• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Linny
    Fluffguf skrev 2007-11-20 15:00:23 följande:
    Det tycker jag känns okej, man får ju skylla sig själv om man tar det på ögonen sen. Men jag förstår verkligen inte att folk kan prova läppstift i affären! Eller mascara för den delen! När jag köper mascara tittar jag bara på borsten och försöker se hur den är. Med läppglans kan jag sträcka mig till att måla på handen. Jag vet att det inte blir samma färg, men man får ju lite uppfattning iaf!
    Ögonskuggor provar jag bara på handen. Man kan ju inte stå och pilla på det på ögonen i affären direkt. Haha. Mascaror kollar jag bara på, och känner ev. på borsten om de har en torr sådan som tester uppsatt. Läppstift och gloss provar jag på handen. OM jag vill prova på munnen så ber jag om tops eller kletar av lite på handryggen och duttar sedan därifrån till munnen. Föredrar att inte testa på munnen alls, eftersom flera faktiskt tar och målar direkt på sina munnar och inte gör som jag gör, dvs tar på handen först.
  • Linny
    Majestic skrev 2007-11-20 15:10:10 följande:
    Linny- Klart de gör, jag har sett det själv?? Så du petar du också...*tittar strängt på Linny*
    Ja Barn gör ju som vuxna GÖR, inte som de säger... Jag gör också som MUS-personalen gör... De petar alltid i skuggorna för att sedan stryka på handryggen för att visa. Jag har automatiskt gjort likadant. Men aldrig tagit på ögat sedan..
  • Majestic
    Linny skrev 2007-11-20 15:12:14 följande:
    Ja Barn gör ju som vuxna GÖR, inte som de säger... Jag gör också som MUS-personalen gör... De petar alltid i skuggorna för att sedan stryka på handryggen för att visa. Jag har automatiskt gjort likadant. Men aldrig tagit på ögat sedan..
    Är det så man gör i Täby*asg*...??
    Pink makes me puke!!
  • Nathalie009

men hörrni, Hur länge håller en OÖPPNAD mascara då? Fick ju som sagt min lancome idag å jag har fortf klvar fr¨ån diorshow vill heslt använda klart den..

Hur länge tror ni??

• LMK

Har för mig att någon här inne pratat om ögonskuggor från MAD Minerals, eller minns jag galet? ;o)
    Hur som helst, Sminkgurun Rocketqueen har testat en del av dem & recension finns här: rocketqueens.blogg.se/1195558746_mer_mad.html

Ja nu blir det till att hålla hårt i plånboken... ;o)

• Nathalie009

men d e kalrt man msåte peta på ögonskuggan å sen kolla på ahnden vilken färg ju annars kan man ju inte veta? SÅ gör jag med
    Testar inte mascaror lr läppstift lr sånt men ögonskuggor testar jag alltid på handen

• Linny
    Majestic skrev 2007-11-20 15:15:06 följande:
    Är det så man gör i Täby*asg*...??
    Japp, så gör tjejerna på MUS i täby i alla fall Men även i Solna om jag inte minns fel. Kanske på Åhléns city också. Inget jag lagt på minnet, men jag tror jag har sett någon göra det där också
  • Fluffguf
    Nathalie009 skrev 2007-11-20 15:17:21 följande:
    men hörrni, Hur länge håller en OÖPPNAD mascara då? Fick ju som sagt min lancome idag å jag har fortf klvar fr¨ån diorshow vill heslt använda klart den..Hur länge tror ni??
    Bakteriemässigt borde det väl inte vara något problem om den är oöppnad, bakterierna kommer väl dit när man använder den. Det är väl i så fall om den torkar?
  • Nathalie009
    Linny skrev 2007-11-20 15:19:13 följande:
    Japp, så gör tjejerna på MUS i täby i alla fall Men även i Solna om jag inte minns fel. Kanske på Åhléns city också. Inget jag lagt på minnet, men jag tror jag har sett någon göra det där också
    Men vadå hur gör dom annars? FÅr man itne göra så? Jag gjorde så på makeupstore å va pinsamt om man itne ska göra så :S:S
  • Linny
    Nathalie009 skrev 2007-11-20 15:18:58 följande:
    men d e kalrt man msåte peta på ögonskuggan å sen kolla på ahnden vilken färg ju annars kan man ju inte veta? SÅ gör jag medTestar inte mascaror lr läppstift lr sånt men ögonskuggor testar jag alltid på handen
    Jo, men Mac har tex. lagt fram små tops som du petar i skuggan med, för att sedan stryka på handen.
Svar på tråden Smink Smink Smink!