt. Vem annars ska dela det jobbiga om inte pappan till ens barn?!
    Intressant var det däremot (inte skadeglatt, jag känner sympati) att höra att även AWs SHN-kur kan misslyckas. Har nämligen precis pratat lääänge med D om huruvida vi ska göra den eller inte. Jag slits fram och tillbaka mellan att vilja och inte vilja. Och berättar om Inez och om hur himla bra det gick för er. Fast då kan det alltså bli bakslag- intressant som sagt. Måste tänka lite till på det här. *tänka tänka*

• bianca2

Hej!

Lillen och J79: stackars er! den där j-la cancern är ju överallt! många kramar till er.

Zul och Lillen: stackars er med sjuka barn! A har ju inte ens varit förkyld men det kommer väl snart.

Tror att A har sagt mamma och pappa flera ggr men säker kan man ju inte vara och om han fattar vad han säger, det tvivlar jag på... klappa händerna gör han inte. han vet var lampan är och han älskar ju "high five"...

Soffy: vi har oxå en party-bebis. var hos gäster i lördags och igår. Då ville inte A somna förrän vi gick hem runt 23.30-tiden. Men han var hur glad och social fram till vi gic. Tyvärr resulterade det nog till att han hade svårt att somna inatt. vi brukar ju alltid lägga honom runt 20.00 och han brukar alltid somna inom 5 minuter. men ikväll (nr jag e ensam hemma) så ville han verkligen inte sova. Han var inte ledsen men blev skitsur. så efter att ha plockat upp och lagt ner, kramat etc i en timme tog jag till slut upp honom till vardagsrummet mmig igen. Då blev han hur glad som helst. sen provade jagatt lägga honom igen efter ca en halvtimme. då somnade han på en sekund. Han var säkert inte trött vad 20.00 eftersom han sovit till 10.00 flera dagar i rad...

själv e jag ganska deppig. helt störd. är övertygad om att det kommer ösregna i thailand i 2 veckor och att vi inte kommer hinna fixa m alla papper så vi inte kan gifta oss
    kanske resfeber? så Ginger mfl _ shit vad jag har neggat till min kille... är sjukt röksugen oxå!!! GRRRR!!!! har mens så jag kanske e extra känslig?

blev det ng träff imorgon???

• Lillenlillen

Plutten: Apropå bakslag så BLIR det alltid bakslag när de blir sjuka, metod eller inte. Igår fick hon alltså sova hos oss men inatt sov hon 19.30-06, åt välling och sov till 08.00 så det egentliga omtrevandet av metoden verkar utebli... Men så är det alltså, att det kan behövas varje gång de blir riktigt sjuka! När jag var barnflicka tror jag vi började från början ungefär varje sjätte-sjunde vecka (hon var öronbarn....)

Bianca: Word angående cancer, jä**a skitsjuka! Vad gäller mens så har jag haft min första mens i en vecka och den slutade i morse, kanske därför livet är skit och allt är skit och allt är jä**a skitsjuka och skitallt.

Angående partybebisar så vill jag bara att Inez ska S O V A när vi är på fest... Och anledningen till att jag tar upp det är att vi ska på glöggtapas på lördag kväll och jag hoppas kunna ta med henne till dem och att hon slocknar i deras farstu och sen sooooover heeela natten medan mamma festar //försöker använda mig av the secret-psykologi med positivt tänkande/visualisering av målet...

Och Bianca, det kommer garanterat inte regna i Thailand!

• SanniXx

Idag tog Ida sina första riktiga krypsteg och hämtade en skallra Hon säger endast mamamama, babababa, dadadada men inget riktigt mamma!

Detta bitande i allt. Kommer dom att anfalla alla saker enda tills alla 20 tänder är framme? hehehe.. Man börjar undra. Ida går på möblerna nu. GAH! Bäsebus..

Zul: Stackars Agnes Hoppas hon får bli frisk snart..

Sole: Härligt att V kan säga mamma Ida badar minst 1 gång i veckan men duschar med mig nästan varje gång jag duschar. När jag tvålar in henne så sitter jag oftast på huk för att ingen olycka ska vara framme. Jag tvålar henne med Weledas Calendula Cream Bath från topp till tå.

Jag måste klaga jag med! Är bara såååå trött på detta väder och allt mörker. Jag vill ha snö! Ska lämna bort Ida i 4 dagar nu över helgen. Jag vet inte alls hur jag kommer klara det men skönt att veta att hon kommer ha det toppen iaf.

Var glad att era mirakel inte har glasögon! Vilket jobb! Jag kan inte vända på huvudet förän glasögonen åker av! Snabb som en vessla är hon med!

ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Frill

Howdi ho era stackare med sjuka skruttar och sjuka gamlingar

Lillen, du menar inte att de fick besked båda två på en vecka??? Det låter ju helt fruktansvärt.

Zul, stackars er och stackars Agnes. Hoppas verkligen den här magsjukan är det sista av sjukdomar ni får se på ett tag och att ni får en pigg och frisk tjej snart!

Jag lever lyxliv med hemmaman som fixat frukost alla dar den här veckan A har börjat vakna vid tio/elva på kvällen och är ledsen och vill äta, men å andra sidan har han sovit hela natten sen.
    Idag har han tydligen varit jättegnällig hela dan, och vi hoppade upp ur babysimmet i förtid för han var bara ledsen.

Grattis Sole Mamammam och papappa säger A, och både jag och E har hört "titta" men vi tror inte han "vet vad han säger".

I morgon ska vi till bvc och träffa vår nya "tant" och väga och mäta A. Hoppas hon är bra och att A lagt på sig lite.

• Sole

halloj och godmorgon!

Lillen, ginger mfl - gnäll på det finns vi ju till för!
    Fy sjutton med sjuka barn, cancer, regn!

Bianca
    klart det inte kommer regna i Thailand, när har det någonsin gjort det under högsäsong??

Jag tror inte heller Viktor kan koppla ihop mamma med mig, men åh så gulligt att han sagt ordet och inte mamamamama
    däremot kan han inte vinka hejdå ännu ochklappar mest händerna när det passar honom.

vart är swe förresten? hon har inte skrivit på hela dagen igår

• Swenglish

Här är swe! Jag har varit inne och läst, men inte hunnit skriva då F är mycket gnällig just nu. Tillbringade gårdagen med att tycka synd om mig själv, förkyld och bebis som bajsade 7 bajsblöjor, varav några med (äckelvarning) snor i... Men man inser hur lyckligt lottad man är när man läser om er, Zul, J79 och Lillen! Fy bövelen för cancer och sjukdom!

Sole- roligt med Mamma! F säger bara dadadad och babababa och wawawawa. Men tror han kommer tala senare än andra, efetrsom han har två språk att redan ut i sin lilla hjärna!

Frill- hoppas nya tanten är bra och kul att det känns bra att jobba!

Hellur- hoppas det går bra att jobba idag!

Soffy- grattis till lönen!

Bianca- såklart det inte kommer regna, du kommer komma hem nygift, brun som en pepparkaka och lycklig!

Ginger- hoppas gnäll-J är borta idag och att du fått sova!

TH- det måste vara jobbigt att ständigt ta på glasögonen igen! Finns det inte såt slags gummiband som går runt huvudet på dem, har för micg att jag sett nåt sånt? Fast det låter inte helt säkert...

Läggningarna fortsätter med skrik. Igår lugnade han sig inte förrän jag kom in, och jag satt bredvid honom tills han somnade. Sen var jag uppe 23 och 24 när han grät och klockan 5 ammade jag och han somnade om till kavart över 6. Nu somnade han igen och jag ska också gå och knyta mig. Kram på er alla! Vill ses MYCKET nästa vecka!

• Sole

åh jobbigt ed alla gnällungar, det finns visst tålamod, sen blir man bara irri!

var det någon träff idag?

• Lillenlillen

Frill: Ja besked samma vecka. Helt vansinnigt. Och de är inte ens gifta längre så de ringde mamma vid oliks tillfällen samma vecka och berättade. Skitsjuka som sagt!!

Swe: Vad roligt att Sole saknar dig efter en dag när du inte skrivit något..!

En annan sak som gör mig så trött: Inez var jättepigg igår och i förrgår och bajsar inte löst alls och så träffade vi min syster i typ 5 minuter igår och nu ligger hon och kräks. Blir galen, hur ska man veta när de är friska??!! Jag tycker hemmasittande kan vara det mest värdelösa på jorden!!

• J79

God morgon!

Tack alla ni gulliga ni är så omtänksamma! Nu är det inte min mormor som har cancer utan min sambos mormor(min mormor och morfar är döda sen många år tillbaka) så det är mest synd om honom men självklart är jag också väldigt ledsen över att hon inte kommer att finnas kvar länge till. Hon är en så fin person så det känns så tråkigt att E inte kommer att få lära känna henne vilket man trodde eftersom hon varit så pass ung och pigg.

Lillen stackars dig måste kännas väldigt tungt med ett sånt besked och både mormor och morfar. Kram!

Zul fy vad jobbigt för er och lilla A med så mycket sjukdom. En kompis till mig berättade att när deras lilla tjej som då var 6mån kräktes och kunde inte behålla någon vätska så sa sjukvårdsrådgivningen att de skulle ge vatten ur flaska när hon sov. De dricker i sömnen och brukar lättare kunna behålla vattnet då.

Ja stackars alla er som har varit så drabbade av sjukdom här under hösten hoppas att det blir lite bättre nu.

Sole grattid till mamma, duktiga V!

E säger bla. mamma-ma och pappa. Men det är så klart svårt att veta hennes ordförståelse men glad blir man iaf över att höra orden.

Alla som vill och kan är välkomna hem till oss i em!

Träff hemma hos J79 idag

Ginger
    Sofffy

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6