• Linny

Smink Smink Smink!

Hallontrollet: Jag använder alltid ögonskuggor som eyeliner. Jag blandar dem med vatten och lägger på med eyelinerpensel. Vilken jag har använt, står sist under nästan varje bild jag har lagt in..

• Linny

www.pureluxecosmetics.com
    Superbilliga samples på ögonskuggor. Här kan man prova allt man inte vågat tidigare, för det kostar nästan ingenting!

neoaliya: Tack

Hallontrollet: Tack. Nja så värst petigt är det inte.

• Linny

Ok... Funderar på färger till imorgon.. I vanliga fall brukar jag ta vad jag känner för på morgonen. Men nu är det så kul och jag har så många nya skuggor jag inte testat att jag försöker fundera på lite kombinationer i förväg..

Funderar på:

Peach champagne- Obscene- Choco d´or (de två första från PL och den sista från MUS)
    Mercury- Blue Jeans- Phantom (Första från MUS och två sista från PL)
    Peach parfait- Tart- Choco d´or eller en annan brunguldgrå från MUS (lars wallins kollektion..står inget namn på..) De två första är PL och sista alternativen från MUS

• Linny

eller kanske
    mercury-chrome-blue jeans (två första MUS, sista PL)

När jag skrivit såhär så menar jag den första längst in i ögonvrån, mittersta i mitten och den sista längst ut i ögonvrån och globlinjen..

Vad säger ni? Vilken kombination ska jag prova?

• Linny

Shit vad ni skriver!

Köpte Oriflame en gång i tiden. Men det var ungefär samtidigt som jag köpte Date, Exclamation och Fenjal.. Så det känns som det ligger på samma nivå. Det är ju säkert inte så, men vissa saker sitter liksom så djupt rotat. Min första pojkväns mamma hade massa Oriflame och hon var verkligen inte sån som jag ville bli Man har konstiga associationer till saker, men så är det ju. Parfymen Angel från Thierry Muegler (?) kan jag tex inte ens lukta på. Den luktar verkligen fylla. Jag hade den under de värsta partyåren på universiteten och bara när jag gick ut

• Linny

Hoppsan, mysko att parfymer idag innehåller såna ämnen... TYcker man ju att de borde ha koll på liksom.

Mitt absolut fulaste minne är inte med smink utan hår! Sockervatten i luggen som man fönar (man får akta sig för att kamma då för då blir det vita fjäll av socker o då ser det ännu värre ut) Helst ska luggen se ut som någon slags mur och stå rakt upp med en liten böj åt ena sidan. *ryser* Till det var det snyggt med långt svallande hår. Vad fan tänkte jag på? (förmodligen var det för att alla andra tjejer i hålan hemma hade så..)

Det var någon som frågade om jag fortfarande köpte Oriflame: Nej jag har nog inte provat det sedan början av nittiotalet faktiskt...

• Linny

Lejån: Tjusigt!!

Tog bild på sminkningen imorse. Måste dock säga att det verkligen är så att färgerna inte alls blir lika tydliga på bild. På bild ser det mellanmörkt ut medan jag, när jag ser mig i spegeln, tycker det är väääldigt mörkt och sminkat. Mer än så här skulle jag knappt ha när jag skulle ut. Får lägga in bilden ikväll, men det är lite trist att det syns så dåligt. Det är ännu tråkigare när jag försöker ta en bild på när jag blundar. Jag har ju dragspelsögonlock så de blir ju hur stora som helst och rynkiga typ. Så man ser inte formen och färgerna lika fint som på Fridapidas bilder tex.

En annan fråga:
    Fler än jag som tycker att Dermalogicas produkter (åtminstone Active Moist) luktar blä, typ mögel??

Svar på tråden Smink Smink Smink!