• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Billy och Jag
    choklaa skrev 2007-10-01 21:28:01 följande:
    Lite of topic: har någon hört talats om Oriflame?
    Jag har.. Säljer deras produkter..
    alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • Fridapida
    Linny skrev 2007-10-01 20:51:19 följande:
    ska vi bara länka till sånt där man kan köpa eller till sidor med info, trevliga grejer osv?Isåfall vill jag även ha med Glams egna blogg och de där andra bloggarna som jag inte kommer ihåg namnet på..www.makeupstore.sewww.facestockholm.sewww.maccosmetics.comwww.clinique.com
    Jag tänkte nog framförallt där man handlar, just för att det blir så många o det är de man ofta söker.
  • choklaa

Lone Star State skrev 2007-10-01 21:35:27 följande:

Jag har.. Säljer deras produkter..
    Säljer oxå för oriflame... Det har kanon erbjudanden just nu. vilken tycker du är deras bästa produkt??
  • Fridapida
    choklaa skrev 2007-10-01 21:28:01 följande:
    Lite of topic: har någon hört talats om Oriflame?
    Absolut! Sålde det i min "ungdom". När jag gick på gymnasiet, men fick sluta eftersom jag alltid gick back... Jag köpte allt hela tiden. Jag var min egen bästa kund!
  • choklaa
    Fridapida skrev 2007-10-01 21:39:04 följande:
    Absolut! Sålde det i min "ungdom". När jag gick på gymnasiet, men fick sluta eftersom jag alltid gick back... Jag köpte allt hela tiden. Jag var min egen bästa kund!
    Har du funderat att starta igång igen? Då man får en massa grejer då man startar nu samt att det är ju gratis att börja.
  • Billy och Jag
    choklaa skrev 2007-10-01 21:38:59 följande:
    Lone Star State skrev 2007-10-01 21:35:27 följande: Säljer oxå för oriflame... Det har kanon erbjudanden just nu. vilken tycker du är deras bästa produkt??
    Vilket erbjudande menar du?

Jag har nyss börjat sälja.. sminket har jag inte provat... tror att jag har högre krav än deras smink.. Men är faktiskt nöjd med krämerna.. Nu minns jag inte vad den heter.. Men den ingick i "hudpaketet".. rengörningskräm.. huden vart jätte len!!

Vad har du för favoriter?
  • choklaa

Man får ju om man börjar i period 14 en maskara och ett läppglans gratis. Samt att man kan få provväska och alla parfymprover + läppprover gratis. Registrering är oxå gratis just nu.

Min favorit är cellulit krämerna har testat dem och minskat i omfång. Samt minskat bristningarna en massa.

• Fridapida
    choklaa skrev 2007-10-01 21:41:25 följande:
    Har du funderat att starta igång igen? Då man får en massa grejer då man startar nu samt att det är ju gratis att börja.
    Nej, jag vill inte sälja smink. Jag skulle aldrig kunna sälja det jag inte kan säga att jag älskar. Är ingen försäljare alls. Tycker jag att ngt annat märke skulle ha bättre t.ex. mascara skulle jag säga det.
  • Billy och Jag
    choklaa skrev 2007-10-01 21:43:51 följande:
    Man får ju om man börjar i period 14 en maskara och ett läppglans gratis. Samt att man kan få provväska och alla parfymprover + läppprover gratis. Registrering är oxå gratis just nu.Min favorit är cellulit krämerna har testat dem och minskat i omfång. Samt minskat bristningarna en massa.
    Ahaa.. okej.. Tycker inte deras produkter känns särskilt lyxiga.. så jag som själv är ganska petig med vad jag använder känner mig lite knasig när jag ska försöka göra reklam för nått jag själv inte skulle använda..

Men jag säljer inte så seriöst.. låter vänner kika, men inte så framgångsrikt..
  • Billy och Jag
    Fridapida skrev 2007-10-01 21:44:47 följande:
    Nej, jag vill inte sälja smink. Jag skulle aldrig kunna sälja det jag inte kan säga att jag älskar. Är ingen försäljare alls. Tycker jag att ngt annat märke skulle ha bättre t.ex. mascara skulle jag säga det.
    ja, ungefär så där resonerar jag Vill inte blåsa mina vänner när jag vet att det finns bättre.. Visst, det är billigt, men inte i längen om man inte blir 100% nöjd.
Svar på tråden Smink Smink Smink!