• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Majestic
    Lejån skrev 2007-11-20 15:32:31 följande:
    Har aldrig varit inne på ett MUS där de INTE petat i skuggorna!!
    Har du inte varit inne på ett MUS???
    Pink makes me puke!!
  • Linny
    Majestic skrev 2007-11-20 15:25:27 följande:
    Linny- Skämt å sido nu, gör de verkligen det?? På Åhléns är de noga med att påpeka att man inte ska röra med fingrarna!!
    Ja på Mac på Åhléns, men inte på MUS väl? De har väl inte ens tops utsatta?
  • Majestic
    Linny skrev 2007-11-20 15:37:18 följande:
    Ja på Mac på Åhléns, men inte på MUS väl? De har väl inte ens tops utsatta?
    MUS har inte tops så i deras skuggor måste man peta, MAC har tops (både Åhléns och NK).
    Pink makes me puke!!
  • Fridapida

Jag petar alltid med fingrarna i sminket. Det är ju där för att man ska prova o känna. Det är ju ingen människa i världen som tar det i sitt ansikte sedan! Om jag inte får känna på det, hur ska jag då veta hur det sitter. Nej jag pillar. Så det så.

• Lejån
    Majestic skrev 2007-11-20 15:35:26 följande:
    Har du inte varit inne på ett MUS???
    *hehe* Nä mina ögonskuggor har bara ramlat till mig från himlen.
  • Honey1982
    Lejån skrev 2007-11-20 15:32:31 följande:
    Har aldrig varit inne på ett MUS där de INTE petat i skuggorna!!
    öööh va?? menar ni att alla försäljare petar i skuggorna? det gör iaf inte vi i min butik. vi använder uteslutande bara penslarna.
    bara så ni vet så finns det folk som jobbar på de ställena som ni nämnde innan som läser och skriver i den här tråden .
    (dock inte jag för jag är ju i småland)
  • Honey1982
    Fridapida skrev 2007-11-20 16:11:06 följande:
    Jag petar alltid med fingrarna i sminket. Det är ju där för att man ska prova o känna. Det är ju ingen människa i världen som tar det i sitt ansikte sedan! Om jag inte får känna på det, hur ska jag då veta hur det sitter. Nej jag pillar. Så det så.
    fast när man går sminkkurs på MUS så är det faktiskt proverna som används.
  • Linny
    Honey1982 skrev 2007-11-20 16:15:18 följande:
    fast när man går sminkkurs på MUS så är det faktiskt proverna som används.
    ja det har du rätt i, de använder dem då.

Majestic: Ja alltså, på MUS på Å.C. så pillar både personal och kunder i skuggorna med fingrarna. På de andra ställena under samma tak används däremot tops. Så har jag uppfattat det
  • Billy och Jag

jag pillar med Men skulle ALDRIG använda det i ansiktet.. urk :-P Lite otäckt att de använder de grejjerna när de sminkar på MUS...

Men de mesta måste man iaf få känna konsistensen på..

alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • Fluffguf

Jag måste erkänna, jag har fallit dit igen! Skickat en ny beställning på smink alltså! Det är verkligen livsfarligtatt ha tillgång till allt via internet nu!
    Den här gången blev det fullstora burkar av erasern och rouget nymph (det som liknar orgasm) från PL. Det första jag köper därifrån som inte är prov! Plus en del prover på några andra rouge och olika puder. Jag köpte två borstar också, jag vill se om de är okej iom att det är så billigt! Jag är nöjd med min eyelinerpensel, men det kanske är lite svårt att misslyckas med en borste som har typ 5 strån

Nymph har verkligen växt i mina ögon, jag gillade det inte alls först, men nu älskar jag det! Det är den perfekta färgen för mig, och förvånansvärt hållbart för att vara så lätt!
    Men jag misstänker att jag är lättare att sminka än genomsnittspersonen, det mesta sitter som berget på mig. Jag har aldrig varit med om att en mascara fäller eller kladdar, och jag är jättenöjd med en ögonskuggspalett med typ 10 färger som jag köpte för 20 spänn på en billighetsaffär

Vilken utläggning det blev nu, men man har ju mycket tankar att dela med sig av

Svar på tråden Smink Smink Smink!