• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Fridapida
    Hallonmopeden skrev 2007-09-19 07:58:51 följande:
    Tittar in, såg att ni är ett gäng socinomer eller blivande sådana, här är en till! Ska snart inhandla Muffin som alla pratar så gott om, får väl se om man blir nöjd...
    Hoppas du blir det!
    Vilken termin är du inne på?
  • Fridapida
    Linny skrev 2007-09-19 08:56:00 följande:
    Detta blir snart en socionomtråd ser jag Kul att ni är så många, då kan ni ju dela med er av tankar och funderingar kring yrket till varandra. Sånt är jättebra!Meh, är det bara jag som inte tycker muffin sitter snyggt??Någon som har kollat gårdagens sminkning och har något utvecklingstips till mig?
    Jag tycker att det ser jättebra ut!
  • maddie3

Hej hej

Tycker muffin ser trist ut i färgen....men med rätt kombination så är den nog fin. Lite tips på bra färger att kombinera till den vill jag ha är ni snälla så kanske jag ändrar mig, hihihi.

Det är ju klubbkväll på MUS torsdag den 27/9 så nu är jag anmäld till den. Många fina färger nu till hösten, de inriktar sig på ny kampanj som heter Spy o går i blå o lila toner. Superläckert!!!

Det blir nog att inhandla eyeprimern ni rekommenderat här, o lite roliga blå o lila färger. O kanske muffin.....Glad

• Fridapida
    maddie3 skrev 2007-09-19 10:45:03 följande:
    Hej hej Tycker muffin ser trist ut i färgen....men med rätt kombination så är den nog fin. Lite tips på bra färger att kombinera till den vill jag ha är ni snälla så kanske jag ändrar mig, hihihi.Det är ju klubbkväll på MUS torsdag den 27/9 så nu är jag anmäld till den. Många fina färger nu till hösten, de inriktar sig på ny kampanj som heter Spy o går i blå o lila toner. Superläckert!!!Det blir nog att inhandla eyeprimern ni rekommenderat här, o lite roliga blå o lila färger. O kanske muffin.....
    Jag tycker att Muffin är en fin vardagsfärg. Enkel och diskret. Jag använder gärna den när jag vall vara lättsminkad o har rouge u globlinjen. Men jag har även muffin ihop med bruna toner, svarta skuggor, passar perfekt som den ljusa skuggan ihop med lila toner. Jag hade den ihop med Buzzer (tukosblå) härom dagen. Man kan dessutom ha den som highlighter. Anledningen till att Muffin är så mångsidig är för att den inte är så utmärkande.
    Jag tänker på Muffin som sminkets motsvarighet till salt. Salt smakar ju inte särskilt gott för sig... det är en smakförstärkare. Ja, ni förstår.
  • Linny

Skit också... Vill också gå på klubbkvällen men jag ska iväg så många kvällar denna månad att det inte känns som om jag vill vara borta fler.. Men jag är också nyfiken på färgerna. MUS-försäljaren påstod att jag inte passar i blå och kalla lila färger (typ de som ingick i Spy) Jag trodde annars att jag gjorde det då jag är kall i mina färger annars..

• Hallonmopeden

Fridapida; jag är socionom och har jobbat som det sedan 2000... Lycka till med studierna!

• Fridapida
    Hallonmopeden skrev 2007-09-19 11:27:36 följande:
    Fridapida; jag är socionom och har jobbat som det sedan 2000... Lycka till med studierna!
    Aha, blandade ihop det lite. Och tack!
  • Lejån

Shit vad härlig pore minimizern var!! Testade den imorse och blev ju hur slät som helst. (låter som om jag var väldigt... oslät... innan ) Jag köpte ett "testkit" igår med tre olika, och det var nog ett bra köp.

Mina jobbarkompisar har fått sina ögonskuggor från PL nu, så gissa vem som hittat ÄNNU fler fina färger. Fast jag vet inte ens vilka jag beställt och inte.

Ska in och kika på dig nu Linny.

• Linny

Lejån: Vad är det för testkit?? Jag har en av dem, men tänkte prova den som är långverkande också (har den färgade som man lägger på under makeupen)

Jag väntar spännt på min sändning från PL!

Svar på tråden Smink Smink Smink!