• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • SanniXx
    bianca2: Jag ger Ida välling vid 19-20 på kvällen. Vaknar hon från 04 och framåt så får hon en till flaska. Tycker inte du ska hoppa över. Det har ju gått nästan 12 timmar då. Han kan ju somna om efter maten. De gör Ida..
    ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • bianca2

Ja, det låter bra. drömmen vore ju att han somnade 20 och sov till 07 - var uppe m sin pappa, äter lite o sen somnar om med mig igen

• J79

bianca2 jag frågade på mitt bvc och hon sa att kl.00-04 är natt så äter barnet före det så är det kvällsmål och efter fyra är det morgonmål. Ett normalviktigt 6månbaby ska(bör vänjas av med) inte äta på natten = kl.00-04.

• bianca2

J79 - men då har A typ aldrig ätit på natten.  men jag vill att han ska sova lika länge som jag

• Swenglish

Åh jobbig natt inatt, F vaknade typ hela tiden och gnällde och var svår att söva om. Ammade hela tiden kändes det som för att få honom att somna om. Hoppas han sover bättre inatt!

Grattis Alvin och Freddy på 6-månadersdagen!

bianca- de behöver ju mindre och mindre sömn också, F brukade sova till 9 minst men det är ett minne blott... Kul med berlin! bodde där när jag var 12-15 år!

• Pippil8

Grattis på 6-resp 8-månaders-dagarna! Vad fort det går (hur många gånger har jag inte sagt det de senaste 5,5 månaderna?!)

Emma - E vaknar ca 0530-0600 och då är det morgon för honom. Somnar ytterst sällan om förrän klockan är åtta och då har jag givit upp och ätit frukost och blivit pigg.

Sole - hoppas bröllopet är kul! Och angående att V tog steg så är det väl inte så omöjligt att han försöker börja gå-träna nu?! Jag vet barn som gått när de varit åtta månader och då kanske det är dags att börja öva nu?

Nu är det mesta packat inför resan. Det blev en stor resväska med nästan bara Edvin-grejer och en liten resväska med våra gjejer I morgon drar vi alltså och jag hinner nog inte logga in mig i morgon fm så jag säger hej så länge och önskar alla två härliga veckor tills vi hörs igen. Zul - ha det så bra i Frankrike (var det väl?)!

Förresten - om ni bestämmer ett datum för vår partaj-kväll, kan inte någon vänlig själ sms:a eller inboxa det till mig?

• SanniXx

Grattis till alla månadsbarn

ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Emma3

Ja grattis alla månads barn en dag försent

Pippil: Okej men det är ju som Leo ungefär då behöver jag inte känna mig ensam

Idag vaknade Leo 6.30 kors i taket

Angående maten så äter Leo sin burkmat och gröt som vanligt men vill inte alls ha lika mycket ersättning som han brukar.

Sole: Gick det bra på bröllopet?

Mamma till underbara Leo 070320
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6