• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Majestic
    Fluffguf skrev 2007-11-05 12:08:03 följande:
    Ja, jag har hört från flera på sista tiden att det kan vara snyggt, det kanske är dags att testa? Jag har ju aldrig haft det innan heller, jag var för liten sist det begav sig. Har du någon bild?
    Fluff- Nej, jag har inga bilder, är så dålig på att ta fina bilder. Men jag kikade på dina och de var fina, fast jag tycker att du ska skippa de blåa skuggorna. Passar inte så bra med dina grönaögon. Har du Playful från MUS, den skulle passa dig perfekt, du har ursnygga ögon?!!
    Pink makes me puke!!
  • Fluffguf
    Majestic skrev 2007-11-05 12:13:06 följande:
    Fluff- Nej, jag har inga bilder, är så dålig på att ta fina bilder. Men jag kikade på dina och de var fina, fast jag tycker att du ska skippa de blåa skuggorna. Passar inte så bra med dina grönaögon. Har du Playful från MUS, den skulle passa dig perfekt, du har ursnygga ögon?!!
    Jag är inte heller så förtjust i blåa skuggor, det var ett experiment
    Nej, jag har inga skuggor alls från MUS. Vilken färg har den?
  • Mommmy  Dearest

Kan ni kunniga här rekommendera en bra eye primer som inte är alltför dyr?

The Jungmairs
  • Honey1982

Majestic - bara svart mascara är det för min del. vart får du tag i guld och silver mascaror?? *nyfiken*

Mommy Dearest - Make Up Stores eye primer clear är jag väldigt nöjd med

• maddie3

Urban Decays eyeprimer är superbra, jag däremot är inte nöjd med MUS eyeprimer. Men det är ju en smaksak

• 02 05

Jag har urban decay´s eyeprimer o håller med resten, den är superbra!

• Majestic
    Honey1982 skrev 2007-11-05 13:55:28 följande:
    Majestic - bara svart mascara är det för min del. vart får du tag i guld och silver mascaror?? *nyfiken*Mommy Dearest - Make Up Stores eye primer clear är jag väldigt nöjd med
    Honey- Jag hittade de på FACE!!!

Är du verkligen nöjd med MUS eye primer clear?? Den har jag också men är inte alls nöjd, skuggan samlas i veck så jag var tvungen att köpa UD´s!!
    Pink makes me puke!!
  • Linny

Håller med om att Fluffguff har grymt snygga ögon! *avis*

Använder svart och mörkbrun mascara. Någon gång under nittiotalet testade jag nog grön tror jag

• Fluffguf

Tack Linny
    Jag är himla nöjd med mina ögon själv, de funkar väldigt bra till alla sminkstilar

För övrigt måste jag tillägga för typ hundrade gången hur farligt det är att vara i den här tråden! Jag har aldrig köpt så mycket smink innan! Jag har startat en önskelista för allt jag vill ha, och den börjar bli lång!

• maddie3

Hej tjejer
    jag behöver lite hjälp o tips...har köpt PL:s OMG, den är ju röd i färgen. vad för färger kan jag kombinera den med....svart, grått??????Snälla hjälp mig. Vet att nån/några av er har den färgen, vad kombinerar ni den med??Och var lägger ni den färgen isådanafall???

Vore så tacksam för tips  Skrattande

Svar på tråden Smink Smink Smink!