• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Linny

Majestic: Titta till höger på sidan. Välj: Barnvagnar. Välj sedan Simple World längst ner under den rubriken..

• Majestic
    Linny skrev 2007-11-01 11:47:16 följande:
    Majestic: Titta till höger på sidan. Välj: Barnvagnar. Välj sedan Simple World längst ner under den rubriken..
    Linny- Ja men tack! Jag såg inte ens att det stod Simple world längst ner under rubriken*harkel*
    Pink makes me puke!!
  • Majestic

Weeei, kollade precis mail och såg att min beställning från satine.se har kommit. Japonesque och Barry M Dazzle dust....ser fram emot att komma hem !!

Ska kolla med maken om vi ska beställa en åkpåsen, ser så skön ut och fina färger har de (det blir säker Olivgrön )!! Tack Linny!!

Pink makes me puke!!
  • Majestic

Ha det bra mina damer, nu ska jag på lunch. Sen är det jobb som gäller. Ses ikväll !!

Pink makes me puke!!
  • Linny
    Majestic skrev 2007-11-01 11:56:34 följande:
    Weeei, kollade precis mail och såg att min beställning från satine.se har kommit. Japonesque och Barry M Dazzle dust....ser fram emot att komma hem!!Ska kolla med maken om vi ska beställa en åkpåsen, ser så skön ut och fina färger har de (det blir säker Olivgrön)!! Tack Linny!!
    Kul att grejerna kommit!! Ja visst ser åkpåsen härlig ut! Ni kommer bli supernöjda!

Ni som har fått hem eran fastlash, vad tycker ni? Uppfyller den era förväntningar?

Behöver köpa ny ansiktskräm nu. Tycker att min Active Moist från Dermalogica är bra men tror jag ska ha en som är lite mer fuktgivande. Vilken ska jag då ha?
  • Hallonmopeden

Tack Linny för svaret om ögonskugga, sprang på lunchen och kikade på den, men den var väldigt lik den jag har från FACE, fin med andra ord....

Jag har precis börjat använda Decleors krämer, fick tips på vad jag skulle ha när jag gjorde ansiktsbehandling... har dock bara använt dagcremen i några dagar så jag kan inte säga så mycket ännu. Har använt deras nattbalsam i några veckor, sååå härligt!

• Linny
    Hallonmopeden skrev 2007-11-01 13:21:46 följande:
    Tack Linny för svaret om ögonskugga, sprang på lunchen och kikade på den, men den var väldigt lik den jag har från FACE, fin med andra ord....Jag har precis börjat använda Decleors krämer, fick tips på vad jag skulle ha när jag gjorde ansiktsbehandling... har dock bara använt dagcremen i några dagar så jag kan inte säga så mycket ännu. Har använt deras nattbalsam i några veckor, sååå härligt!
    Jag har en annan uuuunderbar skugga från MUS, men den finns inte att köpa längre. Den tror jag annars att du hade störtgillat. Brunguldig men med en grå ton. Skitläcker. Annars finns väl många andra bruna skuggor. HIttade du ingen du gillade?
  • Hallonmopeden

Sprang som sagt in en snabbis på lunchen och får titta bättre en annan dag. I och med att jag använder i.d. mineralfoundation så är jag ju lite nyfiken på deras skuggor också...

Svar på tråden Smink Smink Smink!