Smink Smink Smink!
Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:
i.d. clear/bare radiance
blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.
ACO bronze gel
en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.
På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:
Clinique pore minimizer instant perfector
en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!
Min senaste favorit att sota med:
Devil dust Make up store
ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.
Trevlig höst!
Den förra tråden:
www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.
Från USA:
alimacosmetics.com
everydayminerals.com
meowcosmetics.com
pureluxcosmetics.com
Från UK:
lilylolo.co.uk/home.php
Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
shenet.se
tikei.se
Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!
Sidor från Sverige:
accessora.se
beautyplanet.se
blush.se
eleven.se
inezza.com
parfym.se
satine.se
Från USA:
essentialdayspa.com
makeup.com
sasa.com