• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • trollsanna
    Fluffguf
    Jättesnygg sotning!! Önskar jag kunde sota på mig själv. Är bättre på göra det på andra. Får det bara inte snyggt på mig själv. Testade i lördags innan jag hoppade i duschen men det blev katastrof

Dagen sminkning är inlagd
    Idag blev det färgerna Godiva och Luminous från PL. Samt så tog jag lite kajal på insidan av fransraden. Brukar inte ha det men testade. Ge gärna kritik och tips på vilket jag passar bäst i. Är så ''insnöad'' i hur jag lägger mina skuggor så jag vill ha nya tips och råd.
  • Fluffguf
    trollsanna skrev 2007-10-21 18:14:16 följande:
    FluffgufJättesnygg sotning!! Önskar jag kunde sota på mig själv. Är bättre på göra det på andra. Får det bara inte snyggt på mig själv. Testade i lördags innan jag hoppade i duschen men det blev katastrof Dagen sminkning är inlagdIdag blev det färgerna Godiva och Luminous från PL. Samt så tog jag lite kajal på insidan av fransraden. Brukar inte ha det men testade. Ge gärna kritik och tips på vilket jag passar bäst i. Är så ''insnöad'' i hur jag lägger mina skuggor så jag vill ha nya tips och råd.
    Tack!

Jag tyckte att din sminkning var jättesnygg, jag gillar hur du har lagt skuggorna även om de inte syns så bra på fotot. Jag tycker att du passar bra i kajalen också.
    Rösta på mig i expedition effell! www.familjeliv.se/Forum-11-259/m25791211.html
  • trollsanna
    Fluffguf
    tusen tack! Tyckte det var lite kul att göra något annat än vad jag är van vid, var så osäker på om jag passade i det.
  • Billy och Jag

Forest från MUS, VAD är det? så man vet vart man ska kolla.. Dust? Penna? Cybershadow?

alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • Billy och Jag

Måste också fråga, liquid grejjset (ni vet vad jag menar, från mus) kan man bara använda den till dust?

alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • Linny

Lonestarstate: Forest är en skugga. Vet inte vad de större fasta skuggorna heter, men det är en sån i alla fall. Jag har inte mixing liquid utan bara den där fixen eller vad det heter. Man kan använda den till bland annat dusten men också till att blanda skuggor till eyeliner osv.

Trollsanna: Gillar färgkombinationen. Tyvärr syns skuggorna inte så mycket. Ska kolla igen på kajalen, glömde kolla den.

• Honey1982
    Lone Star State skrev 2007-10-21 18:47:06 följande:
    Forest från MUS, VAD är det? så man vet vart man ska kolla.. Dust? Penna? Cybershadow?
    en microshadow, stor burk
    Lone Star State skrev 2007-10-21 19:39:53 följande:
    Måste också fråga, liquid grejjset (ni vet vad jag menar, från mus) kan man bara använda den till dust?
    den funkar till glitter också . man kan ju ha lite på penseln då man lägger de fasta skuggorna också för att förstärka färgen men det behövs verkligen inte.
  • Honey1982

är det någon som har lust/möjlighet att ställa upp som sminkmodell i centrala göteborg på tisdag morgon??

• trollsanna
    Honey1982
    Hade gärna ställt upp men tyvärr bor jag för långt bort.

SMINKRENSNING!! PHU!
    Äntligen har jag lyckats ta mig tid till att rensa mitt smink. Har som sagt var köpt nya sminkväskor (verktygslådor från Jula) och passade på att rensa. Inte för att det var lätt. Tänker hela tiden ja den här skuggan kanske jag använder någon dag och så blir den liggande...men nu har jag rensat och sparat mina favoriter. Plus alla PL skuggorna för jag har inte hunnit testa alla. Har lagt upp kort på sminket i galleriet (efter rensningen). Plus ena sminkväskan. Har lagt skuggorna så man ser färgerna. Blev rätt nöjd.
Svar på tråden Smink Smink Smink!