• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Lejån

Fridapida:
    Oj, jag tyckte den var jättemjuk och att det blev jätteslätt! Men då har jag ju inget att jämföra med.

Vad ska jag satsa på? Hjääälp!!!

• Fridapida
    Lejån skrev 2007-11-03 11:51:30 följande:
    Åh vad svårt det är det här! Kikar nu på everydayminerals och funderar på om jag ska köpa ett sånt kit istället. Eller är jag dumsnål då? Tyckte ju att i.d var så himla härligt...  Men det blir ju verkligen massor med pengar om man både ska ha borstarna och sminket. *suck*
    Men om du vet vilken färg du vill ha, då kan du ju köpa MV o foundation från i.d. och borstar från EM. Jag tycker inte man ska snåla när det kommer till foundation. MEN jag har hört mkt bra om EM också.
  • trollsanna
    Dagens sminkning upplagd.
    Idag blev det lite giftigt grönt. Ser inte så knalligt ut på korten men det är väldigt ljusgrönt. Knalligt. Lite kul men inte likt mig. Använde PL:s skuggor Awekening och Green Aura. Exprimenterade lite, är ju ledig idag.
  • elma

Lejån: jag har beställt den här:
    www.lumierecosmetics.com/index.php&id=426&parent=25
    Den har fått jättebra recensioner på flera olika mineralsminksforum! Jag passade på att beställa nu när de hade en förbeställning! Kommer lagom till jul få hem 40 nya borstar i varierande storlek.

...och så har jag beställt nya samples på deras foundations, de har typ 5 olika sorter på sina mineralfoundation. De har ju fraktfritt nu i nov/dec. Gillar man i.d så kan man testa deras luminesse foundation!

• Fridapida
    Lejån skrev 2007-11-03 11:59:10 följande:
    Fridapida: Oj, jag tyckte den var jättemjuk och att det blev jätteslätt! Men då har jag ju inget att jämföra med. Vad ska jag satsa på? Hjääälp!!!
    Det finns mjukare o bättre!
    Så det man bli ännu snyggare!
  • elma

trollsanna: fint, jag var inne på grönt i morse, men jag ändrade mig och tvättade av och började om till det som det blev idag!

• Lejån

Elma:
    40 borstar!?!?!!? *shit* Jag var precis inne och tittade på den sidan... Vet att du har rekommenderat deras borstar förut, eller hur?

• elma

Lejån: japp, för under 1000-lappen. Dessuton får jag 27 samples på pigment i dealen! Världens bästa julklapp!

• Fridapida
    elma skrev 2007-11-03 12:11:48 följande:
    Lejån: japp, för under 1000-lappen. Dessuton får jag 27 samples på pigment i dealen! Världens bästa julklapp!
    Verkligen bra! Billigt som 17! Har du använt deras borstar förut?
  • elma

fridapida: jag har en ögonskuggeborste därifrån och det är min favorit!

Svar på tråden Smink Smink Smink!