• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Pokergirl

Jag har en yu-be, den är okej men absolut inte värt det pris den har i Sverige. Egyptian magic likaså. Jag är inte imponerad av produkterna, inte för dom pengarna iallafall!

• elma

Linny: Jag använder en microfibertrasa till exfoliering. Gnider runt med cirklande rörelser. Superbra och billigt. 16.90 på ica maxi! (Skonas microfibertrasa)Bara att slänga in i tvättmaskinen då och då med lite tvättmedel, inget sköljmedel!

• Hallonmopeden

LMK frågade längre bak i tråden om någon som är såld på Decleors produkter... Jag är det!!! Har precis börjat använda deras grejer, de är superbra!! Bl.a. Phytopeel (när vi ändå pratar peeling). Och deras nattbalsam!!

• Linny
    elma skrev 2007-11-09 07:36:01 följande:
    Linny: Jag använder en microfibertrasa till exfoliering. Gnider runt med cirklande rörelser. Superbra och billigt. 16.90 på ica maxi! (Skonas microfibertrasa)Bara att slänga in i tvättmaskinen då och då med lite tvättmedel, inget sköljmedel!
    Ok, det var ju ett bra budgettips. Men innehåller inte de där krämerna lite andra gosaker som är bra också?
  • Linny

Min Urban Decay Eye primer har kommit. (den där sista som jag beställde under näsan på Majestic)
    Ska hämta den senare. Vet inte varför den inte kom hem, men det kostar inget att lösa ut så det spelar ju ingen roll.

• lilja71

Linny: Ska bli kul att höra vad du tycker om UD-primern. Jag har ju en MUS-primer (den genomskinliga) som jag inte är nöjd med. Så jag köpte en MAC-paintpot med neutral färg för dom rekomenderade den som primer på MAC men jag är lite sugen på att beställa en UD-primer för att jämföra (när dom lyckas fylla på lagret igen)

• Linny
    lilja71 skrev 2007-11-09 09:29:27 följande:
    Linny: Ska bli kul att höra vad du tycker om UD-primern. Jag har ju en MUS-primer (den genomskinliga) som jag inte är nöjd med. Så jag köpte en MAC-paintpot med neutral färg för dom rekomenderade den som primer på MAC men jag är lite sugen på att beställa en UD-primer för att jämföra (när dom lyckas fylla på lagret igen)
    Jag har också en MUS- primer. Inte den genomskinliga och inte den hudfärgade. Gissar att min är rätt gammal för den finns inte längre. Den är mer vit-pärlemorfärgad. Funkar inte så bra så jag tror den är för gammal. Har stora förhoppningar på UDPP.
  • Fridapida
    Izze skrev 2007-11-08 16:29:07 följande:
    Fridapida..... de skuggorna du har på bild två och tre i ditt galleri..... vilka är det? Mycket snygga!
    På bild 2 o 3 är det samma skugga. Jag har queen phyllis, ID,på ögonlocket o i globlinjen (den mörka) har jag Grateful, FACE eyedust. Båda är i lösform o bör fästas på ngt. På bilden är de fästa på en ljus creme highlighter, minns ej namnet, inköpt hos FACE.
  • Fridapida
    Majestic skrev 2007-11-08 16:46:04 följande:
    Linny- Jag har ju långa fransar som når till hakan...typ*s*!! Därav mörka märken under ögonen kanske!!Fridapida- Jag försöker att inte smörja in ansiktet med nå hudcreme närainpå sminkningen, men du kanske har rätt, jag bör prova vattenfast så får vi se!!
    Det kan ju vara värt att prova.
Svar på tråden Smink Smink Smink!