• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • neoaliya

Hej, kan meddela att nu har jag verkligen satt urban d eyeprimer på prov. Satte på den i går på morgonen och sen skugga, var ute i stort sett hela dagen, varmt soligt och svettigt. Trött blev jg också mot kvällen så den fick utstå en del ögon gnuggningar, och skuggan var lika snygg kl 00 på kvällen när jag tvättade bort den Tyvärr måste jag lämna tillbaka min hope in a jar från philosopy då ansiktet svider och kliar och blivit aldelens strävt. Funderar på att ta en från decleor ist. Tips?? Har väldigt känslig hy

• Linny

Urban Decay eye primer: Skuggorna sitter nog hela dagen, men jag tyckte de fick mindre intensitet än med MUS primer. Kände som de inte fäste lika bra från början. Men som sagt, sedan höll den sig ju exakt likadan hela kvällen.

Kändes bara som om flaskan nästan var tom redan när jag fick den. Tycker jag får upp så lite på penseln, att jag nästan får gröta runt.

• neoaliya

Jaha och jag som tyckte att skuggorna kom fram mer med urban d än med mus Jajja alla kan vi ju inte tycka lika

• Hallonmopeden

tack elma för ditt svar om i.d. ska kika i morgon...

• Fridapida
    LMK skrev 2007-11-11 12:49:49 följande:
    Nu ligger lite fler bilder uppe i mitt galleri från förra veckan. Använder oftast bara 2 färger till vardags, en ljus & en mörk, som jag suddar ihop. Tips & synpunkter tas tacksamt emot!
    Men hur få du till bilderna??? Snygga sminkningar.
  • LMK

TACKAR!

Fast jag tycker inte att färgerna på mina bilder är så bra. Skuggorna ser ju matta ut, skimret är liksom borta. De är mer färgstarka "in real life". Men men...

Har en liten Canon Ixus 5,0 som jag fotar med inställning närbild. Försöker fota i "dagsljus" innan jag går till jobbet & då behövs oftast inte blixten.

Som ni märker gillar jag grönt... skall försöka variera mig lite mer i färger denna vecka.

• lilja71

Tack LMK, bra info!

Är det ngn här på tråden som testat Laura Mercier?? Jag använder själv i.D men tycker att jag får mer pormaskar av den. Ngn mer som känner så?

• LMK

lilja74- Oj, det har jag inte tänkt på. Har haft lite mer än vanligt, men hoppas det ger sig nu när jag börjat med Decléor som är anpassat efter min hy, till skillnad mot det jag använt tidigare. Hoppas inte det är pga. ID.

Jag använde annars både EM & ID.
    Började med EM & blev väldigt nöjd, både med färg & resultat. Fick sedan chansen att prova ID billigt (via kusinen) & köpte då foundation & Mineral veil. Är nöjd med det oxå. Tycker dock att ID's färger är lite mer rosa. Resultatet är annars snarlikt. Gillar inte så mycket täckning utav vill mest bara jämna till lite.
    Mineral veil däremot är outstanding! Den kommer jag fortsätta med oavsett valet av foundation framöver.

Svar på tråden Smink Smink Smink!