• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Fridapida
    Majestic skrev 2007-09-18 16:32:07 följande:
    Fridapida- Lycka till med tentan, vad pluggar du för nåt?? Ja, Muffin är helt ok och bara namnet gör att man blir glad och sugen på Muffin!!!
    Jag läser till socionom. Just nu är det socialrätt, vilket är en av de tyngsta delarna. Juridik... och en dålig och ovan föreläsare. Men det är bara att bita ihop och ta sig igenom det.

Ang muffin... visst är namnet underbart, rougen jag har till är Suger Pink! Underbart namn. Muffin o Suger Pink!
  • Linny

Så! Dagens lite färgglada sminkning ligger inne.. För att inte vara FÖR mycket på jobbet, så hade jag mörka "propra" kläder. Körde affärsmässiga stilen i övrigt alltså..

• Fluffguf
    Linny skrev 2007-09-18 19:46:12 följande:
    Så! Dagens lite färgglada sminkning ligger inne.. För att inte vara FÖR mycket på jobbet, så hade jag mörka "propra" kläder. Körde affärsmässiga stilen i övrigt alltså..
    Wow, snyggt! Det såg riktigt proffsigt ut med övergången mellan färgerna!
  • Fluffguf

Hur lång tid tar det för beställningen att komma från PL? Jag fick ett mail idag att det är skickat.

• trollsanna

Hej alla sminkvänner. Hinner inte med att uppdatera och läsa här så mycket. Flyttar imorgon så jag blir ev utan internet några dagar. *snyft*
    Får klara mig utan er. Desto roligare att komma tillbaka in här och kika på era snygga sminkningar. Kram på er så länge.

• Lejån

Blir en dyr tråd det här att bli fast i, nu har jag också lockats att shoppa loss Cliniques kräm.

Fluffguf:
    Det är lite olika hur lång tid det tar, för mig tog första beställningen ganska exakt en vecka från när jag fått mailet att det var skickat.

Fridapida:
    Lider med dig ang. studierna! Är också socionom och kommer så väl ihåg socialrätten. Det var... ja, vad kan man säga annat än lite rörigt.

• Hallonmopeden

Tittar in, såg att ni är ett gäng socinomer eller blivande sådana, här är en till! Ska snart inhandla Muffin som alla pratar så gott om, får väl se om man blir nöjd...

• Hallonmopeden

Socionomer skulle det ju stå

• Linny

Detta blir snart en socionomtråd ser jag Kul att ni är så många, då kan ni ju dela med er av tankar och funderingar kring yrket till varandra. Sånt är jättebra!

Meh, är det bara jag som inte tycker muffin sitter snyggt??

Någon som har kollat gårdagens sminkning och har något utvecklingstips till mig?

• Fridapida
    Lejån skrev 2007-09-19 07:02:44 följande:
    Fridapida: Lider med dig ang. studierna! Är också socionom och kommer så väl ihåg socialrätten. Det var... ja, vad kan man säga annat än lite rörigt.
    Tack för ditt stöd.
Svar på tråden Smink Smink Smink!