• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Nathalie009

oj d va snabb leverans på beautyplanet =) nice fick min hypnose mascara nu idag, men väntar lite me å testa har diorshow kvar

Hur länge håller en mascara vet ni de?? hur länge använder ni era?
    Om man har 2 olika så tar dom ju itne slut lika fort.. Men har hört att man endå ska byta var 3dje månad, men d har jag inte råd med ju haha vill juh inte slänga när d finns kvar..

• Honey1982
    Nathalie009 skrev 2007-11-20 13:45:20 följande:
    oj d va snabb leverans på beautyplanet =) nice fick min hypnose mascara nu idag, men väntar lite me å testa har diorshow kvar Hur länge håller en mascara vet ni de?? hur länge använder ni era?Om man har 2 olika så tar dom ju itne slut lika fort.. Men har hört att man endå ska byta var 3dje månad, men d har jag inte råd med ju haha vill juh inte slänga när d finns kvar..
    var 6:e månad har jag lärt mig på min mua-utbildning.
    om man vill att mascaran ska vara bakteriefri länge så finns det en mycket enkel lösning. man använder INTe borsten som medföljer utan använder en el två separata borstar som man tvättar mellan användningarna.
  • Fluffguf
    Honey1982 skrev 2007-11-20 13:52:05 följande:
    var 6:e månad har jag lärt mig på min mua-utbildning.om man vill att mascaran ska vara bakteriefri länge så finns det en mycket enkel lösning. man använder INTe borsten som medföljer utan använder en el två separata borstar som man tvättar mellan användningarna.
    Men det känns ju lite konstigt också med tanke på hur stor skillnad det är på olika borstar, det är ju borsten som gör nästan hela effekten!
  • Fridapida
    Nathalie009 skrev 2007-11-20 13:45:20 följande:
    oj d va snabb leverans på beautyplanet =) nice fick min hypnose mascara nu idag, men väntar lite me å testa har diorshow kvar Hur länge håller en mascara vet ni de?? hur länge använder ni era?Om man har 2 olika så tar dom ju itne slut lika fort.. Men har hört att man endå ska byta var 3dje månad, men d har jag inte råd med ju haha vill juh inte slänga när d finns kvar..
    Jag har en mascara högst tre månader. Men man brukar säga ett de håller i 6 månader.
    Jag är lite försiktig när det kommer till mascaror, jag har lärt mig den hårda vägen hur ont det gör med en dålig mascara. Och den var nog kanske 4 månader lite drygt.
  • Linny

Jäkla strawberrynet.. Jag beställde och allt var klart (tänkte jag, då de meddelade att jag fått en orderconfirmation till min mail). Jag kollade aldrig mailet. Men nu när jag gör det, så står det att jag måste klicka på en länk och gå in och betala. Jäkla skit. Varför skriva det i ett mail?? Varför inte göra det direkt? Stör mig på att de först skickar min kräm nu *grrr*

• lilja71
    Linny skrev 2007-11-20 14:00:31 följande:
    Jäkla strawberrynet.. Jag beställde och allt var klart (tänkte jag, då de meddelade att jag fått en orderconfirmation till min mail). Jag kollade aldrig mailet. Men nu när jag gör det, så står det att jag måste klicka på en länk och gå in och betala. Jäkla skit. Varför skriva det i ett mail?? Varför inte göra det direkt? Stör mig på att de först skickar min kräm nu *grrr*
    Men fy vad onödigt!! Vad less man bli när dom gör så!
  • Linny

Ja visst! Jag beställde på massa olika sajter samtidigt, så jag var ju inne på paypal flera gånger den dagen. Kommer inte ihåg om det inte var så på Strawberrynet också. Men uppenbarligen inte. Förstår bara inte grejen med att man först ska betala när man fått orderbekräftelsen. Speciellt inte när det bara står orderbekräftelse på mailet.Hur fasen ska jag veta att det finns en länk till paypal där? *surar*

• 02 05

elysium är min favorit, inte varit nöjd med någon annan jag provat än..

Hallontrollet skrev 2007-11-20 12:29:37 följande:
    Wiiiee det var mina skuggor från PL.

Skall bli kul att testa alla :)

Vad hade ni som testat dem för favoriter??
  • Honey1982
    Fluffguf skrev 2007-11-20 13:54:46 följande:
    Men det känns ju lite konstigt också med tanke på hur stor skillnad det är på olika borstar, det är ju borsten som gör nästan hela effekten!
    japp men vill man ha den helt bakteriefri så .
    personligen använder jag borsten som medföljer i mascaran till mig själv. men när jag jobbar och sminkar andra så kan jag självklart inte använda samma borste/den som är i mascaran utan då får man ha separata borstar.
Svar på tråden Smink Smink Smink!