• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Linny

Har lagt in dagens sminkning. Syns rätt dåligt.. Är inte så ljust i verkligheten. Tyvärr ser man inte Empire på bilden. Den ligger mer i globlinjen men den syns i verkligheten också. Det är det som är det svåra med bilder..

• Majestic

Ååå, nu gillar jag MUS Green Te, den är sååå fiiin. Jag måste också beställa lite dust från PL, vilka är erafavoriter??

Fridapida- När ska du lägga köp/favvo länkar i TS???

kent - Ett tidsfördriv att dö för!!
  • Schnauser

(Tack för tipset Linny!)

Tjohoo!

Har fått mitt gratis provkit från Everydayminerals. (5,05 dollar i fraktavgift)

Weekend Getaway blush or face color
    (Golden) Golden-fawn foundation Original Glo
    Sunlight Color Corrector concealer
    (Golden) Golden-fawn foundation Semi-Matte
    (Beige) Beige-Medium Beige Natural foundation Intensive

Vet inte riktigt hur jag ska använda detta och vilka färger som passar bäst. Sunligt concealer verkar jättebra, men är visst en aning för gul för min hud. Kanske kan jag blanda med en rosa ton?

Cibi condimentum fames
  • Noning

Går de att köpa Everydayminerals I.D ifrån ngn affär i Sverige??

• Hallonmopeden

Everydayminerals och i.d. är två olika saker. i.d. kan du köpa på salonger m.m.

• elma

hello alla! Jag kan ju garantera att mineralsmink är vattenfast...har varit ute i spöregn på cyckeltävlingar(mtb) både lördag och söndag och maken höll exemplariskt, bara lite mascarakladd, annars inget!

Väntar hem min urban decay eye primer potion vilken dag som helst, kunde inte motstå att beställa fast jag har eyeprimern från MUS, sen har min primer från Aubre nicole kommit idag, så den ska jag testa imorgon.

• Hallontrollet

Undra om man ska ta och beställa 24 såndana där provburkar med ögonskugga..

Men jag har inga bra penslar eller borstar men vill inte heller lägga ut flera hundra på det, så mycket pengar finns inte just nu..
    Några budget varianter som ändå funkar?
    - mamma till världens underbaraste Ellioth 25/11-2006 -
  • Billy och Jag
    Hallontrollet skrev 2007-10-01 17:46:24 följande:
    Undra om man ska ta och beställa 24 såndana där provburkar med ögonskugga.. Men jag har inga bra penslar eller borstar men vill inte heller lägga ut flera hundra på det, så mycket pengar finns inte just nu.. Några budget varianter som ändå funkar?
    jag har funderat på penslarna på everydayminerals.com..där får du ju FEM penslar för 28 dollar.. det blir under 200 pix.. Tycker jag låter som ett bra pris.. men sen tillkommer fraken på ca 60 kr.. 10 dollar tror jag det är.

Det finns ju budget varianter på ta HM och Lindex.. men jag tror att kvaliten är väldigt dålig...
    alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • Hallontrollet

Vad använder du som eyeliner?

Linny skrev 2007-10-01 16:17:29 följande:
    Har lagt in dagens sminkning. Syns rätt dåligt.. Är inte så ljust i verkligheten. Tyvärr ser man inte Empire på bilden. Den ligger mer i globlinjen men den syns i verkligheten också. Det är det som är det svåra med bilder..
    Jo jag kollade lite där med.
    Vill helst slippa frakt och bara ha lite bortstar för att testa om detta är nått för mig och då vill ja inte gärna slänga ut allt för mycket pengar då min andra hobby (gör egna smycken) redan kostar massa :P
    Får kolla på hm mm
    Lone Star State skrev 2007-10-01 18:24:57 följande:
    jag har funderat på penslarna på everydayminerals.com..där får du ju FEM penslar för 28 dollar.. det blir under 200 pix.. Tycker jag låter som ett bra pris.. men sen tillkommer fraken på ca 60 kr.. 10 dollar tror jag det är. Det finns ju budget varianter på ta HM och Lindex.. men jag tror att kvaliten är väldigt dålig...
    - mamma till världens underbaraste Ellioth 25/11-2006 -
  • Fridapida

ALLA SE HIT!!!

Jag ska lägga till länkar i TS om var man kan köpa smink. MEN jag vet att flera av er vet sidor som är bra. Kan inte alla som vet någon/några sidor skriva ner dem. Vill ni kommentera ngt om sidan så gör det.
    Jag kommer sedan sammanställa dessa sidor o lägga i TS. Jag tycker att det blir mer översiktligt om jag lägger till de flesta samtidigt.
    Vet du någon sida så länka! Jag kommer att kolla in sidan o sammanfatta för att göra allt enkelt.

Så nu behöver jag er hjälp.

Svar på tråden Smink Smink Smink!