• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • kattis76
    Fridapida skrev 2007-09-11 14:34:46 följande:
    ACO bronze gelen lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.
    Oj, det är en produkt som jag personligen verkligen inte gillar alls. Luktar hemskt och ger enligt mitt tycke ett alldeles för flammigt resultat. Men smaken är som baken :)

---

bjooti.net
    pret-ty.se
  • Hallonmopeden

MUS är Make Up Store...

• maddie3

Hallonmopeden/Skrattande

#Asgarv# ja du jag o förkortningar, nu känner jag mig korkad då jag själv rekommenderade MUS fuktspray hahaha

• Billy och Jag

Hej på er!

Nu blir jag knäpp! Jag måste ha en foundation!! MEN, jaglyckas aldrig hitta rätt färg.. blir alltid för mörkt tycker jag.. Och här i stan har vi ju bara MUS som jag kan få hjälp.. och enligt en del här så är inte deras foundations så mycket att ha.. eller??

Finns ju en massa på nätat... Men då kan man ju inte prova innan och det tar en hel evighet att få hem grejerna...

Någon som har nått supertips? (jag vet, jag är tjatig) Är MUS jätte dåliga eller duger de?

Är det katastof att köpa en som är aningen för ljus? Känns som hellre det än för mörk..

alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • Hallonmopeden

Använder just nu i.d. mineral foundation och gillar den. Har också testat Helena Rubensteins Color Clone färg Vanilla, tyckte den verkade bra...

• Billy och Jag

har kollat lite på den med.. men är osäker på färgen.. jag är väldigt blek.. :P Men inte i stil med Nicole kidman..

• trollsanna

Lone Star State
    Har ni någon butik som säljer clinique? deras foundation tycker jag är bäst. Fast den är inte jättetäckande men man får en fin och jämn yta.

Dagens sminkning är upplagd. Tyvärr syns det att man har lite feber...och lite rynkor....hmm grr. Kunde inte trolla bort dom idag. Har använt PL:s vanilla och lite av wild thing och så blev det harmony. Råkade med lite missöden imorse. Var så fummlig att jag tappade wild thing i handfatet så nu finns det inte mycket skugga kvar av den. Den som jag fastnat lite extra för...grrrrr. Måste beställa en ny. Att det ska vara så typiskt att man ska vara så fummlig att man tapapr den när locket är av. Kan inte annat än att vara arg på mig själv. (fick den med paketet i veckan tom.)

Ja nu fick jag beklaga mig om en skugga..tur den inte var dyr.

• Billy och Jag

trollsanna: Uscha.. det är en stor nackdel med dust!! Jag spillde ur hela min celebration över en kompis tuttar.. Haha.. Men hon hade ju tröja på sig och jag vickade den bara så att det gick att få upp nästan allt igen i burken.. Men ändå.. Den var helt nu då.

Jag vet inte om vi har nån butik som säljer det faktiskt.. Finns typ bara ett dåligt åhlens, kicks och MUS här..

• Honey1982
    Lone Star State-
    gå in på MUS och be att få en liten provburk av en foundation i en färg som en expedit hjälper dig att välja ut

Dagens make up blev sotat i lila - använde Devil´s Dust, Cosmic, Honey Pie Purple och Pix. Testade också nya ögonpennan Purple Attraction. Det blev kanon .
Svar på tråden Smink Smink Smink!