• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • carro 81

trollsanna - Åh, tack för det utförliga svaret! Shit då har ju min hud åldrats under flera år redan haha. Tur man använder ögonkräm och fuktkräm iaf.

• 02 05

NÄr vi ända snackar om ögonkräm.. vilken rekommenderas? Vad har ni för olika? SJälv använder jag bara dagcreme, men efter den utförliga utllägningen känner jag mig rätt manad att införskaffa en Rynkor får man för eller senare, desto senare desto bättre

• Fluffguf

Jag vill också ha tips på en bra ögonkräm, jag har inte börjat använda det ännu, men jag har börjat få ytterst små linjer vid ögonen... Shit alltså, jag är bara 22

• Linny

0205: Ja det var dig jag svarade angående primer

Trollsanna: Tack vad gullig du är Men jag tycker jag ser rätt glåmig och puckad ut orange. Inte när man ser bara ögonen men när man ser hela ansiktet. Passar bäst i kalla färger, tex. blå, blålila, silver men också i brunt, grönt osv. Inte så bra i plommonlila och röd/orange.

Majestic: Mina favoriter ändras också hela tiden men just nu är det:
    Dubloon!!!
    Tart
    Olive You
    Chocolate Cherries
    Jamocha
    Elysium
    Peach Champagne
    Peach Parfait
    Blue Jeans
    Galaxy
    Uptown
    Jazzy
    Phantom
    Godiva
    Dirt-e-girl
    Rockstar

• Linny

Jag blir också konstig på närbilder... Därför lägger jag oftast bara på ögonen

Ögonkräm: Har en från Biotherm.

• 02 05

Linny

Så Kanebos instant natural golden glow är en primer? Känner mig mer o mer förvirrad för varje dag i denna tråd, hanhaha.
    Tur att jag har er som kan reda ut det

• Linny

0205: nä den är visst nån brunkrämsaktig grej man kan ta under eller nåt Typ som ACO´s bronze gel som det står om i trådstarten.

• Lejån

Kastar in mina favvosar från PL också:

Dubloon
    Uptown
    Jazzy
    Solitude
    English Ivy
    Rockstar
    Merlot
    Claret

• 02 05

Hur tar man den då? För det var det som var frågan.
    Innan puder/foundation, eller använder man den enbart?

Linny skrev 2007-10-04 18:38:46 följande:
    0205: nä den är visst nån brunkrämsaktig grej man kan ta under eller nåt Typ som ACO´s bronze gel som det står om i trådstarten.
  • Linny

0205: Hmm.. ja om den är som ACO´s så kan man blanda den i hudkrämen. Annars skulle jag ta den efter hudkrämen men innan foundation..  Jag trodde din fråga tidigare handlade om primer,eller är jag förvirrad nu?

Jag har gärna foundation ändå, för att få en jämnare färg. Den där Kanebokrämen ska ge mer lyster bara om jag förstår det rätt. Den ger inte en jämn och slät "flawless" yta.

Svar på tråden Smink Smink Smink!