• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • neoaliya

Haha, det hade ju annars kunnat va nåt Du skulle han ju verkligen sett dig Fast är rätt övertygad att han gjorde det iaf

• LMK

Helt OT men måste bara berätta att jag nu är friskförklarad efter min ögonoperation för 2 mån. sedan!!!!! Ser perfekt!! Inga mer glasögon & linser Yippiee!!
    Kanske skall fira detta med att köpa någon ny läcker ögonskugga?
    Jubel igen!

• Linny
    neoaliya skrev 2007-10-29 11:21:50 följande:
    Haha, det hade ju annars kunnat va nåt Du skulle han ju verkligen sett dig Fast är rätt övertygad att han gjorde det iaf
    Nä han gjorde ju aldrig det Eller han såg mig säkert, men han blev aldrig intresserad av mig, den jäkeln Fast jag överlevde ändå

LMK: Grattis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Det är inte helt OT, du smög ju in  lite smink i diskussionen. Precis som min och Neoaliyas sportdiskussion. Där fanns smink med
    Köp dig en skugga och fira!
  • lilja71

LMK: tycker absolut det är värt minst en ny ögonskugga!!

Hade ju lite semester i slutet av förra veckan och då blev det köpt lite mer ögonmakeup.... Köpte en silverfärgat pigmentskugga från MAC, den är sååå himla snygg. Dessutom köpte jag en paintpot för att använda som primer för jag var inte så nöjd med den primern jag köpte på MUS. Försökte mig på att fota min makeup igår (då jag använt den nya silverskuggan) men det blev såå himla taskiga bilder får nog öva mig lite innan det kan bli ngt att visa upp.

• LMK

Ja, visst är jag värd det?! Det blev ju ett antal veckor osminkad samt några riktigt tuffa dagar med värk.

Funderar på att boka en makeuplektion på MUS, då blir ju sminket "på köpet" liksom. Det är väl en bra present till sig själv?

• trolltyg

Skäms på mig, har gjort av med 1600 kr sedan i lördags på smink och rengöringsgrejer Jag har alltid gillat att shoppa sånt men nu när jag är höggravid är det desto roligare för kläder och sånt är ju meningslöst.

Idag köpte jag ansiktslotion i sprejformat på Bodyshop, den med c-vitamin och även deras ögonkräm i samma. Sedan vart det ögonmakeup remover, maskara och mineralögonskuggor från Isadora. Och eftersom jag är medlem där så fick jag en massa gratisgrejer, de verkar ha nån drive med sånt nu. Så jag fick rouge och läppstift från clinique och prover från nieas nya hudserie. ÄLSKAR sånt kommer att vara glad resten av dagen

• Honey1982
    LMK skrev 2007-10-29 11:43:07 följande:
    Ja, visst är jag värd det?! Det blev ju ett antal veckor osminkad samt några riktigt tuffa dagar med värk.Funderar på att boka en makeuplektion på MUS, då blir ju sminket "på köpet" liksom. Det är väl en bra present till sig själv?
    en mkt bra present dessutom .
  • Linny
    trolltyg skrev 2007-10-29 13:00:49 följande:
    Skäms på mig, har gjort av med 1600 kr sedan i lördags på smink och rengöringsgrejer Jag har alltid gillat att shoppa sånt men nu när jag är höggravid är det desto roligare för kläder och sånt är ju meningslöst.Idag köpte jag ansiktslotion i sprejformat på Bodyshop, den med c-vitamin och även deras ögonkräm i samma. Sedan vart det ögonmakeup remover, maskara och mineralögonskuggor från Isadora. Och eftersom jag är medlem där så fick jag en massa gratisgrejer, de verkar ha nån drive med sånt nu. Så jag fick rouge och läppstift från clinique och prover från nieas nya hudserie. ÄLSKAR sånt kommer att vara glad resten av dagen
    Ah, kul med shopping! Speciellt när man får presenter!
  • elma

1500kr fattigare är jag nu, varit hos frissan och blivit rödhårig, var blond innan, men kände för att vara lite vågad! Känns extremt ovant och jag känner inte igen ming alls, tar väl lite tid!

Svar på tråden Smink Smink Smink!