• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Majestic
    Linny skrev 2007-11-08 16:35:33 följande:
    Jag använder finishing dust över min mineralfoundation. Så det är den jag lägger under ögonen i ett tjockt lager och sedan borstar bort efter att jag lagt ögonskuggorna. Sedan tar jag lite dust och sveper över hela ansiktet och till sist rouge. Jag har också Masterpiece Max och den fäller inget på mig.
    Linny- Jag har ju långa fransar som når till hakan...typ*s*!! Därav mörka märken under ögonen kanske !!

Fridapida- Jag försöker att inte smörja in ansiktet med nå hudcreme närainpå sminkningen, men du kanske har rätt, jag bör prova vattenfast så får vi se !!
    Pink makes me puke!!
  • Fluffguf
    Majestic skrev 2007-11-08 16:46:04 följande:
    Linny- Jag har ju långa fransar som når till hakan...typ*s*!! Därav mörka märken under ögonen kanske!!Fridapida- Jag försöker att inte smörja in ansiktet med nå hudcreme närainpå sminkningen, men du kanske har rätt, jag bör prova vattenfast så får vi se!!
    Jag har också jättelånga ögonfransar, speciellt under. Jag målar aldrig underfransarna, jag ser ut som ett monster. Jag skojar verkligen inte! Min sambo trodde att jag överdrev, så jag sminkade mig för att visa, och han höll med mig
  • Majestic
    Fluffguf skrev 2007-11-08 17:07:33 följande:
    Jag har också jättelånga ögonfransar, speciellt under. Jag målar aldrig underfransarna, jag ser ut som ett monster. Jag skojar verkligen inte! Min sambo trodde att jag överdrev, så jag sminkade mig för att visa, och han höll med mig
    Fluff- Jag har slutat måla underfransarna, de är för långa och jag ser också kontigt ut. Dessutom pratade jag med en make-up artist som sa att man inte behöver måla underfransarna om man har mycket mascara på de övre. Och det är faktiskt sant, tycker det är mycker snyggare nu !!
    Pink makes me puke!!
  • Fluffguf
    Majestic skrev 2007-11-08 17:39:11 följande:
    Fluff- Jag har slutat måla underfransarna, de är för långa och jag ser också kontigt ut. Dessutom pratade jag med en make-up artist som sa att man inte behöver måla underfransarna om man har mycket mascara på de övre. Och det är faktiskt sant, tycker det är mycker snyggare nu!!
    Ja, jag tycker också att det är snyggare, speciellt på mig
    Jag borde lägg in ett foto så ni får se, det är ju många som tycker att man absolut sak måla underfransarna
  • Nikhita

jag skulle vilja veta hur man sotar ögonen
    och hur man målar runt hela ögonen utan att det kladdar ut?

• Billy och Jag

majestic: Det var ju faktiskt DU som rekomenderade mig att köpa cover all mixen.. då måste jag fråga.. vad använder du den mörkaste till? Den som ska dälja blått? Jag hade den en gång under ögonen för att dölja den blåa där.. men folk trodde att jag var sjuk :-P Det vart jätte mörkt!

alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • Linny
    Izze skrev 2007-11-08 16:45:40 följande:
    Är ni nöjda med Masterpiece? Funderar på att köpa den....
    Nej inte speciellt.  Jag köpte en ny STRETCH idag istället. Gillar den mycket bättre!
    Majestic skrev 2007-11-08 16:46:04 följande:
    Linny- Jag har ju långa fransar som når till hakan...typ*s*!! Därav mörka märken under ögonen kanske!!Fridapida- Jag försöker att inte smörja in ansiktet med nå hudcreme närainpå sminkningen, men du kanske har rätt, jag bör prova vattenfast så får vi se!!
    Haha, ja det kanske är därför Jag har pyttekorta undertill.
    Fluffguf skrev 2007-11-08 17:42:15 följande:
    Ja, jag tycker också att det är snyggare, speciellt på mig Jag borde lägg in ett foto så ni får se, det är ju många som tycker att man absolut sak måla underfransarna
    Ja lägg in en bild, jag vill se monsterfransarna Jag har korta fransar och ser helt pucko ut utan. Dessutom har jag inte välsignats med täta långa ögonfransar upptill så jag behöver markera undertill också.

Fråga: När jag målar på insidan av fransraden så blir det efter ett tag ett "hål" i färgen, precis vid tårkanalen. Bara jag som tydligen lipar under dagen? Sitter ert kvar även där?
Svar på tråden Smink Smink Smink!