• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Linny

Lonestarstate: Ja det är inte kul med skavsår. Då är det ju bättre med bruna. Men om du ska ha bruna (inte naturvita) har du inga kläder som passar bättre till det då? Det kan ju funka att blanda vitt, svart och brunt men det beror ju helt på vad det är. Kör på det som känns bäst!

• S u s s

Åh, vilken rolig tråd, här hoppar jag in!

Är en 24-årig tjej med en ett-årig dotter, bor i sthlm.
    Sminkar mig nästan alltid till vardags, och mer till fest!
    Har även fastnat för nagellack senaste tiden, har dille på ALLA rosa nyanser som finns, utan glitter i... för närvarande är det tokrosa som gäller!

Är det nåt speciellt märke på smink ni använder allihopa, ser ut som det när ni bara benämner färgerna med namnet på nyansen liksom...

Själv har jag blandade märken men har förälskat mig lite i Kanebo. Deras skuggor är verkligen lätta att blanda ut och har jättefint skirt glitter i.. men det är ju rysligt dyrt!

Min eyeliner är förresten slut, har ni nåt tips på en bra?
    Har förresten bruna ögon, med grönt runtom.
    Tar även gärna applikationstips!

*favoriserar*

• Linny

Suss: Här används många olika märken. Nästan alla har någon form av förkärlek till MakeUpStore, Mac eller Face. Men däremellan florerar allt möjligt.

Idag skrev jag bara namnen och inte märket. Alla de jag använde var MUS-skuggor och flera av dem har vi diskuterat så många gånger att jag inte tänkte på att skriva

På sistone har många provat PL (PureLuxeCosmetics) skuggor. De är svinbilliga och man kan beställa små prover. Det roliga är att man kan prova 50 olika nyanser/färger för mellan 300-400 kronor totalt. En del skuggor sitter bra, en del sämre.

Eyeliner: Jag använder faktiskt en eyelinerpensel med vatten och vilken ögonskugga jag känner för M.U.S svarta eyedust "celebration" använder jag tex. för svart eyeliner. Som mörkbrun använder jag ofta samma märkes skugga "choco d´or". Forest som mörkgrön tex.

Foundation/puder/concealer: Jag har börjat med mineralsmink, för några månader sedan. Jag har beställt från everydayminerals.com. Jättenöjd

Naglarna höll jag på med mer förut. Har väldigt hårda naglar som nästan aldrig går av. Utan att göra något så växer de sig långa och ser rätt fräscha ut (de växer ju i den form jag klippt dem). Förut målade jag jämt! Har fått prioritera nu när jag har en liten yrboll hemma som springer runt. Lägger hellre tiden på makeupen för den gör mer

• S u s s

Linny - Tack för tipset, har faktiskt aldrig använt ögonskugga som eyeliner :-O
    Måste nog gå och shoppa lite så snart lönen kommer. MUS skugga har jag också, men inte testat face eller mac ännu.
    Låter som att du har drömnaglar. Jag har ett slitigt jobb, så mina ryker ganska snabbt tyvärr. Men ibland sparar jag ut dem ändå och har ett par glada veckor.

Ska kika in lite noggrannare på era bilder för att få lite tips om skugg-applicering också.

• Majestic
    Linny skrev 2007-10-23 18:06:14 följande:
    Tack Majestic: Kommer inte ihåg. Hittade grodmössan för många år sedan när jag var på konferens. Tänkte då att den var ett måste som barnvakt till syskonbarnen. Vem blir inte poppis i den liksom Jag och maken skojar om att vi borde ta på den om vi blir ovänner. Svårt att hålla sig för skratt
    Linny- Jag vill också ha en grodmössa, den är sååå lolig !!!
    kent - Ett tidsfördriv att dö för!!
  • Majestic

Klubbkväll på torsdag....weeeei...*längtar*. Nu ska jag glo på "Seinfeld"

Natti

kent - Ett tidsfördriv att dö för!!
  • maddie3

Linny
    Snygg sminkning som vanligt Skrattande

Och grodmössan är ju sååå läcker, hahaha. Vart får man tag på en sådan?? I like.....

• Billy och Jag

Linny: jo jag skulle kunna byta kläder, men jag har ju nyss köpt dessa för att ha på festivalen.. Så det känns lite onödigt att byta bort dem då..

Men jag har provsminkat lite ikväll (skulle ha fotat om jag orkat ta in kameran som ligger i bilen) och det vägde mellan en grå-silvrig (från mus, minns inte namnet) med celebration i globlinjen och svart eyeliner eller 24 carat i ögonvrån, sen lounge och choko do´r i globlinjen med old gold eyeliner.. Det vart den sista tror jag.. så då är ju iaf sminket brunaktigt och kan matcha bootsen Hehe..

Vad tror du?

Förresten, din siste sminkning ser riiktigt proffsig ut

alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • Fridapida

S u s s skrev 2007-10-23 20:37:18 följande:

Åh, vilken rolig tråd, här hoppar jag in!Är en 24-årig tjej med en ett-årig dotter, bor i sthlm. Sminkar mig nästan alltid till vardags, och mer till fest!Har även fastnat för nagellack senaste tiden, har dille på ALLA rosa nyanser som finns, utan glitter i... för närvarande är det tokrosa som gäller! Är det nåt speciellt märke på smink ni använder allihopa, ser ut som det när ni bara benämner färgerna med namnet på nyansen liksom...Själv har jag blandade märken men har förälskat mig lite i Kanebo. Deras skuggor är verkligen lätta att blanda ut och har jättefint skirt glitter i.. men det är ju rysligt dyrt!Min eyeliner är förresten slut, har ni nåt tips på en bra?Har förresten bruna ögon, med grönt runtom.Tar även gärna applikationstips! *favoriserar*
    Ja, som Linny skrev är Make up store en stor favorit i tråden. De har bra och prisvärda skuggor i alla färger. Men även MAC och FACE ligger högt upp. Jag är även svag för i.d.'s skuggor. Underbara! Jag använder även deras smink som bas. Bästa som jag provat.

Kanebo håller ju också mycket hög kvalité på sina produkter. Hade jag inte använd i.d. som bas hade det varit Kanebo.

Jag använder oftast eyeliner av en ögonskugga, jag gillar även min från Shiseido. Jag lägger iofs alltid en kajal innan alla skuggor som jag suddar ordentligt o sedan alla skuggor o sist eyeliner. Det tycker jag blir snyggast.

Och... välkommen till tråden. Jag blir alltid lika glad när någon ny hittar hit!
Svar på tråden Smink Smink Smink!