• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Fridapida

nu tog jag mig tid att läsa igenom... kan inte hålla mig bort!

Det var ngn som frågade om man skulle använda foundation vid ögonen. Ja. Jag använder foundation o concealer. Det man inte vill ha vid ögonen är creme som ska tränga in i huden som är för fet. Foundation o concealer o skuggor o gud vet vad ska ligga på huden. Men du har en bra poäng där. Man ska inte tas för mkt vid ögonen kan jag tänka, speciellt inte om man använder en flytande foundation.

Nästa... jo ang återfukt o rynkor. Ja, det finns ju knappast ngn vetenskaplig forskning som man kan lite på till 100%. Vilken oberoende skulle genomföra den... Jag tror att det förhindrar rynkor. Varför? Jo, jag sliter onaturligt mkt på min hud när jag sminkar o tvättar hela tiden. Hade den inte fått fukt hade jag nog kunnat bryta bitar ur den nu. Det är ju så... jag vill ha finare hy än jag är född med så jag sminkar mig. Då måste jag tvätta bort det. För att inte bli torr måste jag återfukta. Nästa morgon samma procedur.

Imorgon ska jag hämta min angel blush brush från Japonesque! Jaaaaaaaaaaa Ha en bra helg.

• Mammajessi

Använder man fundation så skall man göra det över hela ansiktet, glöm inte halsen, annars får man en linje vid käken, var noga med hår fästet.

Om man har en tjock fundation, så kan man dutta lite på handen me fundation och lite fukt kräm o blanda och sen stryka på, då får man ett mycket tunnare och lättare fundation.

• Mammajessi

Tvätta huden noga varje kväll,,, undvik att gnugga, det finns medel för ögonmake up borttagning, samt smink borttagning, där du bara har en bummuls lapp o tvättar utan att behöva gnugga, då sliter du inte på din hud...

sen är fukt viktigt. men helst en naturlig produkt som inte gör huden beroende eller torkar ut den i längden

• lata kocken Johanna
    Mammajessi skrev 2007-10-06 09:11:35 följande:
    Tvätta huden noga varje kväll,,, undvik att gnugga, det finns medel för ögonmake up borttagning, samt smink borttagning, där du bara har en bummuls lapp o tvättar utan att behöva gnugga, då sliter du inte på din hud...sen är fukt viktigt. men helst en naturlig produkt som inte gör huden beroende eller torkar ut den i längden
    Tror att de flesta som diskuterar härinne redan är väl medvetna om dina tips

Men att bli påmind är väl aldrig fel...
  • greeneyes
    elma skrev 2007-10-05 19:09:26 följande:
    greeneyes: gå in i webshopen och tryck på lily lolo så får du fram:För produktprover på Lily Lolo's Sortiment skicka ett e-mail till [email protected] vilka färger +vilken finishdust du vill prova, jag mailade om 5foundation och 2 finishing dust + 2 skuggor! dock jättesmå prover mest för att få se färgerna.
    tack för hjälpen!
    Hallonmopeden skrev 2007-10-05 17:30:38 följande:
    Har beställt prover från Lily lolo, men tycker det blev för torrt med det, använder i.d. vilket känns bättre för min hy...väntar på prover från EM, väntar med spänning på paketet...
    hm, jag har väldigt torr hy - vanlig foundation blir ofta så att jag "flagar" mot slutet av kvällen, då kanske deras är för torr också?

förresten, finns det nån live-butik som säljer ID:s produkter? (bor i sthlm)
    Blev mamma 070825 till en underbar dotter!
  • Linny

Morrn morrn. Lite trött idag

Avis på er med långa fina naturliga ögonfransar. Ser att en del har det. Fusk

• Linny

Har lagt in gårdagens sminkning nu. Blev inte helt nöjd med den, men kan inte sätta fingret på varför.. Nåt tips?

• elma

satine har visst fastlash, ska lägga en order!

• maddie3

Hej Glad
    Idag investerade jag i en Shangri-La från Face, ursnygg. Så jag ska testa den imorgon då vi ska på födelsedagsfest.

Tror jag ska köpa fastlash oxå från Satine.

Linny/
    Hade du en trevlig kväll igår???

Svar på tråden Smink Smink Smink!