• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Jannamia

Honey1982: Nej någon fuktsprej användes inte. Vilken sort e bäst?

• Honey1982
    Jannamia skrev 2007-09-14 22:17:31 följande:
    Honey1982: Nej någon fuktsprej användes inte. Vilken sort e bäst?
    mysmika skrev 2007-09-14 20:38:20 följande:
    Fuktspray? *intresserad* Vilket märke och hur använder man det?!
    jag använder MUS fuktspray som heter Face Mist och som luktar helt underbart. det kan man spraya på sig om man är yttorr, vill fixera sminket eller bara fräscha upp sig lite under dagen.
    det finns också fuktsprayer hos andra märken men de har jag ingen erfarenhet av.
    Majestic skrev 2007-09-14 21:39:32 följande:
    Honey1982- Jobbar inte du på MUS och får grejerna gratis därifrån?? Åååh, Katvig är NICE!!Damn, jag har precis insett att jag inte alls har Celebration utan Darkness, tjejen på MUS sålde fel*morrrrarrr*
    nix, har dock en saftig rabatt genom min utbildning
  • Billy och Jag
    vill bli mamma i år skrev 2007-09-14 18:42:42 följande:
    Hej!Jag behöver två tips och tänkte att någon expert här kanske kunde hjälpa mig. Köpte eye primer från mus häromdagen. men, glömde fråga hur den ska användas. Innan ögonskuggan, så mycket vet jag. Men ska den på innan eller efter foundation, concealer, puder?Funderar på att köpa mineralpuder. Är det bra? Vilket märke är i så fall bäst? Och vilken typ av borste är bäst. Och hur använder man det?
    Jag har den färgade primern och den kan ju användas som concealer också om jag inte minns fel.. Så jag brukar iaf inte ha någon foundation och liknande på ögonlocken utan tar bara primer och låter det torka lite, annars blir det ett konstigt resultat om det är lite klibbigt när man applicerar skuggan, tycker jag.

Så med andra ord, först har jag foundation i ansiktet och sen primer på ögonlocken och där det behövs runt ögonen... Och sen kör jag resten..
    alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • elma

Nu har jag lagt in nya bilder, dagens sminkning(betydligt bättre ljus nu på morgonen än i badrummet igår morse). Känns ovant att exponera sitt ansikte så men även lite spännande! Kommentera gärna. Har försökt lägga den mörk turkosa skuggan i globlinjen och neråt som ett liggande V (om ni förstår), men det syns inte så tydligt (ett tips jag hittade nånstans).

• elma

gud, va taffligt det ser ut på bilderna, ser ut som mina ögon har precis samma färg som sminket, inte så bra, tycker jag!

• elma

Förresten, vilka ingredienser ska en en bra primer innehålla? hittade en på aubrenicole och de har ju fri frakt september ut (FALL07 koden) och de har en. Ska jag testa????
    www.aubreynicole.com/store/product.php&cat=0&page=1

jag ska ändå beställa ett nytt rouge därifrån som jag fallit pladask för...så vad tycker ni!

• maddie3

Make Up Store har fuktspray, jag har den själv o tycker den är bra.

Jag är oxå nyfiken på en bra primer, just nu har jag Lumenes primer men är inte så nöjd mer än att priset är ok.

• Hallonmopeden

Har efter råd från Fridapida köpt Primer från FACE, tycker den är bra! Funderar nu också på att köpa Eyeprimer (från MUS vilket många härinne har rekommenderat...)

• maddie3

Skrattande vart finns MUS någonstans? har aldrig hört talas om det?

• kattis76

vill bli mamma i år skrev 2007-09-14 18:42:42 följande:

Hej!Jag behöver två tips och tänkte att någon expert här kanske kunde hjälpa mig. Köpte eye primer från mus häromdagen. men, glömde fråga hur den ska användas. Innan ögonskuggan, så mycket vet jag. Men ska den på innan eller efter foundation, concealer, puder?Funderar på att köpa mineralpuder. Är det bra? Vilket märke är i så fall bäst? Och vilken typ av borste är bäst. Och hur använder man det?
    Primern applicerar du på ögonlocken innan din ögonskugga, efter foundation.

Ett hett tips på en helt suverän ögonskuggeprimer är den från Urban Decay, som finns hos blush.se. Den slår alla andra ögonskuggeprimers med hästlängder.

---

bjooti.net
    pret-ty.se
Svar på tråden Smink Smink Smink!