• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Hellur

Hej!

Verkar som många vaknar mer på nätterna nu. W hade precis börjat lära sig äta mindre på natten innan han blev sjuk och nu har jag varit uppe med 1-2 timmars mellanrum i tre nätter. Trodde det berodde på att han är så otroligt förkyld och täppt. Han äter mindre alla måltider men mer ofta. Vad är detta??? Det kanske är en fas då?

Även W har börjat vakna tidigt, runt 5:30. Vilket INTE är ok och morgon här. Han har sovit till runt 6:30 förut, vilket varit ok.

Efter denna veckas vakna nätter pga. sjuk och kinkig William är jag helt slut och de två senaste nätterna har varit värre. E har gått upp med W vid 6 två mornar på raken nu och jag har fått sova ut lite. Skööööönt!

Igår var det W's dop. Det gick jätte bra! Var lite oroliga med tanke på att han är besvärad av förkylningen men det gick super. Prästen var jätte mysig och W höll låda i kyrkan
    Smörgåstårtorna vi beställt räckte precis. En kompis hade bakat tårtorna, med super goda fyllningar.

• Plutten forever

Hellur: jobbigt med tidiga morgnar, jag tror de har sina faser allihop... Vad skönt att dopet gick bra!

Alvin är inne i en jättebra fas, i går sov han två 1,5 h-pass plus ett 1 h-pass på dagen. Sedan somnade han för natten kl 19.10 (då gick jag ut och bowlade och drack öl med tjejerna, kul kväll men segt idag!) och sov utan minsta avbrott till 03! Dvs 8 timmar! Då åt han och somnade om till kl 06 då Dan gick upp (jag fick sovmorgon pga min utekväll igår...). Och han är inte sjuk eller så, jätteglad och pigg när han är vaken - hoppas det fortsätter såhär!!

Idag har vi rensat ur det rum som ska bli Alvins, så himla mycket skit man samlar på sig att det är inte klokt,,, har varit nere i grovsoprummet och källarförrådet typ 10 gånger! Nu är det rent och fint i rummet, nästa helg ska vi måla väggarna. Funderar på ljusgrönt... några tankar om det?

Ska även "renovera" ett gammalt barnbord + stolar som Irma har haft. Det är ganska slitet i färgen, men lite sandpapper + ny färg så blir det som nytt!

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Swenglish

Hej i regnet!

Hellur- roligt att dopet blev lyckat!

Plutten- härligt att A sover så bra, det är dig väl förunnat efter helanattenamningarna i somras!

F sover sådär tycker jag, vill äta 1-2 gånger men vaknar ofta till och gnyr och lugnar sig när han fått nappen, jobbigt!

• Hellur

Plutten - Skönt att bli av med allt skräp man samlar på sig Vi är experter på att ställa ner saker i förrådet.
    Vi har ju gjort om klädkammaren till W's rum och det har en fondvägg som är i ljusgrönt. Bra färg val

• bianca2

hej på er!

Är helt slut idag efter en väldigt blöt 30-års fest igår. Phu...

Skönt att du känner dig utvilad Pluttmor! Själv är jag lite kräsen vill att A ska sova minst 9 timmar första passet eftersom han gjort det massor av ggr. inatt vaknade han tydligen rätt ofta men jag märkte ingenting. låg helt utslagen o sov i extrasängen. Sov till 08, gick o la mig i dubbelsängen o sov till 11. Skööönt!

Är det ngn som hört om Disco Baby? Är söndag 23/9 på street i hornstull.
    http://www.aos.se/profil.aspx?EntityID=2063416

vi ska gå hela familjen. Hoppas på att få se några bekanta ansikten där

Lillen: ska se Illusionisten ikväll

kram kram

• Frill

Har jag drömt eller var det snack om en träff i morgon förut?

A sitter just och äter gröt och snackar med pappa glad som en lärka. Men för ett par timmar sen vaknade han storgråtandes från tuppluren för att han var så täppt i näsan, och sen ville han inte sluta gråta på ovanligt länge, så jag trodde nästan han också hade fått öroninflammation.
    Han har också ätit mindre på senare tid, börjar ofta vrida sig och skrika vid bröstet på dagtid, men äter på bra på nätterna när han är avslappnad och halvsover.

Igår var jag och åt middag hos kompisar medan E stannade hemma med snuv-A. Det var bara andra gången jag gjorde nåt kvällstid utan A! (första gången var möhippa när han var 2 mån) men nu ska det bli andra bullar. Jag har många fotbollsmatcher att ta igen

Hellur, kul att dopet blev lyckat!

Pippil8, ha en jätteskön semester!

Plutten, ljusgrönt låter prima. Och btw så tycker jag faktiskt att det funkar bra med vit insida på sufletten. Glömde skriva det förut.

Swe, jobbigt med vaknätter.

Sole, tack för svar. Det låter ju inte som du tycker det är så läskigt

• Swenglish

Frill- kan ej imorgon, men kanske sångstund i Bleckan på tisdag men efterföljande lunch?

hellur o Frill- hoppas era killar blir bra snart!

• Frill

Swe, tack. Hade gärna gått på sångstund på tisdag, men då ska vi på sexmånaderskontroll. Spännande

Vi följer nog med på torsdagsträffen däremot.

• Sole

hej alla!
    det gick så bra när han sov hos farmor och farfar, somnade vid 20 och sov till 06 då han fick mat och somnade om till 09! Vi hade det jättetrevligt men smet rätt snart efter middagen (då vi inte kände fler än brudparet) och gick ner till Grand och drack drinkar i baren istället. Sen i söndags var vi och åt frukost på Café Rival och shoppade lite i Täby C innan vi hämtade V.

Plutten
    jag tycket det låter fint med grönt!

Hellur
    kul att dopet gick bra, du får lägga ut bilder sen!

Träffar

Måndag (em?)
    Sole
    Frill

Tisdag (sångstund i Bleckan kl 11 med efterföljande lunch)
    Swe
    Sole

Torsdag (em?)
    Hellur
    Sole

*Viktor född 2007-03-18*
  • Vivs

Här är fler snorisar... J blev förkyld i fredags och jag är jättetäppt nu. Typiskt. Känner mig rätt hängig så det känns riktigt bra att det regnar. Ska ligga i soffan o äta godis idag!

Hellur - vad skönt att dopet gick bra! Man är ju lite nervös innan!

Sole - du frågade förut när vi har visning på lägenheten - på söndag o måndag är det. MYCKET att göra den här veckan!

Så blev vi husägare i fredags då.. skrev på papprena men innan besiktningsmannen varit där så känns det inte på riktigt tycker jag!

Plutten - ja, ljusgrönt e fint!! När vi flyttar ska jag också fixa rum till J. Det ska bli så kul! Har också planer på att måla bord o stolar till henne! Och så ska jag rusta upp mitt gamla dockhus från 70-talet

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6