• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Majestic
    maddie3 skrev 2007-10-03 21:13:15 följande:
    Gokväll Jaa nu har jag gett MUS eyeprimer en chans till, den är väl ok. Nu har jag gjort som jag fått tips om o det blev bättre men är inte helt nöjd ändå. Kanske har för höga förväntningar o krav!!En bra primer att ha under foundationen skulle jag behöva, någon som kan tipsa om en bra en??? Kanske ni har tipsat om det tidigare men orkar inte leta i tråden.
    Maddie- Urban Dacays eyeprimer är superbra, skuggorna sitter fast aaaaall day and night !!
    kent - Ett tidsfördriv att dö för!!
  • Majestic
    En kul grej bara: den gamla tråden hade 1387 inlägg och 138 sidor, jag tror vi slår rekord med den här tråden, redan första månaden !!!
  • Billy och Jag
    Majestic skrev 2007-10-03 22:26:12 följande:
    En kul grej bara: den gamla tråden hade 1387 inlägg och 138 sidor, jag tror vi slår rekord med den här tråden, redan första månaden!!!
    Yey, vi är bäst.. Eller så hade vi annat att göra på sommaren.. hehe..
    alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • Majestic

Nu blir det Seinfeld, godis och muffins i soffan med maken!!

Natti!!

• Fridapida

Noning

På bild nr 2 så har jag en skugga från ID, queen Phillis, på ögonlocket. I globlinjen har jag ett eyedust från FACE, Grateful. Det är en kall brun som ändrar nyans ju mer man jobbar den.

• Linny

Fridapida: Gillar dina sminkningar så mycket!! Fattar inte hur du får så tydliga och fina övergångar men ändå mjuka. Min globlinje sitter så djupt så även om jag har en liten fjuttig tunn pensel så kommer färgen ändå ovanför/under så det blir ett tjockt streck... Fast det måste det ju i och för sig annars så syns det knappt ens när jag blundar Men ditt är så snyggt!! *avis*

Jahaaaaaaaaaaa, nu en fråga angående krämer..

Min Dermalogica Active moist samt min Biotherm ögonkräm är på upphällningen. Nu ska jag köpa nytt. Är nöjd med Dermalogican i allt utom doften. Den luktar sura fötter o mögel (lite överdrivet men ungefär..) Hur är Decleor? Annat förslag?

Ögonkräm: Jag vill ha en som reducerar "puffiness", linjer runt ögonen osv osv.. Förslag?

• Hallonmopeden

Linny; jag har precis börjat köpa Decleors produkter, måste bara använda upp mina jag har redan (Exuviance). Har köpt Nattbalsam, känns jätteskönt på kvällen. Ska också inhandla dagcreme (och oljan) samt ögonkräm och peeling, måste bara invänta lönen...

• lilja71

Hej, här är en som smygläst på tråden ett bra tag och även kikat på era snygga sminkningar Nu kan jag inte hålla mig från att skriva heller

Måste säga att era snygga sminkningar ger mkt inspiration!!! Själv så har jag hittills varit helt såld på MAC-skuggorna men har beställt ett gäng från Pl (när jag sett Linnys snygga skuggor ) Jag tycker att MAC-skuggorna sitter så himla bra så jag har hittills inte använt ngn eyeprimer men det ska jag nog testa för att se om skuggan sitter ännu bättre.

För att rekomendera ngt märke istället för Dermalogica (som jag också har en del produkter ifrån) så har jag köpt ett "provapåkit" (eller egentligen ett resekit) från ngt som heter Nimue. Det säljs nog bara på salong men det verkar kanonbra!! Huden blir så skön!!

www.nimueskin.com

• carro 81

Ni som verkar bra på det mesta...när ska man börja använda ögonkräm mot rynkor? Jag använder ögonkräm nu men ingen mot rynkor. Har inga rynkor heller men börjar känna att huden inte riktigt är lika fast vid ögonen som tidigare. Kanske dags då? Gärna tips på någon bra också.

• LindaF85

Ni som verkar kunna mkt om smink, ska man ha foundation vid ögonen eller ska man lämna det partiet?

Svar på tråden Smink Smink Smink!