• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Lejån

maddie3:
    har bara provat den en gång och då tillsammans med svart. Suddade som en galning Den är ju... röd...

• Majestic
    Fluffguf skrev 2007-11-05 15:34:45 följande:
    Tack Linny Jag är himla nöjd med mina ögon själv, de funkar väldigt bra till alla sminkstilar För övrigt måste jag tillägga för typ hundrade gången hur farligt det är att vara i den här tråden! Jag har aldrig köpt så mycket smink innan! Jag har startat en önskelista för allt jag vill ha, och den börjar bli lång!
    Fluff- Ja, välkommen till gänget då!!

Jag heter Majestic och jag är sminkoholic(säger man så??)
    Pink makes me puke!!
  • lilja71
    *I'm a sminkaholic, I'm!! * asg * Skriver under!
  • Majestic
    lilja71 skrev 2007-11-05 15:42:43 följande:
    *I'm a sminkaholic, I'm!! * asg * Skriver under!
    lilja- Det är Fridapidas FEL!!
    Pink makes me puke!!
  • lilja71

Fast jag brukar unna mig ngt varje gång lönen kommer....fast vi måste snart bygga ut badrummet! som tur är så tycker min sambo bara att det är kul att jag kan vara så glad för en ny smink-pryl....han menade på att det finns ju faktiskt dyrare nöjen (vad nu det kan vara .....hehe)

• maddie3
    Lejån skrev 2007-11-05 15:39:09 följande:
    maddie3: har bara provat den en gång och då tillsammans med svart. Suddade som en galning Den är ju... röd...
    Ok, tack ska prova den med svart. Förstår att man får sudda massor, men gillar färgen skarpt.
  • Linny

Problemet är att jag unnar mig saker hela tiden Och så unnar vi vår son och så unnar vi hela familjen saker Bara denna månad har jag köpt grejer (smink, småprylar som tex. hårspännen, ansiktskräm osv) för över 2000.. Hoppsan.. Och då var det bara hudkrämen jag behövde egentligen..

Och så har jag skrivit en liten lista på grejer jag ska önska mig i julklapp; saker som börjar ta slut. Ögonkräm, Makeupborttagningsfoam, Pore minimizer, mineralfoundation osv osv

• Majestic
    lilja71 skrev 2007-11-05 15:44:42 följande:
    Fast jag brukar unna mig ngt varje gång lönen kommer....fast vi måste snart bygga ut badrummet! som tur är så tycker min sambo bara att det är kul att jag kan vara så glad för en ny smink-pryl....han menade på att det finns ju faktiskt dyrare nöjen (vad nu det kan vara .....hehe)
    lilja- Jag med, fast det händer att man unnar sig mellan lönen också !!
    Ja, att shoppa Blahniks skor eller Marc Jacobs väskor skulle vara DYRARE nöje !!
    Pink makes me puke!!
  • lilja71

Linny: Jag såg att du beställt smothing cream från dermalogica, hoppas du blir nöjd. Jag tycker den är bra, ibland så använder jag även fuktighetssprayen för att tillföra lite extra fukt. (har både multiactive toner och soothing protection spray, den senare är lite mer "fet" och bra på vintern)

• maddie3

Var lägger ni pore minimizer i ansiktet, är det på näsan, panna, haka?????Har faktiskt ingen aning hur den fungerar

Svar på tråden Smink Smink Smink!