• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Majestic

Jag har också tänkt att skaffa mig en i.d mineralfoundation, men hur 17 lägger man den och hur använder man den där kabukin (roligt namn )??

Kan man gå till Åhléns eller NK och bli provsminkad och se om det passar en, välja ut rätt nyans och sen beställa på nätet där de är billigare???

Pink makes me puke!!
  • Fridapida
    Majestic skrev 2007-11-03 13:40:12 följande:
    Jag har också tänkt att skaffa mig en i.d mineralfoundation, men hur 17 lägger man den och hur använder man den där kabukin (roligt namn)??Kan man gå till Åhléns eller NK och bli provsminkad och se om det passar en, välja ut rätt nyans och sen beställa på nätet där de är billigare???
    Ja, det är ett bra sätt. Då kan de visa hur man lägger dem. Sedan kan du säga att du vill känna hur det känns o hur den blir under dagen. Om den håller sig snygg osv... man måste inte köpa bara för att man provar den.
  • Fridapida
    elma skrev 2007-11-03 12:33:54 följande:
    fridapida: jag har en ögonskuggeborste därifrån och det är min favorit!
    Aha, jag skulle gärna köpa fler borstar. Jag älskar borstar! Men jag vill typ köpa en i taget, o känna o väga den... Du vet lite sakleteri. Det älskar jag!
  • Majestic
    Fridapida skrev 2007-11-03 13:43:50 följande:
    Ja, det är ett bra sätt. Då kan de visa hur man lägger dem. Sedan kan du säga att du vill känna hur det känns o hur den blir under dagen. Om den håller sig snygg osv... man måste inte köpa bara för att man provar den.
    Är det så??

Kommer ihåg en gång när jag skulle handla present åt en polare så skulle jag bara köpa en EdT, men hon prackade på mig roll on och nå mer. Jag sa inte ens nej, utan köpte allt. Men det var ju ett tag sen, nu säger man ifrån*asg*
    Pink makes me puke!!
  • Fridapida
    Majestic skrev 2007-11-03 13:48:54 följande:
    Är det så??Kommer ihåg en gång när jag skulle handla present åt en polare så skulle jag bara köpa en EdT, men hon prackade på mig roll on och nå mer. Jag sa inte ens nej, utan köpte allt. Men det var ju ett tag sen, nu säger man ifrån*asg*
    Haha! Ja, märkligt... varför köper man för att vara "snäll"? Jag är f*n så mycket fattigare än butiken jag köper ifrån. Det är de som ska vara snälla mot mig.
  • Billy och Jag

I går köpte jag en jätte fint bas-skugga! Undrar om den hetter Pink frost?? Från mus... Skimrade fint och var så där lagomt läcker.. Blev nöjd iaf!

Här hemma håller vi på att flyttpackar och grejjar så man hinner knappts sminka sig.. eller ens hitta allt smink.. haha! Att flytta från hus är jobbigt!!!

alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • Fluffguf

Hej! Jag har varit upptagen med att göra om i lägenheten ett par dagar, så jag har inte hunnit titta in förrän nu!

Jag såg att ni diskuterade om man ska ha mascara på underfransarna. Jag kan absolut inte ha det, jag ser helt galen ut då. Jag har jättelånga ögonfransar nere också, de är nästan lika långa både uppe och nere. Jag brukar bara köra kajal eller ögonskugga, det ser ju konstigt ut om man inte balanserar upp mascaran med något mörkt nertill också.

Rösta på mig i expedition effell! www.familjeliv.se/Forum-11-259/m25791211.html
  • Fridapida

Lone Star State skrev 2007-11-03 16:11:09 följande:

I går köpte jag en jätte fint bas-skugga! Undrar om den hetter Pink frost?? Från mus... Skimrade fint och var så där lagomt läcker.. Blev nöjd iaf! Här hemma håller vi på att flyttpackar och grejjar så man hinner knappts sminka sig.. eller ens hitta allt smink.. haha! Att flytta från hus är jobbigt!!!
    Jobbigt att flytta men det är alltid kul när man kommer till rättaa i den nya.
  • Billy och Jag
    Fridapida skrev 2007-11-03 16:30:13 följande:
    Lone Star State skrev 2007-11-03 16:11:09 följande: Jobbigt att flytta men det är alltid kul när man kommer till rättaa i den nya.
    Jag veeet..!! Vi ska köpa ny soffa på måndag och har köpt fina sittpuffar på Duka och lite annat fint.. Vill ju använda det nuuu.. Men det går ju inte.. Men men..
    alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • neoaliya
    Lone Star State skrev 2007-11-03 16:11:09 följande:
    I går köpte jag en jätte fint bas-skugga! Undrar om den hetter Pink frost?? Från mus... Skimrade fint och var så där lagomt läcker.. Blev nöjd iaf! Här hemma håller vi på att flyttpackar och grejjar så man hinner knappts sminka sig.. eller ens hitta allt smink.. haha! Att flytta från hus är jobbigt!!!
    Å pink frost är ju helt underbar, använder den så gott som dagligen. I love it
Svar på tråden Smink Smink Smink!