• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • S u s s

Hej allesammans.
    Här har jag haft en helt osminkad dag, brukar också ha det nån gång på helgen oftast.

Däremot brukar jag sminka mig ganska neutralt, när jag ska shoppa smink på nåt bra ställe.
    Jag inbillar mig att jag ska få bättre hjälp där, om de liksom kan se mer av mig och mina färger, hur jag ser ut neutralt.

Men tror du ni jag har fått några dundertips eller?!
    Nä, men kommit hem med avskyvärt aprikosfärgat rouge, det har jag gjort.
    Ska nog köra på med fullt fräs nästa gång så de kan se hur jag vill ha det. *suck*

Imorrn blir det en rätt neutral dag tror jag. Min vanliga fuktkräm är slut, så nu har jag fått lite ful hy dessutom.

• Majestic
    Linny skrev 2007-10-28 17:41:07 följande:
    Nä, att gå osminkad hemma och i skogen, eller till mataffären är inget problem egentligen. Men det känns mysko bland allt smink, och bland välsminkade expediter De tror väl att man aldrig sett en foundation eller en pensel i sitt liv och undrar varför jag uppehåller mig vid glittriga eyedusts. Såg ju inte ut att vara en skogsmullegrej direkt
    På "min" MUS känner de igen mig, känns lite jobbigt faktiskt att man är där stup i ett. Sminkad, osminkad whatever...jag får snoka runt hur mycket jag vill och känna på allt !!
    Pink makes me puke!!
  • Majestic
    neoaliya skrev 2007-10-28 18:01:59 följande:
    haha Har också gått in på MUS efter en dag i stugan, i mjukis byxor och luktat brandrök
    naoaliya- Du ÄR skön,du !!!
    Linny skrev 2007-10-28 20:21:12 följande:
    trollsanna: Tyvärr ser jag inte så mycket på bilden men det är säkert jättefint Skuggorna är ju ganska ljusa i sig så då försvinner de tyvärr på bild. Jag kommer inte ta någon bild imorgon för det kommer bergis inte synas nåt. Ska också köra en enkel och diskret make då. Tycker dock att du är bra på att lägga skuggor så jag är säker på att det är jättefint!Helt OT. När vi var ute och gick idag så såg vi en tomt som var till salu. Stooor (i våra trakter alltså) på 2000 kvm och ganska plan. Ingen direkt sprängning nödvändig. Men det är ju bara för tomten och så tillkommer allt markarbete, vatten, el osv osv och så HUSET förstås med allt man vill ha... Och tomten låg på 3 mille i utgångspris Känns lite deppigt när man måst ha 6 mille för att kunna köpa ett större hus här i området. Vi VILL ju bo här
    Linny- Jaaa, det är dyrt att bo i Täby!! Bodde inte Fredrik och Filippa Rainfeldt där ??
    Pink makes me puke!!
  • Linny

Majestic: Jo men jag får nog snoka hur mycket jag vill i och för sig Men jag såg nog inte ut att vara van vid värsta glittret kanske
    Jo Philippa bor visst här, har jag hört. Men jag bor inte i samma del som dem utan i en mysigare (vet inte egentligen, bara skojar)   Ja ja, jag kanske ska sälja mitt smink så kanske jag får några mille över

• Dill
    elma skrev 2007-10-28 08:18:32 följande:
    dill: jo, flytande mineralfoundation finns. Hudoteket har på sin hemsida, om man vill köpa från Sverige, men den är dyr. Annars finns flytande mineralfoundation hos många av tillverkarna i USA, ex.www.lumierecosmetics.com
    [/citat]
    trolltyg skrev 2007-10-28 10:08:08 följande:
    [citat]
    Dill: Youngblood har även flytande foundations, men om de är bra vet jag ej, jag köpte deras puderformat.
    Någon som testat mineralfoundation i flytande form?
  • Fridapida
    Dill skrev 2007-10-28 22:00:34 följande:
    Nope
  • Linny
    Dill skrev 2007-10-28 22:00:34 följande:
    Nej tyvärr
  • lata kocken Johanna

någon av er som handlat från Head2Toe (nagellack ffa)
    eller från Fyrinnae?

• neoaliya

Lite ot kanske men, om/när ni tränar, har ni smink då? Var på ett body pump pass förra veckan och det var en tjej där då som var sååå spacklad. Tänkte herregud, när hon börjar svettas så måste hon ju totalt krackelera stackarn.  Det såg ut som att hon hade kört igenom hela registret hon hade hemma. Glömde tyvärr bort att kolla hur hon såg ut efter passet då jag hade fullt upp med att hålla i mig så jag inte skulle rasa ihop(är inte så vältränad)

Svar på tråden Smink Smink Smink!