• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Linny

Honey: Gissa om jag vill! Men så bor jag ju helt fel tyvärr

Sminkrensning är svårt! Gamla nagellack och läppstift är ju rätt lätt. De blir ju för gamla. Mascaror hinner ta slut innan de blir för gamla. Ögonskuggor har jag svårt att slänga. Har slängt gamla HM-skuggor jag har haft. De är så jäkla dåliga ändå. Men jag har några från Isadora som jag använder ibland. De är helt ok i färgerna och funkar som bas.

Imorgon har jag en viktig förhandling. Både smink och klädsel blir strikt och inte så färgglatt. Snygga svarta pressvecksbyxor och en fin skjorta. På ögonen kommer jag ha Peach champagne från PL och en mörkt grå skugga från Isadora (se där, den funkar faktiskt. Har inte orkat köpa någon annan i den grå nyansen eftersom den funkar bra).

Heeeeeeeelt OT:
    PS. Sonens djungelrum är klart!!! Om någon är nyfiken så finns bilder i galleriet under "såhär bor vi" DS.

• Fluffguf
    Honey1982 skrev 2007-10-21 20:28:54 följande:
    är det någon som har lust/möjlighet att ställa upp som sminkmodell i centrala göteborg på tisdag morgon??
    Jag hade gärna velat, men jag åker från stan imorgon... Men om du behöver någon annan gång så ställer jag gärna upp om jag kan
    Rösta på mig i expedition effell! www.familjeliv.se/Forum-11-259/m25791211.html
  • 02 05

Honey1982

Hade jag bott kvar i Gbg hade jag ställt upp direkt!

Linny

Jätte fint i hans rum, kul idé med myggnätet ^^

• Linny

Dagens makeup upplagd i galleriet. Körde två färger idag och inte så mycket glitter. Ska förhandla..

Testade att ta mörkt på insidan av ögat. Har just nu ingen svart kajal (kör med eyeliner jämt) så jag fick använda min shadestick.. Blev väl inte så bra.

• Majestic
    Linny skrev 2007-10-22 08:30:31 följande:
    Dagens makeup upplagd i galleriet. Körde två färger idag och inte så mycket glitter. Ska förhandla..Testade att ta mörkt på insidan av ögat. Har just nu ingen svart kajal (kör med eyeliner jämt) så jag fick använda min shadestick.. Blev väl inte så bra.
    Linny- Fin och diskret make-up och gossens rum är kool !!
    kent - Ett tidsfördriv att dö för!!
  • Linny

Majestic: Ja jag vann ju förhandlingen i alla fall Blev inte så nöjd med makeupen men det ger sig väl. Har aldrig tagit mörkt på insidan tidigare och tyckte det blev sådär. Blir säkert bättre med en riktig kajal.. På bilderna syns inte den gråa skuggan i globlinjen och ytterkanten av ögat tyvärr.

Ja Alfreds rum är jättehäftigt nu

• lilja71

Honey: Önskar så att jag kunde varit sminkmodell på tisdag, tyvärr är jag på tjänsteresa hela den här veckan. Det hade ju varit skitkul! Göteborg hade passat perfekt för mig! Jag jobbar på norra älvstranden så du får gärna säga till om det blir fler tillfällen!

Nu ska jag in och kolla Linnys make up den är säkert lika snygg som vanligt!

• lilja71

Linny: du passar väldigt bra i de färgerna på skuggorna som du hade idag!! Det är nog enklare att lägga vanlig kajal på insidan av ögat. Härligt att du vann förhandlingen också!

• lollsanT

Nån som har koll på Lancomes mascaror? Tänkte testa en men undrar om nån är vattenfast och vilken i så fall?!

• trollsanna
    Linny
    Din sminkning var jättefin som vanligt Skrattande. Väldigt fint när du har markerat ögat lite mörkare. 

Min sminkrensning slutade i att jag idag hittade en till full nessesär med 20 skuggor från face...fattar inte att jag missade den igår för där i låg några till favoriter som jag nu lyckats få ner i väskan.  
Svar på tråden Smink Smink Smink!