• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Frill

Ah detta facebook som dyker upp ständigt och jämt, och för typ två veckor sen hade jag aldrig hört talas om det. Har inte gått med (än) FL och bloggar tar redan så mycket tid. Men nu blir jag ju ännu mer nyfiken

Vi har varit på 6-månkontroll. Det gick jättebra, fast att vi kom 45 min förtidigt(!), BVC-skans handstil såg ut som 10.00 men var visst 10.45.
    A följde med blicken, greppade med händerna och gjorde allt han skulle. Och han har spurtat på längden och är nu 67,5 cm och väger 7860 g (mycket för att vara honom, men han är ju ganska liten )
    Sen var vi i Länna och hittade äntligen ett bra soffbord, och firade allt med lunch på Enskede värdshus.

Igår åt han en halv stor Hipp-burk med nudlar till lunch plus päronpuré, och idag åt han lika mycket och såg ut som om han gärna hade kunnat äta lite till. Ni som ger en hel måltid till lunch, hur mycket äter era barn ungefär?

• Frill

Grattis Lillen! Instämmer med Sole, 27 är knappast nån ålder. Jag blir 32 nästa vecka, och min lilla lillasyster är 29

Björklöv, vad trist med inflammation. Hoppas den lättar snart!

Hellur, krya på dig!

• Lillenlillen

TACK för alla grattis! 27 är inte så gammalt men jag tycker det låter liksom så långt från 20.. Som ju är normaltillståndet kram på er och tack übercoola "Lilia Manzoor Hollywood-star" för födelsedagslunch! haha

• Vivs

Sole, Plutten, Swe, Zul och Bianca, nu har jag hittat er på Facebook

• bianca2

Tack själv Lillen! hoppas ni får det trevligt ikväll. jag går gärna på öppna förskolan imorgon.
    Jag e så himla STOLT! idag har jag tränat. visserligen bara mammabarngympa men det e super för att vara mig!!! första ggn jag tränat i hela mitt liv var under graviditeten. ska försöka gå varje tisdag!

• Emma3

Blev oxå precis medlem på facebook så ska leta upp er där

Grattis Lillen på födelsedagen. Nej 27 är väl ingen ålder Jag blev 26 för c.a 2 veckor sedan.

Bianca: Ja fint namn du har och verkligen superskönt att A sov så bra.

Mamma till underbara Leo 070320
  • Lillenlillen

Vivs: Du får leta upp mig med på facebook, jag är en äkta Facebook nörd

• Sole

plutten
    stort tack för din "öppna förskolan-verksamhet", ser fram emot att få komma dit och måla om några dagar

tack även swe och ginger för trevligt sällskap!

*Viktor född 2007-03-18*
  • Swenglish

Freddy kan sitta! Tjoho! han passade på att göra det när han kunde stajla lite framför kompisarna Alvin, Viktor och Jonte! Tack för idag lektant Plutten och lekkamraterna Sole och Ginger!

Bianca- Grattis till träningen! Jag är fortfarande efter-graviditeten-tränings-oskuld... Men idag kom jag iallafall i ännu ett par gamla jeans! yay!

Nu har jag startat en recepttråd, är så less på våra vardagsrecept så jag tänkte att den som vill kan klistra in sina bästa recept så kan vi få lite variation i vardagen!

www.familjeliv.se/Forum-11-264/m25035736.html

• Plutten forever

Swe, sole och ginger, vad roligt det var att ha er här på min lilla öppna förskola! och vilka fina avtryck ni gjorde! Jag ska ladda upp bilderna när Alvin somnat.

Sole: tack för att du fixade gåstolen, han går omkring här och ler. Lite mindre gnällig nu. Han kanske tröttnade på ert sällskap? (men det gjorde inte jag)

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6