• Linny

Smink Smink Smink!

Hallontrollet:
    För mig tog det 1-2 veckor att få hem skuggorna. Det är ca 1/2 tesked i varje burk. Det räcker jättelänge!!
    Köp gärna lite galna färger som du inte skulle våga annars. Det är det som är idén med att köpa så många så billigt. Att bara ta ljusa och försiktiga färger kommer garanterat att göra dig besviken. Köp några få basskuggor, tex. beige, vit, ljust grå osv. Kör sedan på med massa färg.

Mina favoriter är:
    Tart
    Jazzy
    Galaxy
    Uptown
    Sprout (Köp inte både Sprout och Olive you, de är otroligt lika på..)
    Chocolate cherries
    Godiva
    Fresh
    Rockstar
    Dirt-e-girl
    Rose gold
    Peach champagne
    Dubloon
    Tawny

Snyggt att kombinera tex. sprout med dubloon, tart med dubloon, Peach champagne med godiva, Sprout med galaxy,  Fresh med tex. obscene, Rose Gold med Dirt-e-girl, Demure med Uptown och racy osv..

De behöver inte alla gå i samma ton.. Kan vara snyggt med tex. silver till röda, blåa osv och guld till gröna, bruna..

• Linny

Som exempel har jag idag Mercury (ljust silverfärgad) med x-ray (mellanmörkt blålila) med en mer plommonfärgad mörkare lila (empire). Alla från MUS. Ska lägga in bild ikväll..

• Linny

ultimate liners ska väl vara som eyeliner egentligen. Men jag tycker inte de är bättre/sämre än andra mörka skuggor..

• Linny

DEB: Ja!

Fluffguff: Jag gillar att du vågar använda färger! Jag skulle dock inte ha målat upp så mycket i inre ögonvrån. Det ser ojämt ut där. Det ser inte heller ut som om du har målat på hela locket utan slutat efter en bit. Fast det kanske bara är på bilden det ser ut så?

• Linny

Majestic: Jag lägger in en bild ikväll där du kan se x-ray.
    Jo men jag vaknar alltid nyduschad när jag är bakis. Det komiska var bara att jag tydligen var riktigt plakat (annars brukar jag inte duscha skorna också) men ändå har jag prioriterat duschandet och fixandet. *haha*

Hallontrollet: Primer har man under ögonskuggan för att den ska sitta bättre. Den kan vara genomskinlig eller hudfärgad. man tar på en liten klick och låter den torka till en liten stund, med ögonen stängda. Sedan duttar man på ögonskuggan..

• Linny

Jag har en bra kamera   Men mina bilder ser inte heller ut som i verkligheten. Det syns mycket sämre där med..

Jag tyckte bara att det såg väldigt orange ut, som en liten fläck, vid inre ögonvrån. Men det kanske var ljuset då.

DEB: Jag har provat LEWD. Gillar den!

• Linny

Hallontrollet: Billig kamera? Nä det har jag inga tips om tyvärr.

Vi har en Nikon D50.

Jag är absolut inte experten här.. Men lite har jag snappat upp. Japonesque har tydligen bra borstar och penslar. Även Face tror jag. MUS penslar hårar ofta. Jag har köpt några från www.everydayminerals.com och är nöjd med dem.

• Linny

haha, menade kanske en bra och billig primer??? (inte kamera)
    Jag vet inte hur billig den är i jämförelse med andra men jag använder MUS eyeprimer (clear)

• Linny

Fridapida: Har du primern INNAN foundation? Jag har på dagkräm, foundation, concealer och allt sånt i nyllet. Sedan lägger jag primer på ögonen. Primern på huden tar jag innan foundation förstås..

• Linny

Har lagt in dagens sminkning. Syns rätt dåligt.. Är inte så ljust i verkligheten. Tyvärr ser man inte Empire på bilden. Den ligger mer i globlinjen men den syns i verkligheten också. Det är det som är det svåra med bilder..

Svar på tråden Smink Smink Smink!