• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • LMK

Dagens sminkning upplagd!
    Körde på gamla trotjänaren IsaDora. Har flera av deras paletter med 4 olika skuggor. Perfekt om man vill ha flera i samma nyans & slippa ha 17 miljarder burkar (som man nu har... )
    Tyvärr syns det inte så bra att skuggan är vinröd.

Har även fått min andra omgång fr. PL. Massor av snygga skuggor att leka med

• Fluffguf
    LMK skrev 2007-11-20 18:47:25 följande:
    Dagens sminkning upplagd!Körde på gamla trotjänaren IsaDora. Har flera av deras paletter med 4 olika skuggor. Perfekt om man vill ha flera i samma nyans & slippa ha 17 miljarder burkar (som man nu har... )Tyvärr syns det inte så bra att skuggan är vinröd.Har även fått min andra omgång fr. PL. Massor av snygga skuggor att leka med
    Wow, vad snyggt! Jag gillar också IsaDora, de har många fina kombinationer! Tvärtemot de flesta här gillar jag att köpa flera skuggor ihop, det blir inte så mycket burkar då (säger kvinnan med 100 samples från PL )
  • elma

LMK: jag har några mineraler från MAD, sen har jag en primer som jag asdiggar som kommer från dem. Deras samples kostar lite mer, men är mycket rikligare än PL, mer än dubbelt så stora. Sist skickade de med en creasebrush som jag glömt beställa och ville lägga till, helt gratis, plus att de skickade med lite extra prover. Stora favissen är dock deras flytande mineralfoundation, helt underbar!

• Linny

2 nya sminkningar inlagda.. TIps tack Jag känner att jag tappat touchen

Lördagen körde jag medvetet utan mörkt på tårkanallinjen eller under fransarna. Skulle vara ute i dagsljus o shoppa så jag ville inte ha för mycket, då själva sminkningen var för mörk.. Var det bra, eller ser det konstigt ut?

• Linny
    LMK skrev 2007-11-20 18:47:25 följande:
    Dagens sminkning upplagd!Körde på gamla trotjänaren IsaDora. Har flera av deras paletter med 4 olika skuggor. Perfekt om man vill ha flera i samma nyans & slippa ha 17 miljarder burkar (som man nu har... )Tyvärr syns det inte så bra att skuggan är vinröd.Har även fått min andra omgång fr. PL. Massor av snygga skuggor att leka med
    Men allvarligt, hur lyckas du!!? Skitsnyggt! Du lägger färgerna fint och tonar bra. Sen är det sån otrolig skärpa och färg på dina kort! Har du photoshoppat dem? Skämt åsido, men även om solen hade varit framme när jag går hemifrån, så får jag ändå inte till det sådär
  • lilja71
    Linny skrev 2007-11-20 20:22:11 följande:
    2 nya sminkningar inlagda.. TIps tack Jag känner att jag tappat touchen Lördagen körde jag medvetet utan mörkt på tårkanallinjen eller under fransarna. Skulle vara ute i dagsljus o shoppa så jag ville inte ha för mycket, då själva sminkningen var för mörk.. Var det bra, eller ser det konstigt ut?
    Som vanligt snygga sminkningar från dig, Linny. Finns inget jag kan anmärka på i allafall Känner igen känslan av att man ibland tappar touchen, ibland så tappar man känslan och lusten och då brukar jag köra några dagar med bara en enda enfärgad ljus skugga och sen blir man som mer sugen att använda färger igen. Ibland är det ju svårt att bestämma sig vilken färg man ska ta på morgonen också....har man för många skuggor då??
  • Fluffguf
    lilja71 skrev 2007-11-20 20:32:53 följande:
    Som vanligt snygga sminkningar från dig, Linny. Finns inget jag kan anmärka på i allafall Känner igen känslan av att man ibland tappar touchen, ibland så tappar man känslan och lusten och då brukar jag köra några dagar med bara en enda enfärgad ljus skugga och sen blir man som mer sugen att använda färger igen. Ibland är det ju svårt att bestämma sig vilken färg man ska ta på morgonen också....har man för många skuggor då??
    Det finns inget som heter för många skuggor!
  • Linny
    lilja71 skrev 2007-11-20 20:32:53 följande:
    Ja, jag känner att jag har tappat både känslan och touchen och känner mig bara missnöjd med alla mina sminkförsök just nu.

Sen blir jag bara avis på er som har mycket finare ögon att sminka. LMK har ju toppenögon tex. Själv har jag ju persienner till ögonlock
  • lilja71
    Linny skrev 2007-11-20 20:43:52 följande:
    Ja, jag känner att jag har tappat både känslan och touchen och känner mig bara missnöjd med alla mina sminkförsök just nu.Sen blir jag bara avis på er som har mycket finare ögon att sminka. LMK har ju toppenögon tex. Själv har jag ju persienner till ögonlock
    Och jag som tycker att du har bra ögonlock, dina skuggor syns ju så himla bra!! Men det är ju typiskt man tycker alltid att andra har bättre 
  • Fluffguf
    Linny skrev 2007-11-20 20:43:52 följande:
    Ja, jag känner att jag har tappat både känslan och touchen och känner mig bara missnöjd med alla mina sminkförsök just nu.Sen blir jag bara avis på er som har mycket finare ögon att sminka. LMK har ju toppenögon tex. Själv har jag ju persienner till ögonlock
    Du kan ju göra massor av dina ögonskuggor, det syns ju så bra på dig! Men det är väl så, man vill alltid ha det man inte har
Svar på tråden Smink Smink Smink!