• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Nathalie009
    Fluffguf skrev 2007-11-20 15:19:56 följande:
    Bakteriemässigt borde det väl inte vara något problem om den är oöppnad, bakterierna kommer väl dit när man använder den. Det är väl i så fall om den torkar?
    Ja d va just d jag menade ahr ingen lsut att den blir dålig lr så..
    Men tänkte på masscarorna man köper, hur vet man om inte de stått i affären jättelänge?

Hur snabbt torkar d tror du då?
  • Nathalie009
    Linny skrev 2007-11-20 15:20:26 följande:
    Jo, men Mac har tex. lagt fram små tops som du petar i skuggan med, för att sedan stryka på handen.
    jasså, men inte makeupstore väll? Då skämms jag ihjäl haha..

Men var finns MAC? vill ha en sådan eyeliner har itne fattat vart man köper de märket
  • Linny
    Nathalie009 skrev 2007-11-20 15:21:43 följande:
    jasså, men inte makeupstore väll? Då skämms jag ihjäl haha..Men var finns MAC? vill ha en sådan eyeliner har itne fattat vart man köper de märket
    Nä inte där jag bor i alla fall. Där petar ju försäljarna själva i skuggorna med fingrarna.
  • Nathalie009
    Linny skrev 2007-11-20 15:22:50 följande:
    Nä inte där jag bor i alla fall. Där petar ju försäljarna själva i skuggorna med fingrarna.
    Ja, har itne sett några tops här heller, men äh isåfall får dom väll säga till mig, jag såg iaf inga tops =)
  • Majestic
    Linny- Skämt å sido nu , gör de verkligen det?? På Åhléns är de noga med att påpeka att man inte ska röra med fingrarna!!
    Pink makes me puke!!
  • Nathalie009
    Majestic skrev 2007-11-20 15:25:27 följande:
    Linny- Skämt å sido nu, gör de verkligen det?? På Åhléns är de noga med att påpeka att man inte ska röra med fingrarna!!
    Men var bor du? På Åhlens i sthlm city har dom adlrig sagt nått till mej ja ahr alltid petat :P
  • Nathalie009

Men vad spelar d för roll, d är ju bara test d e väll inget som ska anvädas liksom :S Förstår inte riktigt..

• Majestic
    Nathalie009 skrev 2007-11-20 15:27:59 följande:
    Men var bor du? På Åhlens i sthlm city har dom adlrig sagt nått till mej ja ahr alltid petat :P

I Sthlm!!

På MUS petar jag för annars ska jag kolla färgen, ingen tops, inga penslar. Men läppglans och läppstift säger de att man inte sla smeta på läpparna!!

Pink makes me puke!!
  • Lejån
    Har aldrig varit inne på ett MUS där de INTE petat i skuggorna!!
  • Nathalie009

okej;) ska till mus nästa vecka, så d e lungt om man petar me fingrarna då? annars kommer jag itne våga hahahha

Svar på tråden Smink Smink Smink!