• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Majestic
    maddie3 skrev 2007-10-22 18:23:27 följande:
    fridapida tycker sminkningen var ursnygg. Heter den röda färgen nectar? från MUS?
    maddie3- Nectar är orange och är från MUS !!

Klubbkväll på torsdag, jag tänkte gå dit men vad ska jag köpa?? Förslag nån??
    Jag är ute efter en olivgrön ögonskugga/eyedust, ingen mörk sådan, vet nån om MUS har nå fin olivgrön ögonmake??!!!
    kent - Ett tidsfördriv att dö för!!
  • Majestic
    maddie3- Nectar kan dessutom användas som rouge,fiffigt va??
    kent - Ett tidsfördriv att dö för!!
  • Fridapida
    maddie3 skrev 2007-10-22 18:23:27 följande:
    fridapida tycker sminkningen var ursnygg. Heter den röda färgen nectar? från MUS?
    Tackar .
  • Linny

Svart kajal!?: Om jag ska ha en som sitter bra på insidan av nedre fransraden, vilken skulle ni rekommendera? Jag vill ha en som inte smälter bort efter några timmar

Har ju bara använt liner eller skuggor med vatten så de blir liners. Har brun, grå och grön kajal men svart har jag inte haft på flera år.. Help please

• Fridapida
    Linny skrev 2007-10-22 20:56:41 följande:
    Svart kajal!?: Om jag ska ha en som sitter bra på insidan av nedre fransraden, vilken skulle ni rekommendera? Jag vill ha en som inte smälter bort efter några timmar Har ju bara använt liner eller skuggor med vatten så de blir liners. Har brun, grå och grön kajal men svart har jag inte haft på flera år.. Help please
    Jag gillar MUS kajal, men det är nog inte en sådan du vill ha. Den är svartsvart och lätt att sota med. Den sitter tyvärr inte så länge på insidan av fransraden, jag använder numera skugga där istället.
  • neoaliya

Har en från shiseido som jag tycker sitter riktigt bra   Arrrgh, har gjor två sotningar, en grön och en brun/guld men när jag stoppar in minnes kortet så händer det nada

• Honey1982
    Linny skrev 2007-10-22 20:56:41 följande:
    Svart kajal!?: Om jag ska ha en som sitter bra på insidan av nedre fransraden, vilken skulle ni rekommendera? Jag vill ha en som inte smälter bort efter några timmar Har ju bara använt liner eller skuggor med vatten så de blir liners. Har brun, grå och grön kajal men svart har jag inte haft på flera år.. Help please

återigen - fixera alltid kajalen med en skugga även på innerbandet av ögat så sitter den garanterat

Majestic - tja, det finns ju en microshadow som heter olive

• Linny

Honey: Jo men först måste jag ju ha en kajal också Och vilken är den bästa ni kan rekommendera?

När ni använder skugga, svider det inte? Lägger ni den torr eller med vatten/pensel?
    Den enda riktigt svarta jag har är celebration.

• Fridapida
    Linny skrev 2007-10-22 22:00:11 följande:
    Honey: Jo men först måste jag ju ha en kajal också Och vilken är den bästa ni kan rekommendera?När ni använder skugga, svider det inte? Lägger ni den torr eller med vatten/pensel?Den enda riktigt svarta jag har är celebration.
    Skuggan lägger jag torr. Nja, det svider om man får mycket i ögat. Draförsiktigt i huden under ögat o lägg skuggan med en ganska fast borste. Prova med celebration hemma, jag tror nog den kan fungera. Men prova hemma först, mina ögon rann en del.
  • Maadde
    Majestic skrev 2007-10-22 18:45:54 följande:
    maddie3- Nectar är orange och är från MUS!!Klubbkväll på torsdag, jag tänkte gå dit men vad ska jag köpa?? Förslag nån??Jag är ute efter en olivgrön ögonskugga/eyedust, ingen mörk sådan, vet nån om MUS har nå fin olivgrön ögonmake??!!!
    MUS har en matta grön skugga, Oliv (som är mörk) & sedan några Microshadows, Gillar Regent & Forest. Och i eyedusten finns både Bamboo (ljus glitter) Amazonas (mörk glittrig)

Kika görna in dessa
    Mamma till Elias 051102
Svar på tråden Smink Smink Smink!