• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Lejån

Nu ska jag minsann skvallra att jag har sett Linnys sminklåda, och smink...  

Och konstaterat att det är objektivet till hennes kamera som är himlans bra, för vi har likadan kamera men jag kan ju inte ta kort med min. Men hon kan.

• Linny

Lejån: Puss på dig gumman!! Trevligt att ha dig här ikväll! Puss!

• Lejån
    Linny skrev 2007-11-11 00:10:07 följande:
    Lejån: Puss på dig gumman!! Trevligt att ha dig här ikväll! Puss!
    Trevligt att vara där! Iaf en stund. Hoppas ni hade trevligt och inte gjorde några hyss!
  • Hallonmopeden

Tack Fridapida för ditt svar om i.d. ögonskuggor, du svarar alltid på frågor!! Men har du något tips på någon snygg brun???

• Fridapida
    Hallonmopeden skrev 2007-11-11 09:13:22 följande:
    Tack Fridapida för ditt svar om i.d. ögonskuggor, du svarar alltid på frågor!! Men har du något tips på någon snygg brun???
    Nej jag har tyvärr inte det. Har ingen brun. Men jag vet att jag gillar deras skuggor överlag. Alla är så fina!

Jag försöker svara så mytcket jag kan. Just nu hänger jag med lite dåligt eftersom jag bor hos pappa på landet under min praktik. (Inget internet!!!) Tittar in när jag har tillgång till en dator.
    Kram på er tjejer.
  • LMK

Nu ligger lite fler bilder uppe i mitt galleri från förra veckan.
    Använder oftast bara 2 färger till vardags, en ljus & en mörk, som jag suddar ihop.
    Tips & synpunkter tas tacksamt emot!

• trollsanna
    Dagens sminkning är upplagd
    Idag blev det PL:s skuggor Vanilla och Chocolate Grapes.
    En ganska neutral sminkning. "vardags-sminkning"
  • elma

hallonmopeden. Jag har bruna i.d skuggor. Dels den tredelade serien med wearable light, medium och dark brown. Sen har jag en som heter faux fox (min favvo,peachbrun), fashionista(mörkbrun), sex kitten (lite rödbrun) och soft focus explore(mellanbrun)

• Linny

LMK: Vilka fina sminkningar! Vad bra färgerna syns, skitbra bilder verkligen. Hur får du färgåtergivningen så bra?

• Fluffguf
    Linny skrev 2007-11-11 16:32:21 följande:
    LMK: Vilka fina sminkningar! Vad bra färgerna syns, skitbra bilder verkligen. Hur får du färgåtergivningen så bra?
    Jag kan inte annat än hålla med, helt otroliga bilder! Snygga sminkningar också!
Svar på tråden Smink Smink Smink!