• Linny

Smink Smink Smink!

Förresten.. Jag har också läst sjuksköterskeprogrammet Men bara ett år. Sedan bytte jag och började plugga psykologi och sedan personalvetare..

• Linny

Tror inte heller jag använde jättemycket i högstadiet. Skulle väl vara sista året då. Innan var det nog bara mascara och kajal tror jag.. Men sedan började jag använda mer.

• Linny

På vilket sätt tycker ni ID är bättre än tex. EM? *bara nyfiken eftersom EM är så mycket billigare*

• Linny

EM´s kabuki var den som rekommenderades.

Ett paket från EM (everydaykit) kostar 35 dollar. Då får du välja 2 foundations, 2 borstar, 2 rouge, 1 concealer och 1 finishing dust.

• Linny
    mye skrev 2007-10-02 15:32:00 följande:
    too face...ja det är jätte bra! man känner verkligen skilnad på produkter och too face. det är som en dröm att använda + alla smarta kit de har utvecklat!kolla om du hittar någe och köp en på kul...du kommer inte inte ångra dig!
    Tyckte det såg lite "flickigt" ut med rosa små plastdosor och sånt. Har aldrig förstått hur det kan funka att ha 5 ögonskuggor på samma ögonskuggekaka. Måste ju bli färgade av varandra till slut (?) Alltså, jag menar att pigmenten från den blå lägger sig lite i det vita osv. Tyckte de var dyrare än tex. M.U.S men de kanske är billigare på sidan än annars?
    Fluffguf skrev 2007-10-02 15:32:52 följande:
    Vad använder man finishing dust till? Efter det andra sminket eller? Jag har aldrig hört talas om det, jag är ny på mineralsmink Man kanske ska beställa ett sånt kit, 35 dollar är ju inte mycket! Men det får vänta lite, jag har redan handlat smink för över 1000 kr denna månaden
    Finishing dust har du efter foundation och concealer. Det gör att du får en fin yta hela dagen och innehåller ofta solskydd och annat. Läs om det på EM´s hemsida så får du se.
  • Linny
    Noning skrev 2007-10-02 15:37:40 följande:
    Fridapida- jag vet inte, beror på om de finns Id antingen på Åhlens eller på kicks..Jag har röda undertoner. och vad är kabuki river??jag har verkligen inegn erfarenhet av smink sådär.. just börjat få upp intersse för just id eftersom jag tycker om naturligt smink, & vill se naturlig ut..Jag vill inte bsetälla från ngn utländsk sida ifall tullen skulle ta sakerna osv.. (orka)!Vart kan man få tag på EM & ID utan att beställa ifrån ngn utländsk sida??
    Alltså, ID´s kabuki (en borste) river i ansiktet..
    EM kan du nog inte få tag i här. ID kan du köpa på Åhléns City i Stockholm
  • Linny

mye: ok. Jag menade inte att de kletade av sig direkt. Bara att små partiklar från varje färg blandar sig lite med de andra. Det går ju inte på direkten men till slut så.. Jag har haft flera som inte sitter ihop, men som ligger under samma lock. En vit har legat tillsammans med en beige, en grå och en svart.. Den vita har blivit rätt ful med tiden..

• Linny

mye: Ok

Håller mig nog till mina med en färg i varje i alla fall. Nästa märke jag vill prova är Face och Mac!

• Linny

risk finns det alltid, men den är inte så stor. Tror ingen här råkat ut för det och vi är många som beställt

Svar på tråden Smink Smink Smink!