• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • neoaliya
    Majestic skrev 2007-10-28 11:19:21 följande:
    Morrn!!Det bidde ingen utekväll igår, fick så ont i magen (magkatarr) så vi var hemma!!
    äää va trist Min man har också magkatarr (skulle tro det är magsår men han är sååå envis och vägrar gå mer till doktorn) han ligger ibland bara och kvider i soffan Hoppas du mår bättre, du får ta nya friska tag. Du jag åker ju nu på en vecka....skulle du me eller?????
  • Jennnie

Kommer ni också på er själva med att när ni sitter och tittar på en film så sitter ni och kollar på hur personerna är sminkade? Jag måste ju vara störd

Kram Jennie

• neoaliya
    Jennnie skrev 2007-10-28 12:12:42 följande:
    Kommer ni också på er själva med att när ni sitter och tittar på en film så sitter ni och kollar på hur personerna är sminkade? Jag måste ju vara störd Kram Jennie
    Jag kollar på idol, men nu är det ju snart inga tjejer kvar, och killarna är ju inte direkt så mejkade
  • Jennnie
    neoaliya skrev 2007-10-28 12:13:56 följande:
    Jag kollar på idol, men nu är det ju snart inga tjejer kvar, och killarna är ju inte direkt så mejkade
    Hahahaha vi är förstörda, och det var inte förrän jag började läsa här innan jag hade den här "ovanan"

Kram Jennie
  • Linny
    Kommer ni också på er själva med att när ni sitter och tittar på en film så sitter ni och kollar på hur personerna är sminkade? Jag måste ju vara störd Kram Jennie
    Ja herregud det har du rätt i.... Kollade lite på Ett monster till svärmor igår, och reagerade på att Jennifer Lopez hade så konstig kombination; koppar/brun ögonskugga och lila-rosa läppstift.
  • Majestic
    neoaliya skrev 2007-10-28 11:27:14 följande:
    äää va trist Min man har också magkatarr (skulle tro det är magsår men han är sååå envis och vägrar gå mer till doktorn) han ligger ibland bara och kvider i soffan Hoppas du mår bättre, du får ta nya friska tag. Du jag åker ju nu på en vecka....skulle du me eller?????
    neoaliya- Jaa, magkatarr är inge kul, jag gjorde gastroskopi förra året och som tur var hade jag ingen magsår. Men magkatarr är början till det så jag måste ta det lugnt*yeah right*
    Linny skrev 2007-10-28 12:07:46 följande:
    Majestic: Nä vad tråkigt Blä för magkatarr!!
    Linny- Verkligen och det värsta är att det inte kom smygande utan pang & boom så hade jag s*it ont !!
    Jennnie- Jag kollar också hur tjejerna är sminkade*konstigt * för att få lite tips kanske ??!!
    Pink makes me puke!!
  • Majestic
    neoaliya- USA, åååh, jag vill också dit!! Har inte du nå stor reseväska så får du packa ner mig*varning för handbagage*
    Pink makes me puke!!
  • neoaliya
    Majestic skrev 2007-10-28 12:37:36 följande:
    neoaliya- USA, åååh, jag vill också dit!! Har inte du nå stor reseväska så får du packa ner mig*varning för handbagage*
    jag åker med tom väska typ, så du ryms på dit vägen....men hem blir det lite knepigare Sitter och kollar på jeans, jackor osv....ojoj det finns så mkt. Har hittat en canada goose jacka som kostar 6000 kr här, hittade den på en sida i usa och då för 400 dollar snacka om prisskillnad Smink ids jag ju inte best i förväg, då det är så kul att gå och titta och pröva på plats....undara just om min man tycker det också
  • Majestic

Ett MAC läppstift kostar ca 27$ (ca 175 kr) hemma i Sverige i USA betalar de ca 14$ (ca 90 kr) det är ungefär vad en L´oreal läppstift kostar här. SKANDAL säger jag bara !!

Pink makes me puke!!
Svar på tråden Smink Smink Smink!