• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • lilja71

Frida: 1 minut????? Förvånad Inte skulle det ta så kort tid för en novis som mig i allafall, du är ju proffs!

• Fridapida

Nu ligger en lite mer närbild... men den är inte mkt tydligare. Det röda är mellan det svarta o brynet. Som att rama in.

• Fridapida
    lilja71 skrev 2007-10-22 14:30:24 följande:
    Frida: 1 minut?????  Inte skulle det ta så kort tid för en novis som mig i allafall, du är ju proffs!
    Just att lägga dessa skuggor är enkelt. Först röd i globlinjen o mot brynet, sedan så lägger jag den svarta. Sist tar jag en mjuk borste o suddar ihop dem. Ev lite mer rött över det svarta. Klart.

Men då har jag inte räknat in att jag innan har lagt en kajal o suddat den lite. Skulle jag gå ut skule jag nog jobba lite till på den. Men högst fem minuter.
  • lilja71

Är den väldigt röd? På bilden ser den mer rödbrun ut. Kan man få se en bild när du blundar också för att se hur du lagt skuggorna?? Generad

• Linny

Fridapida: Ok nu såg jag lite bättre. Snyggt Jag ska försöka sota med svart nån gång..  nån gång så...

• Fridapida
    lilja71 skrev 2007-10-22 14:39:12 följande:
    Är den väldigt röd? På bilden ser den mer rödbrun ut. Kan man få se en bild när du blundar också för att se hur du lagt skuggorna??
    Tyvärr så fick jag ingen bra bild på det. Kan göra ett nytt försök.

Den ser inte så röd ut. Har lagt ett lager utan att fästa den på ngt.
  • Fridapida

Jag har lagt in en bild. Den är suddig, men om man inte förstorar så ser man ganska bra hur jag har lagt. På den bilden har jag mer rött än jag hade på första bara för att det ska synas bättre.

• Majestic
    Fridapida skrev 2007-10-22 14:22:47 följande:
    Jag har lagt in en bild då jag sotat med Pollution och nectar (MUS). Bilden är inte så bra... ser hemsk ut i håret (klippa eller spara... det är frågan). Men försök se vad jag har tänkt, det röda ger värme till blicken.
    Fridapida- Mmmm, sotat Nectar är så snyggt, bilden är lite suddig men det ser fint ut. Ska också försöka leka med Nectar och nå svart eyedust !!
    kent - Ett tidsfördriv att dö för!!
  • lilja71

Frida: Tack, nu ser man rätt bra trots lite suddigt! Det är skitsnyggt!

• maddie3

fridapida Glad
    tycker sminkningen var ursnygg. Heter den röda färgen nectar? från MUS?

Svar på tråden Smink Smink Smink!