• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • neoaliya

Kanebo gelen har man över dagcremen Bara som den är, om man tex inte vill mejka sig för mkt men ändå vill se lite "brun" och fräch ut Lite rouge oxå

• choklaa

Hej Alla!
    Vill bara tipsa om Style afton i trollhättan folkets hus som börjar 18,30-21,00

Det kommer finnas en massa olika smink företag, modevisning samt smycken och kropp och hälsa. Dess utom ska det finnas företag med massage då man kan få massage under kvällen. Ansikts behandling eller någon annan behandling som man känner för.

• neoaliya
    choklaa skrev 2007-10-04 20:39:28 följande:
    Hej Alla!Vill bara tipsa om Style afton i trollhättan folkets hus som börjar 18,30-21,00Det kommer finnas en massa olika smink företag, modevisning samt smycken och kropp och hälsa. Dess utom ska det finnas företag med massage då man kan få massage under kvällen. Ansikts behandling eller någon annan behandling som man känner för.
    Äh synd att man bor här uppe
  • trollsanna
    Har lagt upp dagens sminkning.
    Exprimenterade lite väl mycket men resultatet blev ok.

Använde många färger. Chocolate Cherries, Harmony, Peach parfait och Vanilla. Alla från PL.
  • Jennnie

Trollsanna tyckte det blev jättefint, du passade verkligen i de färgerna!

Kram Jennie

• Linny

Trollsanna: Kul att du blandat de färgerna. Harmony måste jag kolla på. Har du lagt ända upp till ögonbrynen? Svårt att se på bilderna, men det ser ut som om det glittrar ända upp.

• emby87

Lone Star State skrev 2007-10-04 17:10:04 följande:

den bör torka
    [/citat]
    Linny skrev 2007-10-04 17:33:47 följande:
    [citat]
    Primer: Om det är ögonprimer så lägger man den efter foundation och sånt, precis innan skuggan. Om det är ansiktsprimer så lägger man den efter hudkräm men innan foundation..
    Tackar La ögonskuggan när det torkat helt och den håller än. Annars blir det lätt "streck". Så jag är toppen nöjd
  • Billy och Jag

I dag köpte jag en ögoncream på åhlens.. deras eget märke.. Kanske inget att ha, men jag känner inte att jag har behover och vill bara testa..

Nu vill jag höra era åsikter... min syster  säger att så länge jag inte använder krämer så kommer jag inte få rynkor osv... Hon menar att huden blir beroende av krämerna och att man då blir rynkig och de av att sluta med dem eller att man måste använda dem hela tiden för att inte få rynkor. Stämmer det??

Kan man inte i tidig ålder förebygga att få rynkor i äldre dar? alltså få det senare och mindre. Eller blir det som hon säger, en ond cirkel?

alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • neoaliya

Det viktigaste är ju att man återfuktar huden. Rynkor..... kolla på din mamma så kam du ju få ett hum om hur din hy kommer att se ut. Sen rökning, hårt levende (alkohol, fel mat osv) bidrar ju till rynkor. Min mamma är snart 70 och slät som en persika, så jah hoppas att jag ser ut som henne i hyn när jag åldras

Svar på tråden Smink Smink Smink!