• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • neoaliya
    Lone Star State skrev 2007-09-16 22:26:30 följande:
    nån som har nått bra tips på shampoo? Till mitt hår som är färgat och lätt blir lite torrt och slitet...
    Jag gillar Redken
  • Majestic
    Lone Star State skrev 2007-09-16 22:26:30 följande:
    nån som har nått bra tips på shampoo? Till mitt hår som är färgat och lätt blir lite torrt och slitet...
    Och jag gillar Kérastase!!
    I´m not deaf, I´m just ignoring you!!
  • Linny

Morrn morrn!
    Jag har varit bortrest i helgen, och OJ vad ni har skrivit!

Imorse gick det åt skogen med sminkningen.. (bokstavligt talat). Kombinerade Mustard (MUS) med Forrest (PL) och så lite annan Forrest (MUS) i globlinjen). Hade fäst på primer men när jag skulle skugga och jobba ihop dem så lossnar hälften av PL´s Forrest så att ögonlocket bli fläckigt. Fläckvis så täcker skuggan och fläckvis så ser man ögonlockets hudfärg. Såg inte klokt ut. Försökte rädda genom att fixa med blend & fix men det blev bara fel. Körde en fuling och tog bort all makeup på ögonen (men lät resten vara kvar. Orkade inte lägga om hela makeupen). La sedan ny ögonkräm, foundation och concealer runt ögonen och några helt andra skuggor.

Så till slut blev det Muffin, Lounge och någon annan MUS-skugga från Lars Wallins kollektion. Den har ingen etikett eller namn men den är väldigt guldig mörkbrun-grå. Jättefin!

• Majestic
    Linny skrev 2007-09-17 11:01:59 följande:
    Morrn morrn!Jag har varit bortrest i helgen, och OJ vad ni har skrivit!Imorse gick det åt skogen med sminkningen.. (bokstavligt talat). Kombinerade Mustard (MUS) med Forrest (PL) och så lite annan Forrest (MUS) i globlinjen). Hade fäst på primer men när jag skulle skugga och jobba ihop dem så lossnar hälften av PL´s Forrest så att ögonlocket bli fläckigt. Fläckvis så täcker skuggan och fläckvis så ser man ögonlockets hudfärg. Såg inte klokt ut. Försökte rädda genom att fixa med blend & fix men det blev bara fel. Körde en fuling och tog bort all makeup på ögonen (men lät resten vara kvar. Orkade inte lägga om hela makeupen). La sedan ny ögonkräm, foundation och concealer runt ögonen och några helt andra skuggor.Så till slut blev det Muffin, Lounge och någon annan MUS-skugga från Lars Wallins kollektion. Den har ingen etikett eller namn men den är väldigt guldig mörkbrun-grå. Jättefin!
    Linny- Stackare , i lördags råkade jag ut för samma sak, det lossnade inte utan jag tvättade bort allt för att jag blev så j***a missnöjd med sminkningen. Jag fick börja om och var frustrerad och stressad eftersom gossen gnällde*suck*

Lars Wallins kollektion?? Var??
    I´m not deaf, I´m just ignoring you!!
  • Starla

Vilken intressant tråd, jag hoppar in med en fråga om jag får...

TS skriver att hon gillar "Clinique pore minimizer instant perfector" och den har jag. Men, jag kan aldrig få den att sitta snyggt. Vilken teknik är den bästa? Det känns som att jag har provat allt och med många olika slags foundations, men den sätter sig antingen i porerna så att den syns när jag sen fäster foundationen med löspuder, eller så försvinner den helt och hållet när jag har på foundation. Jag använder inte stora mängder och har provat att ha på med borste, svamp och fingrarna. Finns det någon bra teknik eller kan det vara så att den inte passar mig helt enkelt. Skulle gärna vilja veta om jag missat något eftersom det skulle vara så bra om den funkade.

• Linny
    Majestic skrev 2007-09-17 11:05:23 följande:
    Linny- Stackare, i lördags råkade jag ut för samma sak, det lossnade inte utan jag tvättade bort allt för att jag blev så j***a missnöjd med sminkningen. Jag fick börja om och var frustrerad och stressad eftersom gossen gnällde*suck*Lars Wallins kollektion?? Var??
    Den är några år gammal. Det var när Lars Wallin togs in som codesigner. Den är jättefin men det finns som sagt ingen etikett och har aldrig funnits. Från början var det ett fint W i skuggan men den är borta nu såklart.

Visst är det trist när man blir så missnöjd!!?
    Starla skrev 2007-09-17 12:26:04 följande:
    Vilken intressant tråd, jag hoppar in med en fråga om jag får... TS skriver att hon gillar "Clinique pore minimizer instant perfector" och den har jag. Men, jag kan aldrig få den att sitta snyggt. Vilken teknik är den bästa? Det känns som att jag har provat allt och med många olika slags foundations, men den sätter sig antingen i porerna så att den syns när jag sen fäster foundationen med löspuder, eller så försvinner den helt och hållet när jag har på foundation. Jag använder inte stora mängder och har provat att ha på med borste, svamp och fingrarna. Finns det någon bra teknik eller kan det vara så att den inte passar mig helt enkelt. Skulle gärna vilja veta om jag missat något eftersom det skulle vara så bra om den funkade.
    Jag har också denna och jag tar ganska mycket och stryker på (masserar ej in eller gnuggar). Stryker åt lite olika håll. Sedan på med foundation (borstar på foundation) och sedan fixerar med puder. Försvinner ej..
  • maddie3

hej
    Clinique pore minimizer, är den mkt dyr?

• Starla

Linny, precis så gör jag med. Men jag tar inte så mycket, lite lagom bara. Har provat att både ta mycket och lite men inget fungerar för mig. Konstigt, kanske den inte passar på min hy...

• Flummig

Idag köpte jag Super Balanced och Blended powder i från Clinique, super bägge. Tycker pore minimizer är ok, gör varken a eller o. Fast då menar jag den ofärgade, den färgade har jag inte hunnit testa än, men ska. Den kanske påverkar lite mer!

Idag körde jag med Venus och Lady från MUS. Blev ok. Rekommenderar Venus, den funkar både till fest och vardags, skit läcker är den.

Svar på tråden Smink Smink Smink!