• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Majestic
    ringblomma skrev 2007-11-02 08:08:33 följande:
    Hej! Jag undrar vart man kan beställa smink av märket NARS till förmånliga priser.
    Ringblomma- Hqhair.com har NARS och förmånliga priser !!

Idag blev jag stolt ägare till två MAC Paint Pots ( Artifact som är vinröd och Moss scape som är olivgrön) och så Majestic läppglans, som är lika fina som jag*asg*. Maken bjöd på allt, bra att släpa med honom på stan !!

Lilja71- Idag handlade vi på NK faktiskt och tjejerna där var utkläda till Antiquegirls, och de var sååå koola!!
    Pink makes me puke!!
  • Majestic
    Lejån skrev 2007-11-02 06:56:45 följande:
    Hur sitter de från MAC som ni köpt? Jag blir mer och mer butter på skuggorna från PL, det är ju bara några som behagar sitta ordentligt så jag kanske borde ta och shoppa nåt annat...
    Lejån- MAC sitter som smäck, BRA alltså !!
    Pink makes me puke!!
  • maddie3

trollsanna/
    läcker sminkning Glad och färger

• lilja71

Lejån: Håller med Majestic...MAC sitter kanon!! Min största favorit vad gäller ögonskuggor!!

• goa mia

är det nån som har förslag på en riktigt bra täckande foundation, där man kan dölja ärr, finnar o dylikt??

• Fridapida

goa mia skrev 2007-11-02 15:43:21 följande:

är det nån som har förslag på en riktigt bra täckande foundation, där man kan dölja ärr, finnar o dylikt??
    Jag vill återigen puffa för mineral foundation. Den täcker perfekt, helt beroende på hur du applicerar, och är snäll mot huden. Har du finnar är det inte bättre att stänge inne huden för mycket. Jag gillar i.d. säljs på nätet, NK o Åhlens o hos vissa hudterapeuter. Andra billigare märken, pris o kvalité hänger inte alltid ihop, finns länkat till i TS.

Vill du hellre ha en flytande foundation prova Kanebos. Deras grejer är dyra men håller extremt hög kvalité.
  • elma

vad gäller mineralfoundation kan jag just nu slå ett slag för Lumiere (www.lumierecosmetics.com) De har fri internationell frakt, nov och dec. Deras Luminesse foundation påminner i konsistens och lyster om i.d. Jag har beställt prov.

• elma

Glömde ju skriva att de även har flytande mineralfoundation och flera olika konsistenser på sina foundations. Jag gillar dem skarpt. Deras eye-pigments är bra och nu har de ett julset med lite sampels och radience och lipgloss!

• Lejån

Elma:
    jag använder dem på alla sätt. De blå är HELT hopplösa, får ingen att fästa ordentligt hur jag än gör, och det går absolut inte att sudda ihop dem.

Jag är KÄR! Var med en jobbarkompis på Åhlens idag och strosade förbi i.d. Stod och kikade lite och blev sedan provsminkad med foundation & rouge. Vill absolut ha. Fel, MÅSTE ha! Får skriva till tomten.

Svar på tråden Smink Smink Smink!