• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • lilja71

Linny: jag använder dermalogicas smothing cream till ansiktet och den är jag jättenöjd med. Men jag var på en demo hos en hudterapeut för ca 1 månad sedan och hon hade produkter från NIMUE och jag köpte ett sånt resekit samt fick ett antal prover och jag måste säga att det märket kan jag mkt väl tänka mig att köpa mer av. Tyckte det var mkt bättre än decleor, men jag tycker också att dermalogica är bättre än decleor.

Kolla här efter återförsäljare i sthlm http://www.nimueskin.com/

• Majestic

Jag har varit och hämtat mina Japonesque och Barry M eye dust, guuuu vad snygga de är. Pigment rika och lätta att jobba med, igår MAC, idag Barry M...nu får det räcka för min del....kanske.... !!

Pink makes me puke!!
  • lilja71

Majestic: Kul med lite nytt!! Barry M har jag aldrig testat. Var dom lika bra att jobba med som MAC....(jag e nog den största MAC fan.... )

• Majestic
    lilja71 skrev 2007-11-01 16:49:16 följande:
    Majestic: Kul med lite nytt!! Barry M har jag aldrig testat. Var dom lika bra att jobba med som MAC....(jag e nog den största MAC fan....)
    lilja71- Nej, jag är största MAC fan !! Barry M Dazzel Dust beställde jag från satine.se och de kostar 69 kronor. Nja, de är lätta att jobba med, pigmentrika är de också, men MAC är MAC !!
    Pink makes me puke!!
  • lilja71

Majestic: då vete sjutton om jag vågar prova....blev så jättebesviken på mina PL skuggor...fast jag vet ju att det handlar om teknik också....men har man inte tekniken så får plånboken lida
    Alltså jag börjar ju få problem med att gå förbi MAC-butiker numera....måste ha...bara EN grej....suck...jag är nog lite stööööööööörd

• Majestic
    lilja71 skrev 2007-11-01 16:59:02 följande:
    Majestic: då vete sjutton om jag vågar prova....blev så jättebesviken på mina PL skuggor...fast jag vet ju att det handlar om teknik också....men har man inte tekniken så får plånboken lida Alltså jag börjar ju få problem med att gå förbi MAC-butiker numera....måste ha...bara EN grej....suck...jag är nog lite stööööööööörd
    lilja71- Hahaha, jag känner igen det där, jag ska BARA ha en grej till...
    Hmm, jag kan inte uttala mig om PL eye dust då jag inte ens har de, men Barry M har gott rykte om sig och sen är de inte så dyra heller BARA 69 kr*asg*. Imorrn ska jag ut på stan och shoppa kläder till gossen, och då finns det risk att man hamnar på Åhléns och tittar på MAC grejer....Ja, just det...jag ska kolla om de har fått in Majestic läppglans!! Ser du, FARLIGT att ens prata MAC*asg*
    Pink makes me puke!!
  • Jannamia

Någon här som använder sig av Everydaymineral makeup? Jag har beställt ett testkit därifrån. Foundationen verkade väldigt bra, men jag undrar om det finns något man kan köpa för att få den att sitta längre? All foundation vill som till att försvinna på mig efter några timmar...

• lilja71

Majestic: eller NK (där jag bara måste in så fort jag är i sthlm...har en favorit expedit där!! ) Lycka till på shoppingen!!

Svar på tråden Smink Smink Smink!