• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Linny

LMK: Kul att läsa. Synd att inte EM fanns med. Hade varit kul att se vad de tyckte om den.

Kanske har jag haft för höga förväntningar på Mac, men jag är ärligt talat inte helt nöjd med dem. Jag har aldrig varit med som så mycket "fall out" som med Mac. Även om jag applicerar på borsten och sedan knackar av överflödet ordentligt, så yr skuggan verkligen runt. Den är dessutom inte speciellt pigmentrik (inte alls som MUS i alla fall) utan man får lägga många fler lager. Den skimrar dock fint, men tyvärr är man skimrig i hela ansiktet (trots att jag hållt papper under när jag applicerat.

Tycker dessutom att PL´s Dubloon är snyggare på än Copperized. Den är åtminstone mer pigmentrik. Däremot sitter Macs bättre, när de väl sitter.

Kanske har jag fått nån kopia

Ska man kanske alltid lägga pigmenten blöta?

• lilja71

Linny: vad konstigt att du tycker så om MAC, jag kan hålla med dig om att det gärna vill lägga sig lite under ögat när man använder MAC-pigment men jag tycker att mina är outstanding i både färg och hållbarhet. Jag har ju precis nyligen börjat med primer under och jag har tyckt att MAC-pigmenten har suttit som berget även utan primer.
    Tråkigt att du är så missnöjd. Kanske är det för att vi inte har samma teknik när vi lägger på skuggorna? Jag kan ju omöjligt få till PL-skuggorna!
    Jag använder aldrig våt pensel till MAC, eller rättare sagt så har jag ngn enstaka gång tagit lite fukt på penseln för att förstärka färgen precis mitt på ögonlocket när vi skulle på fest. Annars tycker jag inte att det behövs.

• Linny

lilja: Idag har jag tex. Your ladyship, Pink bronze och Gold Stroke. Pink Bronze var rätt blek i färgen och jag fick lägga flera lager innan jag tyckte det syntes bra. När jag suddade så försvann ju hälften. Så är det ju med en del PL-skuggor också, men jag hade inte förväntat mig det med Mac. Till sist blötte jag penseln och lag på ytterligare pigment. Då blev det bättre.

• lilja71

Linny: jag har också PinkBronze, den tycker jag är väldigt skarp i färgen. Jag brukar vara mer rädd för att den ska bli för skarp. (och jag är ju inte så rädd för färg heller) Låter ju jätteskumt! Jag har ju också PL:s dubloon, får nog försöka öva med den lite.

• Izze

Linny: Som jag förstår så menar du att MUS eyeprimern är den bästa?! Vill bara kolla.... du har rätt i det mesta och jag behöver en ny!!

• Fridapida
    LMK skrev 2007-11-12 09:13:35 följande:
    Hittade detta på DN.se i morse; test av mineralsmink! www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp&a=71402...
    Fanns det ingen lista över de de provat? Vore kul att se...

Att L'Oreals mineralsmink inte var 100% naturligt kom ju inte som en nyhet. Det har väl ingen trott...
  • lilja71

Listan är till höger om artikeln!! En annan länk som du kan öppna!

Fridapida skrev 2007-11-12 10:38:30 följande:
    Fanns det ingen lista över de de provat? Vore kul att se... Att L'Oreals mineralsmink inte var 100% naturligt kom ju inte som en nyhet. Det har väl ingen trott...
  • Linny

Izze: Nej det menar jag inte Urban Decays håller makeupen likadan hela dagen OCH hela kvällen. MUS ger mer intensitet till färgerna (tycker jag). Jag har dock hellre en primer som sitter kvar hela dagen så därför gillar jag nog UD bättre.

• Izze

Linny: Ok , då förstår jag! Vart på nätet kan jag köpa UD då?

• Linny

Blush.se

Och jag kan inte riktigt ta emot det fina smickret om att jag brukar ha rätt Jag är lika ny på sånt här som ni andra och har absolut inte provat så mycket. Fridapida och en del andra här är de riktiga experterna Men tack ändå

Svar på tråden Smink Smink Smink!